Euro qualifiers - Holland vs. Germany and Estonia

Discussion in 'The Netherlands' started by Brilliant Dutch, Aug 21, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BaritoPutra

    BaritoPutra Member+

    Jan 26, 2007
    Simple and routine win. Looked like the team didn't even switch to second gear - not that they needed to.

    The defensive duo Van Dijk and De Ligt was rock solid. Frenkie was the boss in midfield. Gini, Depay and Babel had too much fun knocking the ball around with confidence.

    I thought Propper put on a good shift... a couple times he was able to release a nice pass-through. I think against a lesser opposition, he is more useful than De Roon as he's more confidence with ball on his feet... although I still believe that an attacking-minded Van De Beek would even be a better option due his ability in making forward runs. I failed to see how Veltman is any better than Dumfries... ran into his defenders too many times and was clumsy in defending.
     
    bunbohue and wilson00 repped this.
  2. bunbohue

    bunbohue Member+

    Apr 5, 2005
    #152 bunbohue, Sep 10, 2019
    Last edited: Sep 10, 2019
    I agree. We need a better option than Dumfries but not Veltman. Not sure who at this point. I'm not sure what Strootman brings; perhaps leadership/good teammate? The team core is pretty much set with Cillessen-Blind Van Dijk De Ligt Dumfries(?) - Wijnaldum De Jong De Roon (or Propper) - Babel Depay Malen (or Promes).
     
  3. https://www.telegraaf.nl/sport/2001465/rapport-van-oranje-frenkie-blinkt-uit
    Ex-international Kevin Hofland geeft cijfers

    Rapport van Oranje: Frenkie blinkt uit
    Door onze Telesportredactie

    Updated Vandaag, 08:48
    Vandaag, 07:14 in VOETBAL
    JASPER CILLESSEN: 7
    Dit zijn vervelende wedstrijden voor een keeper. Je krijgt weinig te doen. Maar Jasper zorgt ervoor dat hij een goede samenwerking heeft met zijn achterhoede. Ik zie hem bezig met Van Dijk, met De Ligt. Hij pakte de hoge ballen en keerde na rust een schot uitstekend.

    JOËL VELTMAN : 6
    Ik vond hem niet helemaal oké. Ik zag wel wat zijn opdracht was. De backs moesten wat hoger staan, zodat Frenkie en Pröpper aan de bal zouden komen. Verdedigend vind ik Veltman een goede speler, aanvallend is hij wat minder en dat kwam juist tegen Estland tot uiting. Aan de andere flank was Daley Blind dreigender in aanvallend opzicht.

    "Geef die jongen de kans en je zal zien dat hij het waarmaakt"
    MATTHIJS DE LIGT: 7
    Over die ene wedstrijd tegen Juventus hoef ik het niet meer te hebben. Geef die jongen de kans en je zal zien dat hij het waarmaakt. Ik ken hem wat langer vanuit de jeugd. Hij is een enorm talent. Je zou denken dat de druk er bij hem op komt als hij tegen een land als Duitsland speelt, maar ik vind dit soort wedstrijden juist belangrijker voor hem. Met tegenstanders van het niveau Estland loert het gevaar dat je als sterke, centrale verdediger gemakzuchtig wordt omdat je meer aan de bal komt. Maar ik vond zijn opbouwende kwaliteiten in deze wedstrijd prima naar voren komen.

    Virgil van Dijk bedankt de meegereisde fans.

    Ⓒ BSR Agency

    VIRGIL VAN DIJK: 7
    Virgil speelt altijd geconcentreerd. Hij heeft net als Matthijs de gave om een goede crossbal te geven. Het is alleen lastig als daarvoor niet zoveel ruimte is. Estland liep achteruit en liep het vaak dicht. Voor Matthijs was het ook wat makkelijker om Daley te bereiken dan voor Virgil om Joël te vinden.

    "Ik keek een beetje op van zijn slordigheden in de beginfase weer"
    DALEY BLIND: 7
    Ik keek een beetje op van zijn slordigheden in de beginfase weer. De eerste mogelijkheid die Estland kreeg kwam van zijn kant. Een beetje te passief verdedigen, noem ik dat. Maar na zijn weergaloze assist bij de eerste goal van Ryan Babel, speelde hij opeens zoveel geconcentreerder en in zo’n hoger tempo dat het fijn was om naar te kijken. Met zijn ervaring en zijn kwaliteit moet hij gewoon zorgen dat hij nooit wegzakt.

    DAVY PRÖPPER: 7
    Van Davy ben ik altijd al gecharmeerd geweest en hij hoort ook thuis in het Nederlands elftal. Hij oogt soms wat flegmatiek, niet echt agressief. Maar dat is een beetje bedrog. Als er moet worden omgeschakeld is hij verdedigend meteen agressief en zet hij heel snel de druk erop. Hij speelt vaak in dienst van een ander, tegen Estland ook weer. Maar als je ziet wat hij allemaal kan dan mag hij best nog bepalender zijn. Hij wordt te veel onderschat.

    GEORGINIO WIJNALDUM: 7
    Volwassenheid. Dat straalt deze man uit. Hij is gewend om het hele jaar op een hoog niveau te presteren. Hij hield het spel simpel en was tegelijkertijd agressief op de juiste momenten. Met goede loopacties in de zestien probeert hij diepgang te creëren en hij trekt de boel af en toe bewust een beetje uit elkaar. Davy en hij zijn altijd in staat om Frenkie te bedienen. Het blijft fijn dat Georginio altijd de power heeft om te lopen.

    Frenkie de Jong op stoom in de wedstrijd tegen Estland, waarin hij andermaal de toon zette en het spel regissseerde.

    Ⓒ FOTO’S BSR/SOCCRATES

    FRENKIE DE JONG: 8
    Je kunt van alles vertellen, maar Frenkie bepaalt simpelweg de wedstrijd bij Oranje. Aan de bal is hij sterk en zonder de bal is hij sterk. Als team wil je dat er een speler is die de wedstrijd naar de hand zet. En dat doet hij. Ik vind het mooi dat hij het signaal ook geeft om druk te zetten door ineens een volle sprint in te zetten bij balbezit van de tegenstander. En ach, aan de bal is en blijft hij foutloos. Hij wisselt het goed af, weet wanneer hij diep en wanneer hij simpel moet spelen.

    "Hij mag best proberen acties te maken, maar soms overdrijft hij het"
    DONYELL MALEN: 6,5
    Best lastig als je in het eerste uur niet zo veel aan de bal komt. Omdat Veltman aanvankelijk zo diep stond, werd hij gedwongen om meer naar binnen te trekken. Toch deed hij er alles aan om niet anoniem te blijven. Hij zocht met loopacties zijn momenten. Er blijft altijd dreiging van hem uitgaan.

    Memphis Depay moest even op gang komen, maar was met twee assists en een doelpunt weer zeer belangrijk voor Oranje.

    Ⓒ EPA

    MEMPHIS DEPAY: 6,5
    In de eerste helft was het in mijn ogen niet voldoende wat hij leverde. Memphis wilde in de kleine ruimte te veel ’pielen’. Hij was ook wat gemakzuchtig. Hij mag best proberen acties te maken, maar soms overdrijft hij het. Zijn assists bij de tweede en vierde goal waren goed en het doelpunt dat hij maakt is natuurlijk ook prima.

    RYAN BABEL: 7
    Hij maakte twee prima goals. Hij is vaak bezig om uit de rug van een verdediger te lopen. Dat deed hij bij de eerste goal voortreffelijk. En de manier waarop hij positie kiest bij de tweede goal is ook uitstekend.

    Bondscoach Ronald Koeman

    Ⓒ Hollandse Hoogte

    RONALD KOEMAN: 7
    Ronald Koeman heeft over het algemeen logische keuzes gemaakt bij de wijzigingen in zijn opstelling tegen Estland. Alleen de vervanging van Dumfries door Veltman begreep ik niet helemaal. Misschien wilde hij voortdurend een blok van drie achterin houden op het moment dat Daley Blind inschuift op de linkerflank. Maar juist als je met Donyell Malen op rechts speelt, verwacht je dat de coach vasthoudt aan een vast koppel van PSV. Dan was Dumfries dus logischer geweest. De keuze voor Pröpper is goed te begrijpen. Hij kan net als Marten de Roon ook verdedigend dingen opknappen.
     

Share This Page