Which team will Rafael Marquez play for next season?

Discussion in 'Mexico' started by KiQuE, May 17, 2003.

  1. KiQuE

    KiQuE New Member

    Aug 14, 2002
    I'm sorry, I realize this probably has been done 100 times before, but I want to know what you guys think.

    What team do you guys believe he will play for next season?

    I put all the teams he's been linked with on the poll.
     
  2. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    Is he a EU player? because that might affect his destination next season, Italy doesn t allow foreigns anymore and Spain will restrict the 'non EU law' next season with 3 max per team, assuming he's I'd say Barça.
     
  3. Aguilas Del America

    Oct 28, 2002
    Nido de Coapa
    Club:
    Club América
    Nat'l Team:
    Mexico
    Well damn
    both Barcelona and Real Madrid have problems in the back
    i doubt Real will get him tho
    Probably Barcelona
     
  4. ricv56

    ricv56 New Member

    Jan 4, 2003
    Bellflower
    I'm curious to what it would take to get him away from Monaco. I know they've had financial issues, but they've already turned down $12 Mil in a slow market from Depor, and rumors swirl that they may want to keep the team together for next year's Champion's League competition.

    Scheme-wise, he'd be a fit at any of those clubs, but Lazio and perhaps Barcelona's financial situations likely rule out a match with Monaco for him. I would imagine that he either stays at Monaco, Depor decides to pony up the dough, or he ends up with Real Madrid or Juventus. It also wouldn't shock me if another team, perhaps one that he hasn't been strongly linked to his pursuit, gets in on the action.

    ricv56
     
  5. Various Styles

    Various Styles Member+

    Mar 1, 2000
    Los Angeles
    Club:
    CD Chivas de Guadalajara
    Juventus

    Juventus will be getting rid of Salas clearing up one of their foreigner slots. They had also scouted Marquez all last season and with their aging defenders i wouldnt be surprised if Marquez is sporting the Bianco Neri next season...
     
  6. el mofles

    el mofles Member

    May 16, 2001
    RC Mongolian BBQ
    Club:
    Birmingham City LFC
    Nat'l Team:
    Mexico
    Being that after season's end he will become an EU player I can see Real Madrid give serious thought to his services. Del Bosque wanted a central defender not Ronaldo. I'll throw in Arsenal as the 500:1 bet. Hey it could happen look at the Monaco-Arsene connection. Of course it he would be their all-time record signing. Throw in FAS just because.
     
  7. PumaBear

    PumaBear New Member

    May 5, 2001
    back in el defectuoso
    Rafa will NOT end up in Real Madrid. Valdano does not like him enough. Valdano wants Chivu.

    I am guessing he could end up in Juve if he can sort out the EU passport. If not maybe Coruna? Do not discount the English League where Newcastle once showed interest.

    The fact is that Monaco HAS to sell him because they are in deep shyte financially now. They are in danger of been delegated to the Second division if they do not pay up what they owe.
     
  8. Scarface

    Scarface Member

    Apr 21, 2003
    Mexico
    He'll stay at Monaco
     
  9. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    You swear!
     
  10. Scarface

    Scarface Member

    Apr 21, 2003
    Mexico
    Your Avatar is top tier[​IMG]
     
  11. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    There's where Rafa's gonna play! ;)
     
  12. jamesf24

    jamesf24 New Member

    Apr 16, 2000
    Brighton, MI
    Club:
    Columbus Crew
    Nat'l Team:
    United States
    Cruz Azul Cemento or Monarhas Moreila
     
  13. el mofles

    el mofles Member

    May 16, 2001
    RC Mongolian BBQ
    Club:
    Birmingham City LFC
    Nat'l Team:
    Mexico
    Does anyone know the specifics as to why Monaco are in the hole. THey've mostly been an exporting team rather than an importing. They're constantly selling their players replace them with back-ups and somehow manage to sell them sometimes for more than their previous starter. They never sign a player for more than 7 million dollars.
     
  14. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    They had a warning last january, they should not sign not even one player or they could be sent to Ligue 2, they missed it in April/May and violate the ban.
     
  15. Wolves_67

    Wolves_67 Member

    Oct 27, 2002
    Pasadena, CA
    Nat'l Team:
    United States
    Lens .. You heard it here first.
     
  16. Enganche

    Enganche Red Card

    Apr 30, 2003
    He will stay at Monaco.

    El príncipe Alberto de Mónaco afirmó el jueves que ``luchará por encontrar las soluciones necesarias'' para rescatar el club del principado después de que fue relegado a la segunda división debido a problemas financieros.

    La Liga Profesional Francesa hizo descender el miércoles al Mónaco, escolta en el campeonato de primera división en esta temporada, debido a deudas de al menos 50 millones de euros (59,1 millones de dólares).

    ``Mi padre y yo seguiremos de cerca la situación y lucharemos para encontrar las soluciones necesarias'', dijo el príncipe Alberto en una entrevista telefónica. ``Haremos lo que sea necesario para evitar que el equipo se deshaga''.

    El Mónaco, que ganó la Copa de la Liga a principios de este mes, tiene cinco días para apelar el veredicto, pero primero debe encontrar un inversionista.

    El príncipe dijo que trabajará junto con su padre, el príncipe Rainiero, para encontrar un inversionista, con el fin de evitar la triste situación de tener que vender jugadores para resolver el enorme problema financiero.
     
  17. Aguilas Del America

    Oct 28, 2002
    Nido de Coapa
    Club:
    Club América
    Nat'l Team:
    Mexico
    La Juventus: coqueta ‘Señora’

    Rafa Márquez admite que la Juventus está interesada en él

    Gerardo Martínez
    Especial de RÉCORD

    MEXICO, D.F.— Aunque España sigue siendo su declarada prioridad, los constantes acercamientos entre la Juventus y Rafael Márquez cada vez arrojan mayores esperanzas. Después de perder la Liga de Campeones, la “Vecchia Signora” del “calcio” se dio cuenta que necesita reforzar su zona defensiva y, bueno, con los problemas del Mónaco, ahí está Rafa.
    ¿La Juventus ya ha mostrado interés por ti después de lo visto en la Liga de Campeones, ¿crees tener un lugar con ellos?

    “Así es, así es, en eso andamos”, admitió.

    “Yo creo que en este campeonato que pasó mostré un buen desempeño y espero que tenga otra oportunidad para que se fijen en mí. Si salgo es para un equipo grande, si no, no voy a ninguna parte y eso lo tengo muy claro. No voy a salir para dar un paso para atrás o quedarme en el mismo nivel, salgo para mostrar que tengo cualidades de triunfar en un equipo grande”, dijo el zaguero, a quien se entrevistó vía telefónica... pero el jugador contestó en México, en donde se encuentra de vacaciones.

    Además, todo deberá resolverse, para bien o para mal, antes de seis días, en los que termina el plazo que tiene el Mónaco para reestructurar sus finanzas.

    “Estos seis días van a ser fundamentales para el equipo y también para mí, pero yo estoy totalmente seguro que harán hasta el último esfuerzo. Yo por mi parte esperaré para ver si hay ofertas para poder emigrar a otro lado”.

    Márquez admitió que el problema del Mónaco puede tener repercusiones en su persona, y no solamente positivos.

    “Por un parte me conviene y por otra no. Lo que me convendría es que así tendría más posibilidades de salir de Mónaco, y la mala es que si me quedo jugaría en la Segunda División, después de haber hecho una campaña como la del año pasado y ganar una plaza en la Liga de Campeones, así que vamos a ver cuál es el destino de esto”.

    Para el mundialista en Corea/Japón 2002, el descender, aparte de quitarle brillo a sus logros, le significa desaparecer de la vitrina del futbol europeo.

    “Yo estoy tratando de moverme lo más rápido posible para tener algunas opciones y cambiar este año”, concluyó.

    Reflexiones

    ‘Yo estoy tratando de moverme lo más rápido posible para tener algunas opciones y cambiar este año’

    ‘Estos seis días que el club tiene de plazo van a ser fundamentales para el equipo y también para mí’

    ‘La solución sería vender a dos tres de sus jugadores y poder salvar un poco la economía del equipo’

    (¿La Juve mostró interés?) ‘Así es, en eso andamos’

    http://laopinion.com/deportes/?rkey=00030529202401481715
     
  18. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    Yo digo q la Juve lo ficha solo con el pasaporte comunitario bajo el brazo, de lo contrario, las nuevas disposiciones de LEGA CALCIO le impiden a la Vecchia Signora contratarlo.
     
  19. Various Styles

    Various Styles Member+

    Mar 1, 2000
    Los Angeles
    Club:
    CD Chivas de Guadalajara
    Juve

    La Juventus va a tener un especio vacio para fichar un extranjero con la salida de Chileno Salas quien ya no entra en los planes de Lippi.
     
  20. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    He ahi tu error amigo, salgan o no los extracomunitarios de "x" equipo, la liga ya no permite la entrada de no comunitarios a Italia, solamente los q suban de la Serie B, hey quien sabe y juegue para la Sampdoria! :D
     
  21. hugoool

    hugoool New Member

    May 18, 2003
    Alguien sabe cual es su salario por ano?

    IMO he will stay with Monaco because I dont think anyone is going to buy him for so much money and Monaco just cant afford to sell him cheap. Aunque me encantaria que se fuera a Real, quizas YO podria mover algunas palancas...
     
  22. Various Styles

    Various Styles Member+

    Mar 1, 2000
    Los Angeles
    Club:
    CD Chivas de Guadalajara
    Habia pensado que las nuevas reglas solo permitian fichar un extranjero por equipo por temporada, sin incluir a los jugadores que ya habian sido fichados antes de la nueva Regla. He buscado la reglas pero no encuentro un sitio que tenga el reporte.
     
  23. Mario

    Mario New Member

    Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    Parla italiano? mañana te las posteo incredulo!
     
  24. ricv56

    ricv56 New Member

    Jan 4, 2003
    Bellflower
    Juventus has signed a central defender, Nicola Legrottaglie an Italian international, from Chievo. I would imagine that this diminishes Rafa's chances of ending up there.

    On top of that, Monaco won their appeal to remain in Ligue1, so it seems that at this point, the chances of Rafa staying there another year are increased.

    ricv56
     
  25. Various Styles

    Various Styles Member+

    Mar 1, 2000
    Los Angeles
    Club:
    CD Chivas de Guadalajara
    Originally posted by ricv56

    Juventus has signed a central defender, Nicola Legrottaglie an Italian international, from Chievo. I would imagine that this diminishes Rafa's chances of ending up there.


    True that but Juve has quite a few old players in the back and Lagrottaglie will not solve all their problems. Ciro Ferrara, Paolo Montero, and Gianluca Pessotto are all in their way out.

    On top of that, Monaco won their appeal to remain in Ligue1, so it seems that at this point, the chances of Rafa staying there another year are increased.

    Anticipan salida de Rafa Márquez del Mónaco

    http://eluniversal.com.mx/pls/impreso/noticia.html?id_nota=150769&tabla=notas
     

Share This Page