Watch list Defenders Orange team

Discussion in 'The Netherlands' started by feyenoordsoccerfan, Oct 11, 2019.

  1. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    agree and for me Van Ewijk has better ceiling than him and it will only take him to join a bigger club before he proves critics wrong, pretty much like Dumfries and his trajectory from sparta, heeeneveen than PSv before he got the nod.
     
  2. Reason why Koeman didnot select Frimpong:

    Ook Jeremie Frimpong is er niet bij. De rechtsback maakte onder Louis van Gaal wel deel uit van de WK-selectie. ,,Dat heeft vooral te maken met het systeem. Als je hem ziet spelen, past hij niet in mijn systeem. Hij speelt meer als rechtsbuiten dan als rechtsback. Ik heb hem wel eens zien spelen als verdedigende rechtsback. Ik heb twijfels over zijn verdedigende kwaliteiten.”
     
  3. Analysis of Virgil van Dijk current performance/form. Dunno the reliability of their analyses, but here we go:
    https://www.footballtransfers.com/n...ijk-voor-vervroegd-einde-in-nederlands-elftal
    Teloorgang van Virgil van Dijk zorgt mogelijk voor vervroegd einde in Nederlands elftal
    Milan Keskin Bijgewerkt: 18 mrt. 2023 08:22 CET 11 min leestijd
    Virgil van Dijk is misschien wel bezig aan zijn slechtste seizoen sinds zijn vertrek uit Nederland. De reserve aanvoerder van Liverpool stond jarenlang bekend als misschien wel de beste verdediger van de wereld, maar daar lijkt nu weinig meer van over. Ook woensdagavond tegen Real Madrid werd de boomlange verdediger meerdere keren te kijk gezet. Wat is er met Van Dijk aan de hand?

    “Van Dijk krijgt dit team niet op de rit in de manier waarop ze nu spelen”, zegt Rio Ferdinand bij BT Sport na de 1-0 nederlaag in Estadio Santiago Bernabéu. De oud-verdediger ziet dat Van Dijk bezig is aan een mindere fase en vraagt zich dan ook af of hij er weer bovenop gaat komen: “Natuurlijk zijn er wel eens fases in je carrière waar het niet allemaal volgens plan gaat. Maar als je kijkt naar de beste verdedigers van de laatste jaren zoals Jaap Stam, John Terry, Nemanja Vidic of Vincent Kompany. Ik kan me niet herinneren dat die jongens een seizoen lang uit vorm waren of een lange periode van acht of negen wedstrijden waarin het niet goed ging.”

    Van Dijk is niet de enige speler die hopeloos uit vorm is bij Liverpool. The Reds staan maar liefst 24 punten achter op koploper Arsenal in de Premier League en zijn na de nederlaag bij Real Madrid ook nog eens uitgeschakeld in de Champions League. Het is voor Liverpool dus een jaar om snel te vergeten. Dat terwijl Liverpool in 2022 nog zowel de FA Cup als League Cup won en in de finale stond van de Champions League.

    De 31-jarige Bredanaar werd onlangs nog beloond voor zijn prestaties afgelopen seizoen door middel van een plekje in het FIFPro-elftal. In dat team lijkt voor dit seizoen geen plaats weggelegd voor Van Dijk. Data van SciSports toont inderdaad aan dat Van Dijk de afgelopen zes maanden in zijn ontwikkeling achteruit is gegaan. Waar de verdediger halverwege 2022 nog een SciSkill van 118,3, ligt dat gemiddelde nu nog maar op slechts 108,5. Daaruit blijkt dat de 54-voudig international behoorlijk op zijn retour is.

    Dat blijkt ook wel als we Van Dijk met de overige centrale verdedigers van de Premier League vergelijken. Waar ex-speler van FC Groningen, Celtic en Southampton de afgelopen jaren steevast tot de beste verdedigers van de Premier League behoorde, is dat dit seizoen totaal anders. Van Dijk lijkt in geen schim meer op de verdediger die hij de afgelopen jaren was. Uit data van SciSports blijkt dat Van Dijk dit seizoen tot de minst presterende verdedigers van de Premier league behoort.
    upload_2023-3-22_0-15-33.png

    Hoe moet het nu verder met Van Dijk? De verdediger heeft nog een contract tot medio 2025 bij Liverpool en is tegen die tijd 34 jaar. Mocht de ontwikkeling van Van Dijk in hetzelfde tempo afnemen als de afgelopen maanden, dan moet de international vrezen voor zijn plek in Oranje. Zeker met de ontwikkeling van Jurriën Timber en Matthijs de Ligt de komende jaren is de kans groot dat het einde van Van Dijk in Oranje binnenkort nabij is.
     
  4. https://www.transfermarkt.nl/dean-huijsen/profil/spieler/890290
    https://www.ad.nl/nederlands-voetba...s-over-vijf-jaar-speel-ik-in-oranje~a6635a79/
    Dean Huijsen (17) stond al in de basis bij Juventus: ‘Over vijf jaar speel ik in Oranje’

    Interview Hij is 17 jaar, heeft een contract bij Juventus en maakte in januari al zijn debuut in de hoofdmacht. Bij de Oude Dame is er veel vertrouwen in hem. Centrale verdediger Dean Huijsen is bezig aan een carrière die gelijkenissen vertoont met die van Xavi Simons.

    Ramon Petit 24-03-23, 15:06 Laatste update: 24-03-23, 17:47

    In januari trainde Huijsen mee met de selectie en mocht daarna als bonus ook nog zijn eerste minuten namens de hoofdmacht maken. Juventus-coach Massimiliano Allegri liet hem in de oefenwedstrijden tegen HNK Rijeka en Standard Luik respectievelijk 60 en 45 minuten spelen. Huijsen was met twee jaar verschil de jongste in de selectie van De Oude Dame.
     
  5. https://www.ad.nl/buitenlands-voetb...koord-over-nieuw-meerjarig-contract~a23a1a3c/
    Stefan de Vrij en Inter op hoofdlijnen akkoord over nieuw meerjarig contract

    Stefan de Vrij blijft zo goed als zeker de komende twee seizoenen bij Inter voetballen. De 31-jarige mandekker, wiens contract aankomende zomer afloopt, en Inter zijn op hoofdlijnen akkoord over een nieuwe verbintenis tot de zomer van 2025.

    Sportredactie 27-03-23, 17:48
     
  6. For the time being Koeman still safe with ignoring Frimpong:
    https://www.telegraaf.nl/sport/3370...voor-oranje-gaan-ik-denk-alleen-aan-nederland
    Jeremie Frimpong blijft voor Oranje gaan: ’Ik denk alleen aan Nederland’
    Door Jeroen Kapteijns

    Updated Vandaag, 16:58Vandaag, 16:53 in VOETBAL

    AMSTERDAM - Bondscoach Louis van Gaal nam Jeremie Frimpong nog mee naar het WK in Qatar waar het niet tot een debuut kwam, maar de nieuwe keuzeheer Ronald Koeman was eerder deze week weinig positief over de speler van Bayer Leverkusen. Die vindt de Nederlander met Ghanese roots defensief te kwetsbaar voor een 4-3-3 systeem. Frimpong blijft desondanks mikken op een interlandcarrière bij het Nederlands elftal en kiest nu niet ineens voor Ghana.
    upload_2023-3-27_23-11-16.png
    ,,Ik ga verder en zal aan mijn verdedigende spel werken. In het voetbal zijn er altijd dingen die je beter kan doen, en bij mij zijn er ook veel. Niet alleen in het verdedigen. Ik werk elke dag om beter te worden. Mijn houding is niet veranderd: het is mijn droom om voor Nederland te spelen”, aldus Frimpong in een vraaggesprek met Bild.
    Ghana wilde Frimpong al eerder selecteren, maar de deels in Amsterdam opgegroeide Ghanees blijft mikken op Oranje. ,,Ik denk er niet aan om voor een ander land te spelen. Ik denk alleen aan Nederland. Zoals gezegd, ik werk aan mijn verdedigende spel en ik hoop dat het op een dag lukt om voor Oranje te spelen.”
     
  7. BaritoPutra

    BaritoPutra Member+

    Jan 26, 2007
    Jeremie Frimpong scored again today... 8 goals 9 assists this season. Sizzling hot! :cool:
     
    richsavare and Jpows repped this.
  8. But, but, but ....he doesnot play in .....(insert one of the usual club suspects)
     
    richsavare and Jpows repped this.
  9. Jpows

    Jpows Member+

    F.C. Barcelona
    Netherlands
    Jun 4, 2018
    But but but… He doesn’t fit in my system… smh. Disgraceful.
     
    richsavare and feyenoordsoccerfan repped this.
  10. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    #1085 wilson00, Apr 1, 2023
    Last edited: Apr 1, 2023
    I have followed frimpong at Leverkusen from Bosz's time. That statement by koeman that he cant defend is absolutely bogus. He doesnt tackles alot but what he does is he uses his speed to close down his opponent and keeping him in check. Disrupting etc. This buys the time for the other defenders to organize and it the bid to recover the ball. This is how he operates.

    I also dont think he will thrive playing at RW, he needs space to build on and thats when he is playing from back. Just tie him down at least and then see how it unfolds in the future.

    Ki jana continues his goal scoring form at stoke. 4th for the season on loan.
     
  11. upload_2023-4-2_13-15-18.png
    Oorwassing Liverpool door Manchester City onderstreept vormcrisis Virgil van Dijk
    Nathan Aké benadrukte met Manchester City het verschil in klasse met Liverpool. In de kraker in het Etihad Stadium overvleugelde hij zijn landgenoten Virgil van Dijk en Cody Gakpo (4-1).
    Geert Langendorff 01-04-23, 15:26 Laatste update: 01-04-23, 21:07
    Woest wendde coach Jürgen Klopp zich tot zijn assistent Pepijn Lijnders. Een geanimeerde discussie volgde over het gemak waarmee Manchester City de defensie van Liverpool uiteenreet. Virgil van Dijk, eens de ‘kolos van Anfield’, oogde kwetsbaar, net als bij het Nederlands elftal. Het ongemak bij het tweetal en diverse ploeggenoten onderstreepte de frustratie van een verloren seizoen.

    De Britse kranten keken verlekkerd uit naar een confrontatie tussen Erling Haaland en Van Dijk, maar de Noorse topschutter had te veel hinder van een blessure om aan de aftrap te verschijnen. Het bood trainer Pep Guardiola de kans om terug te vallen op een beproefd concept. Voor de komst van Haaland speelde City lang zonder pure afmaker. Exceptioneel positiespel maakte deze handicap meer dan goed met twee landstitels op rij.

    Liverpool kon voorin kiezen uit meer smaken. Cody Gakpo kreeg van trainer Jürgen Klopp de voorkeur boven Darwin Nuñez in de spits. De Eindhovenaar liet zich nauwelijks gelden, al stond hij grotendeels op de eigen helft. The Reds wilden toeslaan vanuit de counter. Bij het afjagen van de tegenstander - de befaamde ‘pressing’ - ontbeerde de energie en routine van weleer. Niettemin leverde het Liverpool een voorsprong op.
    Trent Alexander-Arnold spleet de verdediging van Manchester City open met een pass door het midden. Diogo Jota controleerde de bal met zijn gezicht naar het doel, draaide en legde af op de aanstormende Mohamed Salah. De Egyptenaar schoot de bal diagonaal in de bovenhoek (0-1). De goal vormde niet meer dan een korte onderbreking van een masterclass van City, dat Liverpool vernietigde.

    In de gelijkmaker van Julían Alvarez zat alles wat voetbal mooi maakt. Kevin De Bruyne vond Riyad Mahrez die naar binnen dribbelde. Ilkay Gündogan speelde met een tikje uit de draai af op Jack Grealish die Alvarez vrij zette voor het doel (1-1). Na de pauze scoorde De Bruyne zelf, op aangeven van Mahrez (2-1). Van Dijk kwam niet sterk over, al lieten middenvelders Fabinho en Jordan Henderson de grootste steken vallen.
     
  12. bunbohue

    bunbohue Member+

    Apr 5, 2005
    De Ligt had a beautiful long distance goal today. Hope to see more of this as well as more attack distribution from the back in NT.
     
    richsavare and gabrielguilarte repped this.
  13. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
  14. https://www.soccernews.nl/news/hevige-kritiek-op-groot-talent-timber/
    Hevige kritiek op ‘groot talent’ Timber
    [​IMG]
    Jordi Smit

    08:16
    13 apr 2023

    Kritiek op Timber
    De 48-jarige Heubach, die het grootste gedeelte van zijn spelersloopbaan in de clubkleuren van FC Twente speelde, is zeer gecharmeerd van de kwaliteiten van Timber. Dit seizoen merkt hij echter dat de groei van de defensieve kracht tot stilstand is gekomen. Daarom hoopt Heubach dat de voetballer van Ajax zichzelf snel gaat verbeteren.

    Volgens hem heeft dit voor een belangrijk deel te maken met de inbreng van Calvin Bassey. Heubach is bepaald niet onder de indruk van de verdediger. Zo zag hij hem tegen Feyenoord wederom teleurstellen. “Maar dat is hetzelfde met Timber, want die pakt ook geen man op”, zo vertelt Heubach in Bij Andy in de auto.

    Waar hij verwacht dat Bassey niet beter gaat worden, denkt hij dat dit bij Timber anders is. Het talent heeft naar verluidt de mogelijkheid om naar het buitenland te vertrekken, maar het is de vraag of dit verstandig is. “Hij is een groot talent en een fantastische, sterke voetballer. Maar ik denk dat hij nog beter kan worden in sommige dingen.”

    Interesse uit Europa
    Naar verluidt zijn onder meer Bayern München en Manchester United in Timber geïnteresseerd. Ajax lijkt vooralsnog echter niet open te staan voor een verkoop en staat sterk in haar schoenen, aangezien de speler nog over een contract tot medio 2025 beschikt. De marktwaarde van de 21-jarige Utrechtenaar ligt op 42 miljoen euro
    .

    It's laughable he's on the list for Liverpool. He simply hasnot got the physics, nor the qualities for that club, nor for the two clubs mentioned above.
    He simply isnot Orange Squad metal, which is a requisite to be a regular for those clubs.
     
  15. richsavare

    richsavare Member+

    Ajax
    Netherlands
    Jan 28, 2003
    New Jersey
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    He’s pretty accurate on this. Timber is not strong enough in the air, and this was cruelly exposed by Darwin Nunez last year ending what appeared to be a very strong Champions League campaign.
    Timber excellent robbing the ball at feet by reading the pass and getting stuck in.
    Very good bringing the ball out of the back as well but the aerial part of the game is really a problem for him.
     
    bunbohue and Orange14 repped this.
  16. Deadtigers

    Deadtigers Member+

    Jul 23, 2015
    Independent Republic of the Bronx, NY
    Club:
    Manchester United FC
    Nat'l Team:
    Ghana
    And he's more of a wingback than a fullback so they say he's a bit suspect when on defense.
     
  17. bunbohue

    bunbohue Member+

    Apr 5, 2005
    Timber is better suited as defensive midfield rather than centre back or right back. He does not have the speed of the right back or the height to play centre back (not enough to compensate his height like Cannavaro). I prefer Wieffer, De Jong and Simons as the 3 midfields but if we have to have a defensive midfield, I'd rather play Timber there then De Roon or Blind.
    With Ake to play left back (as Malacia is still not playing enough), De Ligt and Van Dijk will start as centre back. It is time to call up Botman as the back up centre back.
     
    gabrielguilarte and richsavare repped this.
  18. richsavare

    richsavare Member+

    Ajax
    Netherlands
    Jan 28, 2003
    New Jersey
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    I’ve said before that Timber as a defensive midfielder is a good idea so I’m in total agreement with this.
    Botman obviously has not been capped but he’s definitely progressing although i think he has much room to improve and develop.
    I’m not sold on him compared to the other established Oranje defenders.
     
  19. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    lets me put this straight. if a player is not playing in a particular position than automatically he should not be considered or get the nod over others whom are playing in that particular position. it has to based on merit and not just based on a perception that he can succeed.

    there are players out there that are playing out there in that position, why overlook them.
     
  20. Mmm,we're not saying he should roll in as the Orange Squad defensive midfielder. He has to prove as you say, he's a better option than the others already operating there.
    We, at least me, say he should change position at club level first.
     
    richsavare repped this.
  21. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    Maatsen named in EFL team of the season. Burnely will play in epl next season but chelsea could rekindle interest in him with the current situation of chilwell and Cucurella. in any scenario its win win situation for him. I have him as a starter in 2026 and most probably a break through in NT after euros.

    Malacia has failed to the take the opportunities provided to him under ten hag and also affirm any authority.
     

Share This Page