The Dutch Women NT Thread

Discussion in 'The Netherlands' started by DRB300, Oct 31, 2014.

  1. Jill Roord chosen as the best player of the month September 2020 in the
    FA Women's Super League
    [​IMG]
    Jill Roord a hattrick against West Ham United. © BSR Agency
     
    Orange14 repped this.
  2. https://www.ad.nl/buitenlands-voetb...rtens-scoort-opnieuw-voor-barcelona~a36aa306/
    Miedema en Van de Donk trefzeker namens Arsenal, Martens scoort opnieuw voor Barcelona

    VideoOranje-internationals Vivianne Miedema (twee goals) en Daniëlle van de Donk waren vanmiddag trefzeker namens Arsenal Women, dat met 0-5 won bij Brighton & Hove Albion. Arsenal gaat aan kop met de maximale score van 12 punten en een doelsaldo van 23-3 na vier competitieduels in de FA Women's Super League.

    Minne Groenstege 11-10-20, 15:19 Laatste update: 15:58
     
  3. White/Blue_since1860

    Orange14 is gay
    Jan 4, 2007
    Bum zua City
    Club:
    TSV 1860 München
    Nat'l Team:
    Germany
    wat de fuck

    1318070791926353920 is not a valid tweet id

    nice!
     
  4. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    The Lady Lions defeated Estonia 7-0 to qualify for the Euros
     
  5. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Anyone besides me watching the Dutch friendly against the USA?
     
  6. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Dutch women were without Medeima and looked toothless on attack. US had so much possession and the score could have been worse than 0-2.
     
  7. https://www.ad.nl/nederlands-voetba...ranje-ooit-wil-ik-bondscoach-worden~aa8875d2/
    [​IMG]
    Is dit de opvolger van Sarina Wiegman bij Oranje? ‘Ooit wil ik bondscoach worden’

    Arjan Veurink (34) staat vanavond voor de tweede keer op rij voor de groep bij de Oranjevrouwen, door vervelende privéomstandigheden van bondscoach Sarina Wiegman. Ooit hoopt hij ergens bondscoach te zijn. ,,Ik mag ook dromen en ambities hebben en ik vind het goed als je die uitspreekt.”
    google translate:
    Is this the successor of Sarina Wiegman at Orange?
    "I want to become a national coach someday"


    Arjan Veurink (34) will be in front of the group with the Orange Women for the second time in a row tonight, due to unpleasant private circumstances of national coach Sarina Wiegman. One day he hopes to be a national coach somewhere. "I can also have dreams and ambitions and I think it's good if you say them."
     
  8. Well, the Olympics are the next challenge for the Orange Lionesses.
    I read some Yanks claiming the Dutch odds to win it arenot great as they can't score against the USA.
     
  9. use google translate if interested
    https://www.ad.nl/olympische-spelen...niet-alsof-we-hier-niet-welkom-zijn~a4e771e1/
    [​IMG]
    Jackie Groenen na een week in Japan: ‘Voelt niet alsof we hier niet welkom zijn’

    Olympische SpelenMeer en meer olympische sporters arriveren in Japan, waar de Oranje Leeuwinnen al een week trainen. Jackie Groenen (26) vertelt over haar bedenkingen vooraf, de beperkingen en het hartelijke onthaal. ,,We zijn met open armen ontvangen.”

    Arjan Schouten 15-07-21, 15:57
    Ze had zo haar twijfels, voorafgaand aan haar droomtrip. Eindelijk naar de Zomerspelen, waar ze als piepjonge judoka al over fantaseerde. Getransformeerd tot voetbalster werd dat doel gehaald, maar niet onder de gedroomde condities. Natuurlijk kreeg ook Jackie Groenen (26) de nieuwsberichten mee over de Japanse bevolking en de vrees voor al die buitenlandse olympiërs.
    ,,Ik kreeg een beetje het gevoel dat Japan de Spelen zelf niet meer wilde en daar had ik toch wel moeite mee in aanloop naar de reis hiernaartoe, merkte ik. Als sporter voelt dat toch een beetje ongemakkelijk, want je wilt mensen niet in een situatie brengen waar ze niet in willen zitten. Maar nu ik hier ben, heb ik dat gevoel een stuk minder.”

    [​IMG]
    Jackie Groenen. © Getty Images
    Ze landde vorige week woensdag op de luchthaven van Tokio. Daar schrok ze zoals iedereen aanvankelijk van de vele strenge controles. Maar na een paar uur van tests, checks en wachten reden de Oranjevrouwen naar de rustige kust van Chiba, waar een hartelijker ontvangst wachtte in Kamogawa.


    Burgemeester opgetrommeld
    [​IMG]
    © Getty Images
    Bij het hotel en op het trainingscomplex, waar de selectie tot 17 juli traint, hingen al de oranje banners met Japanse én Nederlandse aanmoedigingen. Zelfs de burgemeester was opgetrommeld voor de entree van de Hollandse bezoekers. ,,De plaatselijke bevolking heeft ons hier echt met open armen ontvangen. Leuke, spontane, open mensen die blij zijn als ze ons zien. Enthousiast en super fanatiek. Vanuit de duinen staan ze naar ons te zwaaien, als we naar de training rijden met de bus.”

    Het is precies wat Groenen nodig had om de laatste twijfels weg te nemen. ,,Het voelt absoluut niet alsof we hier niet welkom zijn’’, ervaart ze. ,,Maar het is ons wel héél duidelijk dat we in een situatie zitten waar we heel blij mogen zijn dat we hier in Japan kúnnen zijn. Dus proberen we ons heel erg aan te passen.”

    Dagelijks vult ze netjes bij het opstaan op een app in hoe ze zich voelt en houdt ze zich gedisciplineerd aan de regels. In de eigen vleugel van het hotel met een reepje tuin en zwembad brengen ze de meeste uren door, naast de trainingsuren op het veld. ,,We hebben een fijn plekje hier, aan de zee. Lekker trainen, wennen aan de klamme omstandigheden en de jetlag verwerken. We hebben heel veel geluk met waar we zitten, denk ik. Met de vrijheden die we hier nog enigszins hebben. Ik begreep dat het in het olympisch dorp nog veel beperkter is,’’ aldus Groenen.

    Rondreizen door Japan
    Op 21 juli (Zambia) en 24 juli (Brazilië) wachten de eerste twee wedstrijden in Rifu, 400 kilometer boven Tokio. Daarna wordt koers gezet naar Yokohama voor het laatste pouleduel tegen China (27 juli). ,,We gaan wat meer rondreizen dan de rest van de sporters, met wedstrijden verspreid over Japan. En hopelijk komen we dan uiteindelijk ook een keer uit in het olympisch dorp in Tokio, daar zou ik graag ook een keer willen zijn.”

    Geraken ze daar, dan mag het toernooi wel als geslaagd worden beschouwd. Slechts één duel wordt immers in het olympisch stadion in Tokio afgewerkt en dat is de finale. ,,Of wij favoriet zijn? Ik zou dat zelf niet zo zeggen, maar ik kan me wel voorstellen dat we door onze prestaties zo gezien worden’’, aldus Groenen, die met de Leeuwinnen Europees kampioen en vice-wereldkampioen werd. ,,Laat duidelijk zijn dat het voor ons al een hele prestatie was om hier te komen. Vanwege de lastige kwalificatie voelden de Spelen altijd het minst bereikbaar. We zijn supertrots dat wij dit mee mogen maken.’’


    [​IMG]
    © Getty Images
    ‘Fijn om hier alvast een wedstrijd in de benen te hebben’
    Voorafgaand aan de eerste wedstrijd tegen Zambia speelden de vrouwen van Sarina Wiegman woensdag een besloten trainingswedstrijd tegen de Canadezen, op het eigen trainingscomplex in Kamogawa. Oranje kwam met 3-1 achter, maar knokte zich terug tot 3-3 via doelpunten van Jackie Groenen en de ingevallen Lineth Beerensteyn. Vivianne Miedema had in de eerste helft de 1-1 gemaakt.

    ,,Wel fijn om hier alvast een wedstrijd in de benen te hebben’’, aldus Groenen. ,,We hebben alles gedaan om ons optimaal voor te bereiden. In klimaatkamers getraind in het kader van Thermo Tokio, geoefend met koelvesten, met slush om je binnentemperatuur op peil te houden. Maar het is nooit zo realistisch als hier.’’
     
  10. Demmit, Spitse out with a knee injury.
    I especially feel sorry for her as I suspect this was her last chance to be at the Olympics.
     
    Reign Man and Orange14 repped this.
  11. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    In the opener, Sweden 3 - US 0. Maybe the Lady Yanks are just not very good!!

    Dutch Lionesses leading Zambia 3-1.
     
  12. Despite the high score of the Orange Lionesses I wasnot very pleased with the way they played.
    It was very sloppy in the passing and the two goals in 90 seconds against us was shamefull.
    This was the opportunity to put light between us and Brasil by way of a far higher score but the difference we had built up was reduced by two stupid goals against.
    Brasil has far better attacking abilities than Zambia up front and midfield, so this has to be taken to a much higher level when we face them.
     
  13. Bear in mind alot of the goals we scored came from defensive errors/gifts by the Zambians. Very few from well executed attacks.
     
  14. Sarina Wiegmans red alert: My girls need to get outside, the hotel is like a prison
    https://www.ad.nl/olympische-spelen...buiten-ons-hotel-is-een-gevangenis~a0d26f935/

    So Wiegman and her staff agitate against the rules and insist on relaxation at the IOC. “We're going to break open doors soon. We don't want to get infected, don't go shopping or anything. But there is a very beautiful garden in the hotel where we are. You can just go out there, there is no chicken. But that's not allowed either. And I don't see the purpose of that anymore. The organization just has to do something about it.”
     
  15. Brilliant Dutch

    Brilliant Dutch Member+

    Ajax
    Netherlands
    Oct 14, 2013
    Amsterdam, Holland
    Nat'l Team:
    Netherlands
    What a goal by Miedema!!!

    1-0
     
  16. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Thanks, forgot it was on this morning.
     
  17. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Good decision by VAR. There was no hand ball.
     
  18. PuckVanHeel

    PuckVanHeel BigSoccer Yellow Card

    Oct 4, 2011
    Club:
    Feyenoord
    I am not a close follower at all but get the idea the team is past their peak. Brazil a lot better so far.
     
  19. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    They are much quicker.
     
  20. PuckVanHeel

    PuckVanHeel BigSoccer Yellow Card

    Oct 4, 2011
    Club:
    Feyenoord
    Huge difference in fitness and pace indeed. Maybe Brazil will tail off in the second half.
     
  21. PuckVanHeel

    PuckVanHeel BigSoccer Yellow Card

    Oct 4, 2011
    Club:
    Feyenoord
    That was very dumb by Roord.
     
  22. PuckVanHeel

    PuckVanHeel BigSoccer Yellow Card

    Oct 4, 2011
    Club:
    Feyenoord
    Miedema went for the penalty but it's not enough. Could have been played out better.
     
  23. Brilliant Dutch

    Brilliant Dutch Member+

    Ajax
    Netherlands
    Oct 14, 2013
    Amsterdam, Holland
    Nat'l Team:
    Netherlands
    I thought both teams were about even in 1st half.
    2nd half NL have started better
     
  24. Brilliant Dutch

    Brilliant Dutch Member+

    Ajax
    Netherlands
    Oct 14, 2013
    Amsterdam, Holland
    Nat'l Team:
    Netherlands
    And now its Miedema 2-1.

    Are we sure that keeper shouldnt be on the Brazilian weightlifting team instead?? :ROFLMAO:
     
    BocaFan repped this.

Share This Page