Never heard a sweeter sounding word than Feyenoord part 2

Discussion in 'The Netherlands' started by feyenoordsoccerfan, Jun 4, 2012.

  1. Happy upload_2018-1-1_12-41-46.png Feyenoord upload_2018-1-1_12-41-50.png Year upload_2018-1-1_12-42-7.png to you all upload_2018-1-1_12-40-15.png
    We will crush everybody this 2018 year and it starts right now!
    *********************** upload_2018-1-1_12-42-45.jpeg **************************






    88760
     

    Attached Files:

  2. It seems like Robin van Persie will be Feyenoord player this month, but still uncertain. The Turks now are willing to end the contract without transfer fee, but they still need to reach an agreement on the seperation fee for Robin.

    After I mentioned Jonathan Gonzalez, the 18 year old American midfielder that benched a Mexican international, Voetbal International wrote about him in this weeks issue.
    Man, I wish Feyenoord/van Geel look beyond their usual contacts, which are too limited, and expand across the ocean. Start with getting JoGo to the "Kuip".
    We than can sell Vilhena to Italy.




    88961
     
  3. Teak

    Teak Member+

    Feyenoord, VfB Stuttgart, Valencia
    Nov 22, 2008
    Grain Belt
    Club:
    Feyenoord
  4. http://www.brandveilig.com/nieuws/feyenoord-ruilt-ajax-brandblusser-in-voor-eigen-blusser-53067
    Feyenoord ruilt Ajax-brandblusser in voor eigen blusser

    Gepubliceerd 9 januari 2018 ( laatst bijgewerkt 9 januari 2018 )

    upload_2018-1-9_13-42-55.jpeg

    https://www.ad.nl/rotterdam/feyenoord-komt-met-alternatief-voor-ajax-brandblusser~a6a64474/
    [​IMG]
    Pim Poppeliers van Polmai Brandbeveiliging toont samen met zijn dochter de Feyenoord-brandblusser voor wie er geen van Ajax wil. © VICTOR VAN BREUKELEN
    Feyenoord komt met alternatief voor Ajax-brandblusser

    Het is veel Feyenoord-supporters al jaren een doorn in het oog: brandblussers van het merk Ajax. Zij kunnen nu terecht bij een Barendrechtse ondernemer, zelf Feyenoorder ‘in hart en nieren’, die met toestemming van de club een Feyenoord-brandblusser op de markt heeft gebracht.

    Marjolein Groenendijk 08-01-18, 20:16 Laatste update: 21:04






    89049
     
  5. From that AD article:
    ,,Ik kom al van jongs af aan bij Feyenoord, ken veel mensen bij de club en raakte met de afdeling Merchandising in gesprek. Maar toen vloog het clubhuis van Ajax in brand. Dat was natuurlijk geen goed moment om met zo’n Feyenoord-brandblusser te komen.’’

    ,, I've visited Feyenoord already from a young age, I know a lot of people at the club and got into conversation with the Merchandising department. But then the clubhouse of Ajax caught fire. That was of course not a good time to come with such a Feyenoord fire extinguisher. ''

    :confused: Why? Seems to me the perfect time!:cool:
     
  6. I already at given moments made clear I donot value van Hanegem's remark as valuable. He was one of our best players ever, but as a coach I didnot value him, but even less so as a columnist.
    This one tops it all and you can't be taken seriously if you write this:
    Van Hanegem over Van Persie: ''Dan heb ik liever Kramer''

    Feyenoord moet Robin van Persie deze winter niet naar de Kuip halen. Dat is de mening van oer-Feyenoorder Willem van Hanegem. De aanvaller wordt bijna iedere transferwindow in verband gebracht met een terugkeer. Deze winter lijkt de comeback dichterbij dan ooit.

    “Hij is een geweldige speler geweest, maar hij zit anders in elkaar dan Kuyt”, stelt De Kromme in het Ziggo Sport-programma Rondo. "Kuyt kan dat nog opbrengen om er alles tegenaan te gooien en als hij niet speelt accepteert hij dat.”

    “Hij heeft zoveel kwaliteiten gehad dat hij het niet accepteert om op de bank te zitten”, vervolgt hij. "Dan heb ik liever die Kramer, die af en toe een broodje kroket eet, en dan zet ik die wel op de bank. Van Persie kan dat niet, daar is hij een veel te goede speler voor geweest."

    I'm not sold on Robin joining us that much, but if you come up with something like "I rather have Kramer than van Persie" you really need to get asap into the geriatric ward.
    Van Hanegem..Shut the f**k Up.




    89120
     
  7. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/malacia-de-nieuwe-lieveling-in-de-kuip~a71a8bc5/
    Nice article on a new rising defender star from the Feyenoord academy.

    Malacia, de nieuwe lieveling in de Kuip

    In december liet Tyrell Malacia (18) zien dat Feyenoord nog altijd over grote talenten uit de eigen jeugd beschikt. De linksback staat in het zonnige Marbella te trappelen om na de winterstop meer van zichzelf te laten zien.


    Mikos Gouka 11-01-18, 10:47

    Door Mikos Gouka

    Als trots ooit van een gezicht is af te lezen, is het wel vandaag. Drie optredens in de eredivisie, één in het bekertoernooi en een glanzend debuut in de Champions League; in de Kuip leek het vorige maand haast wel alsof er een nieuwe voetbalheld was geboren. Het slot van 2017 voelde als een droom, zegt de 18-jarige Tyrell Malacia.

    Op 6 december zag hij ze staan. De Pool Zielinski, de Belg Mertens, de Spanjaard Callejón, de Braziliaan Allan, de Slowaak Hamsik en Diawara uit Guinee. Er was iets vreemds gaande bij de aftrap van Napoli tegen Feyenoord. Alsof het een startschot van een race in de Formule 1 betrof, met de middenlijn van de Kuip als startlijn. En de zone waar Malacia stond, was blijkbaar de eerste bocht waar ze op af zouden stormen.

    Ik kijk veel naar de wereldtop. David Alaba, Patrice Evra. En Benjamin Mendy van Manchester City.

    Feyenoorder Tyrell Malacia Maurizio Sarri, de kettingrokende trainer van Napoli, had blijkbaar ook meegekregen dat de jonge Malacia zijn vuurdoop beleefde. En dat in de Champions League. ,,Ik zag ze staan bij de aftrap en ik realiseerde me meteen dat de eerste bal hoog naar mijn zone gespeeld zou worden. Ik dacht alleen: laat het asjeblieft zo snel mogelijk beginnen, dan zal ik zorgen dat ik mijn allereerste duel win. Dat gebeurde ook. Dan hoor je het gejuich op de tribunes en voel je je zo lekker. Mijn tegenstander José Callejón werd na rust gewisseld. Nee, ik heb hem na afloop niet opgezocht om shirtje te ruilen. Mijn shirt heb ik lekker zelf gehouden, dat ga ik

    ...etc.




    89170
     
  8. Seems to be a done deal that Robin van Persie returns to the "Kuip" (pending his medical) and will be preparing for the "Klassieker".



    89209
     
  9. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    I know he is an "old" hero but is he any better a player than the other broken down ones that Feyenoord brought back before? He is so slow these days from all the hard play in the EPL. It will be a surprise to me if he scores more than two goals from open play.

    EDIT: I hope he starts ahead of Jorgenson!
     
  10. Not going to happen. More like he'll be playing like a 10 behind Nico.
     
  11. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    That's an even worse position for him. I really don't understand this one at all. Reminiscent of Makaay and Thomasson.
     
  12. Dunno, it's the conductor position in the orchestra. On the 9 spot he's probably not capable to play 90 minutes, but alternating with Nico it will be very difficult to defend for the opponent. Technically Robin is still too much for most Eredivisie defenders.
    Put it simple, in the box Nico is lethal and Robin is capable to score with precision from the edge of the box in addition to that. So what to do if you've got Nico and Robin in those positions as a defense? You're going to be stretched/spread out instead of cluttering around Nico. Both wingers and midfielders will be able to choose from two lethal possibilities.
     
  13. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    van Persie is so slow these days. It was painful to watch him play in the last NT matches he was in. Of course there will always be the goal against Spain in the last WC! Maybe he will score against the minnows of the Eredivisie but I can't see him scoring against PSV or Ajax. (but maybe I will have to eat my words;))
     
  14. We will know in a fortnight:D
     
  15. When he plays in the "Klassieker" and KJH plays too, we will have the battle between the Nr. 1 and nr. 2 of the All time Orange topscorer list.




    89256
     
  16. Coming sunday, january 21st, 14:30 cest:


    [​IMG]Ajax-Feyenoord[​IMG]

    Not much to report on the Klassieker. Donot expect van Persie, except as a sub in.
    Seems almost all injured players are whole again, but given the lack of activity for months I donot think it's wise to put in Botteghin other than as a sub to defend our lead.
    Let's make Ten Hag's first day at the office miserable.

    Vermeer and Basacikoglu want to leave in this month's winter window.




    89322
     
  17. Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, F. de Jong, Tagliafico; Ziyech, Schöne, Van de Beek; Kluivert, Huntelaar, Neres.
     
  18. Feyenoord signed the first player for the new season. Yassin Ayoub joins us in the summer.
    Expectations within the club are that Vilhena and Karim will leave in the summer, so the first replacement is in. I do expect Renato Tapia to be gone too, so we need another 2 players for the midfield.
    I really hope Feyenoord contacts USA born Jonathan Gonzalez for our midfield!

    About the Klassieker: Schaken: "Now is the moment for Feyenoord"
    Ajax Showtime » Bijzaken en geruchten » Schaken: 'Nu is het moment voor Feyenoord'
    Schaken: 'Nu is het moment voor Feyenoord'
    giobelloni, 17-01-2018 om 10:45, 5376 views, Voetbalzone | Check hier het volledige aanbod van customizable Ajax-artikelen.

    Ruben Schaken denkt dat nu het moment is voor Feyenoord om na jaren weer te winnen in de Johan Cruijff Arena. Dat vertelt hij voor de camera van Voetbalzone. Schaken speelde veel klassiekers voor de Rotterdammers, maar won nooit in Amsterdam.

    Toch is de Oranje-international niet altijd Feyenoorder geweest. 'Ik kom inderdaad uit een Ajax-familie, maar sinds ik bij Feyenoord speelde zijn er veel om. Er zijn wel een paar die eigenwijs zijn, maar dat is altijd zo. Ik ben nu in ieder geval echt een Feyenoord-man.'

    Toch werd er in de tijd dat Schaken in Rotterdam speelde nooit gewonnen in de ArenA. 'We waren er wel ooit een keer dichtbij, maar toen scoorde Jan Vertonghen vlak voor tijd de gelijkmaker. We stonden toen 0-1 voor en Ajax speelde met tien man, dus we dachten dat het zou lukken, maar dat gebeurde niet.'

    De 35-jarige Amsterdammer weet dan ook hoe moeilijk het is om in de ArenA te winnen. 'Zij zijn meestal oppermachtig in de arena. Al hebben wij daar ook hele goede wedstrijden gespeeld, alleen we konden nooit echt de drie punten daar pakken. Maar het Feyenoord van nu is een stuk sterker dan het team van mijn tijd, dus als ze willen winnen is nu het moment.'




    89386
     
  19. I regularly have a beef with the opinions of Willem van Hanegem, but when you learn he has to undergo treatment for cancer it is a downer and I'm sure I speak for all the readers of the thread when I wish him full recovery from this ordeal and strength during the treatment.
     
    BaritoPutra repped this.
  20. For a foreigner Feyenoord may be pronounced as Fey-noor.
    Fey is in ancient European languages a mystical being. Noor is in sanskrit "Light"
    So Feyenoord in a sense is "Mystical being of Light"
    upload_2018-1-18_20-55-19.jpeg





    89436
     
  21. https://www.ad.nl/nederlands-voetba...erste-zege-in-klassieker-sinds-2005~a7bbbbeb/
    upload_2018-1-21_11-35-25.jpeg
    Feyenoord aast op eerste zege in Klassieker sinds 2005



    • Van de laatste 23 Klassiekers (uit en thuis) won Feyenoord er maar 1
    • Ten Hag is de eerste trainer die zijn debuut maakt in de Klassieker
    • Feyenoord heeft 4 van zijn laatste 5 competitieduels gewonnen
    Redactie 21-01-18, 07:17 Laatste update: 08:20 Bron: AD/Gracenote
    Voorbeschouwing
    De ene club wil aansluiting houden met koploper PSV, de andere club hoopt juist aansluiting te vinden met de clubs die strijden om de landstitel. Voor zowel Ajax als Feyenoord staat in het onderlinge duel bij de hervatting van de eredivisie direct veel op het spel. De Klassieker in Amsterdam markeert ook het debuut van trainer Erik ten Hag op de bank bij Ajax.

    De opvolger van de ontslagen Marcel Keizer heeft zijn nieuwe ploeg twee weken kunnen voorbereiden op de confrontatie met de regerend kampioen van Nederland. .......etc.
     
  22. Alg. Dagblad Blog report in Dutch of the match:



    90'+2'

    Einde tweede helft! Ajax wint in eigen huis met 2-0 van Feyenoord. Bedankt voor het volgen van ons liveblog.

    88'

    Nicolás Tagliafico wordt vervangen door Maximilian Wöber. Onder luid applaus verlaat 'Nico' het veld.

    84'

    Donny van de Beek wordt vervangen door Siem de Jong. Einde wedstrijd voor de maker van het eerste doelpunt.

    83'

    Tyrell Malacia wordt vervangen door Ridgeciano Haps. De jonge back heeft last van kramp.

    79'

    Ajax lijkt het wel best te vinden. Er wordt niet gezocht naar het derde doelpunt.

    72'

    Jean-Paul Boëtius wordt vervangen door Bilal Basacikoglu.

    62'

    Steven Berghuis wordt vervangen door Sofyan Amrabat.
    57'

    Tweede gele kaart Nicolai Jørgensen! Kuipers stuurt de spits van het veld na een sliding op Veltman.

    52'

    GOAL! 2-0 Ajax! Daar is meteen de tweede van Ajax. Veltman zet de bal voor en spits Klaas-Jan Huntelaar kopt raak.

    49'

    GOAL! 1-0 Ajax! Doelpunt komt op naam van Donny van de Beek. De middenvelder krijgt de bal plotseling voor de voeten en schuift de bal onder Jones door.

    50'

    Aan de speelwijze is bij beide teams weinig aangepast. Ajax heeft balbezit en initiatief, Feyenoord maakt het veld zo klein als mogelijk.

    45'

    Tweede helft begonnen. Ajax heeft afgetrapt en stichtte ook het eerste gevaar na een uitstekende actie van Van de Beek.

    45'+1'


    Einde eerste helft. Kluivert kreeg na slecht wegwerken van Jones nog een dikke kans. Van Beek redde met zijn hoofd in de doelmond.

    45'

    Aan de andere kant een bijna identieke situatie, maar Neres wordt buitenspel gegeven.

    42'

    De grootste kans van de wedstrijd! Berghuis kan van dichtbij koppen na een splijtende pass van Boëtius. Onana brengt met een ultieme krachtsinspanning redding.

    37'

    Gele kaart Sven van Beek. Met een gevaarlijk hoog been raakt hij Kluivert.

    35'

    Gele kaart Nicolai Jørgensen. Hij trok aan het shirt van een Ajacied.

    36'

    Ajax shoot tot dusverre zes keer richting het doel van Feyenoord. De bezoekers deden twee pogingen.

    33'

    Het spelbeeld blijft onveranderd. Ajax is met name gevaarlijke uit dode spelmomenten. Bij corners en vrije trappen verzamelt Feyenoord de troepen. Voor het doel van Onana gebeurt weinig.

    22'

    Gele kaart Justin Kluivert. De buitenspeler komt te laat en raakt Van Beek.

    De vlam slaat in de pan. De overtredingen volgen elkaar in hoog tempo op.

    21'

    Gele kaart Jeremiah St. Juste. Kluivert maakt de overtreding op de back, maar St. Juste gaat daarna nog hard door op Tagliafico.

    14'

    Gevaarlijk moment voor het doel van Ajax. Tagliafico brengt de bal voor en Huntelaar probeert met de punt van zijn schoen af te werken, maar dat was net iets te lastig.

    10'

    Jones moet voor de tweede keer in actie komen. Huntelaar kopt een lange voorzet van Ziyech richting doel.

    8'

    Een opdracht lijkt van Ten Hag duidelijk: probeer de opbouw via de backs te vermijden. Ajax zoekt vooral via De Ligt en De Jong de buitenspelers en middenvelders.

    5'

    Erik ten Hag is de 1ste trainer die zijn debuut voor Ajax of Feyenoord maakt in de Klassieker (sinds invoering betaald voetbal).

    4'

    De aanvalspogingen van Ajax gaan met name over de rechterkant. Neres test zijn persoonlijke tegenstander Malacia die zijn eerste Klassieker speelt.

    2'

    Binnen een minuut worden al twee overtredingen op Ziyech begaan. Ajax neemt het initiatief.

    0'
    Aftrap eerste helft! Zowel Feyenoord als Ajax komt het veld op met speciale shirts als steunbetuiging aan Willem van Hanegem.








    89525
     
  23. All in all a deserved win by Ajax by converting the chances in goals, while their keeper prevented with a lightning reaction a Feyenoord lead.
    I saw little shit head Neres asking for a card for a Feyenoord player. He should have his balls squeezed for that gesture, shit dick.
     

Share This Page