Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver (r)

Discussion in 'Colombian National Team' started by Alonso#13, Jun 14, 2007.

  1. el_matador

    el_matador Member

    Apr 27, 2006
    Colorado, US
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Escuche que el Sevilla de pronto no va a prestar a Aquivaldo. Va a ir alguien de este foro al partido? Yo "tengo" que ir con mi mujer, que nunca ha estado en un estadio...
     
  2. pibe10

    pibe10 Moderator
    Staff Member

    Jun 30, 2005
    Petach Tikva, Israel
    Club:
    Atletico Nacional
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Julio had a great game vs. Depor Cali, with some amazing saves, no doubt that he justify his place in Pinto's squad. as well as David Ospina with outstanding form vs. Cartagena and since the start of the tournament in general. Carmelo who scored twice vs. Real, continue his amazing form and shows that he deserve the call by Pinto also. I wanna mention something that I mentioned before, but I donno why everybody ignore this: John Charria have to be in Pinto's squad also. this guy is so good. even when he finished as the top scorers 2 years ago, no one took him seriouslly for the NT and he even a midfielder, not forward. now, after his 2 amazing goals vs. Cali in free kicks, he leads the scorers again with 6 goals in 4 matches. this guy is exactlly what we need. Colombia never had someone who knows to kick FK in such high accurate and he also can open our game with his strong long distance kick, which force the opponent's defenders to come out to block his shots. I really hope that Pinto will realize soon how Charria can help him and that he should invite him.
     
  3. crzdcolombian

    crzdcolombian Member+

    Jul 17, 2006
    Avon,CT
    Club:
    FC Internazionale Milano
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Yea I dont get why they never call up Charria think he is only 28.... dont see why not he scores all the time and is very dangerous in free kicks...

    Also where is Carlos Higaldo the leading scorer with 6 !!! that kid is nasty, 2003 Sub 17 leading goal scorer is all grown up and his goals should be speaking for themselves

    I think Higaldo is better or at least in better form than Montero who seems like he dives alot...

    either way I think Up top will be Rodagella-Carmelo

    hope that Higaldo gets a late call up for his form
     
  4. padrino187

    padrino187 New Member

    Jan 24, 2007
    Brescia-Italy
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Cn los ke llamò yo haria este equipo...
    --------------------Ospina-----------------

    --- Rojas---- Zapata--- Mosquera(Cap)--- Bustos----

    -------Guarin ------ Amaya ------ D Cordoba----

    ------------ Torres/G. Hernandez--------


    ------------Rodallega ----Valencia-----

    Aunque no creo ke Pinto ponga a Valencia titular....
     
  5. Pereira_17

    Pereira_17 New Member

    Jan 25, 2007
    USA
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Julio had an OK game. There were a few crosses that he came out for that were misplayed by him. Ospina looks short and small. He still doesn't look like he is taking charge of his back line yet. That will come with time, am interested to see how he handles Mexico as I think he is gonna start.

    Damn, Cordoba looks reallly old. He should just hang them up.
     
  6. Kiyero99

    Kiyero99 New Member

    Sep 2, 2005
    New Jersey
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver


    Este seria mi alineacion, el unico cambio seria Anchico por Rojas.
     
  7. efernandez9

    efernandez9 Member

    Jun 6, 1999
    Joe Pool Lake
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    welcome here!

    no se quien mas esta en denver.....esperemos a ver

    no se pierda matador
     
  8. pibe10

    pibe10 Moderator
    Staff Member

    Jun 30, 2005
    Petach Tikva, Israel
    Club:
    Atletico Nacional
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    I'm not agree with you in the matter of Ospina. he's only 18 and already he scares me how good he is. he has great reflexes, he has absolutlly full control on cross balls and again, he's only 18. I think in 2-3 years he can be one of the best in the world. but as for now, he's the best Colombian keeper. I agree with you in the matter of Oscar Cordoba. I refer to remember him as the wonderfull keeper he was (not including the USA 94 WC) and it's best for him to retire. 8 goals in 4 matches.....too much.
     
  9. Pereira_17

    Pereira_17 New Member

    Jan 25, 2007
    USA
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    I'm not sold on Ospina. But...it is a good time to take a chance on him as there isn't another keeper out that deserves to be the undisputed starter. I have my doubts about him but can't complain about him being the starter as I don't have a better option to push.

    Oscar was my favorite player. It sucks seeing him play like this. He is still pretty good because of his experience. He positions himself well and comes out extremely well still. But, you can tell that he is done.
     
  10. efernandez9

    efernandez9 Member

    Jun 6, 1999
    Joe Pool Lake
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    La selección colombiana de fútbol comenzó hoy, con un grupo de 9 jugadores, en Rionegro, Antioquia, su preparación con miras al partido amistoso del próximo 22 de agosto ante México, en Estados Unidos.

    Estos pocos jugadores hicieron un trabajo leve bajo la orientación del José "Cheché" Hernández y de Freddy Amasso, pues aún no ha llegado el técnico Jorge Luis Pinto.

    Trabajaron Agustín Julio (Tolima), David Ospina (Nacional), Miguel Rojas (Caldas), Walter Moreno (Cucuta), Stiven Vélez (Nacional), Yulian Anchico (Tolima), Danilson Córdoba y Jaime Castrillón (Medellín) y Macnelly Torres (Cúcuta)

    De igual manera, otros jugadores viajaron a Bogotá para gestionar el visado que les permita desplazarse a territorio norteamericano, ellos son: Ervin González (Cúcuta), Alexis Henriquez ( Caldas), José Amaya y Carmelo Valencia (Nacional) y Freddy Montero (Cali).

    La selección realizará un nuevo entrenamiento esta misma tarde con el retorno de los jugadores que están en Bogotá. EFE
     
  11. el crack

    el crack New Member

    Jul 22, 2006
    CF
    Club:
    New England Revolution
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    dude ospina to me is the best goalie in colombia and out. tell me a better colombian golie them him right now. i saw him play yesterday wit real cartagena and hi safe nacional more then a couple of times for sure goal.julio also look good yesterday,he was one the main reason why tolima won. i think he one of the most underated goalies and colombia.
     
  12. CtrlAlltDel

    CtrlAlltDel New Member

    Mar 12, 2007
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Ospina is being groomed exactly like every young player in Colombia should be developed.
    I actually used to know some of his family for some reason, so I have followed his career since he was 14/15 years old. And I have noticed that he has been fortunate enough to be brought up by Atletico Nacional properly, the reason he is having such great success now is because ever since he decided to be a Pro Keeper, Atl. Nal. has had their senior players teach him the ropes/ shown him how to physically and mentally train. He has had very productive cycles with the youth national teams (Ospina was always probably one of the first players to arrive to the concentrations, therefore he got plenty of practice with the NT coaches), AND most important of all, Atletico Nacional has held on to him tight. Most people dont know that Ospina was getting offers from Europe(small teams) and other South American teams at the age of 16, but Nal. was having none of it because they know that he is a gem, and could bring them great success and millions of dollars if they play their cards right.

    For most young talents in Colombia the story is quite different. they usually have extremely volatile lives, they are sometimes completely on their own, they are treated like objects as soon as they put on a teams uniform, and they get lost in the market and end up playing in the Italian 3rd division, the middle east, Peru, or completely burn out before the age of 25.

    So far David Ospina is exactly on the path that he should be. I personally have no apprehension of seeing Pinto call him up because Ospina has given me no reason to doubt him. He is intelligent, talented, mentally mature, and physically young. what more would anyone want in a keeper?
     
  13. crzdcolombian

    crzdcolombian Member+

    Jul 17, 2006
    Avon,CT
    Club:
    FC Internazionale Milano
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    yea i hear that Sherman Cardenas drinks alot .... :(

    think colombian youth players have bad role models, the good players in colombia or ones that are even a little bit promising are thought about being sold the 1st chance they get or are given special treatment and told they are gods and they usually crash and never become much

    Pinto as head coach as well as Lara the youth coach really need to work with our retarded fed to change this. I am with Lara if u want to be a drunk u shouldnt try to be a pro soccer player
     
  14. Colombianico

    Colombianico New Member

    Aug 2, 2007
    Los Angeles
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Este y Troncallega son el perfecto ejemplo de los jugadores jovenes que se ponen a tomar y se quedan en la mediocridad, por que llegan a el estrallato que nosotros mismos como Colombianos les hicimos creer en sus mentes ignorantes!
     
  15. efernandez9

    efernandez9 Member

    Jun 6, 1999
    Joe Pool Lake
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    chismoso!:p
     
  16. minus

    minus Moderator
    Staff Member

    Jul 18, 2004
    Portugal
    Club:
    Junior Barranquilla
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Is not they they their gods. THis is how Colombians are. Nosotros somos rumberos y mujeriegos. No es ninguna sorpresa que sean asi.
     
  17. ryu79

    ryu79 Moderator
    Staff Member

    Oct 17, 2005
    NYC
    Club:
    America de Cali
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Eso si, si todos tuvieramos amigas como las suyas ( o por lo menos las fotos que pusiste en el otro hilo) me imagino que gran parte serian mujeriegos!
     
  18. ryu79

    ryu79 Moderator
    Staff Member

    Oct 17, 2005
    NYC
    Club:
    America de Cali
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Castrillon apparently is finding his form, named in Futbolred's XI of the week.

    Also, has Montero moved from Huila to Cali?
     
  19. efernandez9

    efernandez9 Member

    Jun 6, 1999
    Joe Pool Lake
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    montero hace pareja de delantero con Milton RDZ....parecen dos indios seminoles con esa melena tan HP y caicedo con Martin cardeti metiendoles balones.

    Lo de castrillon dicen que fue un golazo vs junior en el atanasio:p
     
  20. ryu79

    ryu79 Moderator
    Staff Member

    Oct 17, 2005
    NYC
    Club:
    America de Cali
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Que tienen que ver indios seminoles con Harry Potter?
     
  21. padrino187

    padrino187 New Member

    Jan 24, 2007
    Brescia-Italy
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Este man es uno ke no acepta ke un jugador ke venga de una clase social baja se vuelva estrella...
    El problema de algunos jugadores colombianos es la proveniencia social y la falta de educaciòn. el ejemplo es Asprilla.
    Esto pero es un defecto de la sociedad colombiana no del jugador en si el jugador es sl el producto de algo ke anda mal en nuestra sociedad no en la mentalidad del jugador...
    Le vamos a dar palo a cada jugador ke bebe (Sera ke Colombianico es un crsitiano perfecto casi santo ke no bebe ni nada...??)
    Los jugadores sn seres humanos ke pueden cometer errores, no por eso sn peores o mejores a las demas personas todos tenemos defectos..
    Asi ke me emputà mucho su actitud colombianico ustd kiere darle palo y desearle mal a cada persona ke cumpla un error en ves de tratar de aconsejar y ayudar a ke no lo cometa (Una pregunta si su hijo le mete a drogarse o a beber usted ke hace le rompe la cara pq lo hizo o trata de hablar cn el buscando las razones de pq lo hizo y explicarle ke esa no es bueno a su propria salud y ke se puede danar toda la vida) para mi usted es uno ke vive de las desgracias de los otros metiendo el dedo en llaga...
    Ojalà no le pase nunca a ustd o si le pasa ke se encuentre alguien igualito a usted para ke le meta el dedo en llaga y no lo ayude a superar los problemas...
    Kiere decir esos jugadores sn asi sn borrachines delinquentes en ves de tratar de hacer algo por nuestra sociedad ke produce eso cambie? bueno hagalo en otros lados pq creo ke todo el mundo esta mamano de sus comentarios: pepito es borrachin pepito es un mediocre pepito es un drogado pepito es delincuente...ecc ecc
     
  22. dapip

    dapip Member+

    Sep 5, 2003
    South Florida
    Club:
    Millonarios Bogota
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver


    No solo los Colombianos, los seres humanos somos dados a los vicios. Un famoso jugador irlandes, que fue estrella con el ManU, George Best, alguna vez dijo: "I spent 90% of my money on women and drink. The rest I wasted. "

    Si tenemos en cuenta que estos normalmente son tipos humildes, rumberitos y que el futbol les trae mas plata de la cuenta, pues es admirable que haya algunos que entiendan que necesitan disciplina para seguir ganando billete. Claro, hay unos tan talentosos que parrandeando y jalandole a otras cosas todavia les alcanza para destacarse (tipo Asprilla).

    Ahora, como sociedad (y eso es mal de todas las sociedades de consumo donde hay que vender y crear idolos de barro) pues tambien tenemos nuestra culpa, porque tenemos esa necesidad de comprar la camiseta, el poster, el video juego y le exigimos a ese idolo que se comporte como la Madre Teresa.

    Finalmente, el otro ingrediente es la prensa (escrita, radio, TV, internet) que en busca de la chiva, de la exclusiva cojen a tipos humildes que no saben manejar la fama y los engrandecen con entrevista y visita a la casa y demas.

    Cual es la solucion a todo esto? Educacion, que no la reciben en su casa, en su pueblo, no se las da en las inferiores (que solo buscan el proximo prospecto), no se las da el club de tercera o de segunda y ya cuando llegan a profesionales, pues adivinen que, ya no hay nada que hacer.
     
  23. yj777

    yj777 Member

    Jun 28, 2007
    Bogota, Colombia
    Club:
    --other--
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Yo creo que esa es una interpretacion incorrecta de lo que esta diciendo el hombre.. la ignorancia y las adicciones no tienen edad, ni distinguen entre razas ni clases sociales..
    Rodallega es muy creidito, se le subieron los sumos a la cabeza el dia que se creyo mejor que Messi.. eso no tiene nada que ver con clase social.. esa es su personalidad...
    En lugar de hablar tanta damier, deberia ponerse a practicar Tiros Penal!!

    El Tino Asprilla es el jugador con mas exito internacional que hemos tenido, y unos de los mas brillantes... al Tino le gusta tomarse sus tragos y rumbiar.. esa es su personalidad.. y sin embargo es uno de los mejores que hemos tenido.

    Hay miles de jugadores que probablemente entrenen mas duro y sean mas dedicados al futbol que el Tino y nunca logren lo que el hizo.. asi es al futbol.. asi es la vida..

    Yo conozco gente muy estudiada y sabida que se fuman, beben y meten mucha plata por la nariz..
     
  24. Colombianico

    Colombianico New Member

    Aug 2, 2007
    Los Angeles
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    yj777 que bueno es encontrar una persona que entiende mi punto de vista, yo no le deseo lo peor a ninguna persona y tampoco estoy diciendo que me alegra el mal de las personas como dice dapip, pero lo que si tengo claro es que en Colombia existen bastantes jugadores que son mejores y mas dedicados que el respetado senor Rodallega, el dice que por que no se le da una oportunidad a una persona que cometio un error? ahora yo le pregunto cuantas oportunidades no ha tenido este jugador en la seleccion Nacional y lo unico que hace es desepcionar, por que no se le da la oportunidad a jugadores nuevos que pueden mostrar cosas interesantes, ese es nuestro problema como Colombianos, buscamos excusas cuando un deportista no llega a la gran expectativa que nosotros mismos nos creamos, y siempre decimos bueno perdimos pero toca darle mas oportunidades a el jugador, acaso muchos otros jugadores no merecen tambien una oportunidad en la seleccion? pero somos conformistas y decimos, bueno el man esta haciendo goles en su equipo entonces toca darle otra oportunidad, y los otros jugadores que??
     
  25. ryu79

    ryu79 Moderator
    Staff Member

    Oct 17, 2005
    NYC
    Club:
    America de Cali
    Nat'l Team:
    Colombia
    Re: Colombia Vs Mexico August 22nd in Denver

    Hay muchos argumentos validos contra Rodallega pero su rendimiento en la tricolor no es una. Al contrario, Rodallega en la seleccion ha sido mucho mas efectivo que en sus clubes. Tuvo tres partidos flojos en la Copa, pero en la tricolor esta marcando por encima de gol en cada dos aparencias si no me confundo.
     

Share This Page