Yeah, I'm not confident what Parsons is going to do at LB/CB. What does seem clear though is that Olislagers is well ahead of van Dongen in the pecking order. Agreed on Pelova; she had a great international break. Liked both her nifty flick assists, but my favorite was the cutback to Miedema vs Cyprus. As you say, Kgatlana had passed the ball off, there was never an option to get the ball back to her, and Groenen's challenge wasn't reckless/noteworthy enough to me to justify calling the play back. I'll be honest though and admit that VAR would probably have not overturned the call, but as they say in basketball, "ball don't lie". If van de Donk comes back raring to go, I suspect it may be her or Roord at RW, but chemistry with Wilms will still need to be developed in that case as well though.
Cup Final today @ 2:30PM CET (apparently 'CEST' during daylight savings time): [10:30AM EST] ๐ง๐ข๐๐๐ฌ ๐๐ฆ ๐ง๐๐ ๐๐๐ฌ ๐ @PSV Vrouwen ๐ @AjaxVrouwen๐ฟ๐พ๐๐ ๐๐ @ESPNnl! ๐บ Wie kroont zich vandaag tot bekerwinnaar? ๐ #TOTOKNVBBeker pic.twitter.com/Sa0JptGEbW— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) April 18, 2022
Netherlands won the u16 Tournoi de Montaigu this week. It was a three nations tournament with France and Norway as Spain pulled out very late. All three games finished with a draw and the Netherlands won it as they had the youngest squad.
Another four weeks out for Martens with a hamstring injury: ๐ฅ [COMUNICAT MรDIC] Durant el seu procรฉs de recuperaciรณ, @liekemartens1 va patir una lesiรณ als isquiotibials de la cuixa dreta. El perรญode de baixa estimat รฉs dโunes 4 setmanes.La jugadora ja ha iniciat el nou procรฉs de recuperaciรณ al camp. pic.twitter.com/11Oa5wzZGt— FC Barcelona Femenรญ (@FCBfemeni) April 21, 2022 Also round 23 of the Eredivisie this weekend: Speelronde 23 staat voor de deur! Dit is het programma ๐#PureEnergieEV pic.twitter.com/XyvNHAhrJf— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) April 21, 2022 And the 2021/22 Cup Winners Ohhhhh this team โค๏ธโ๐ฅ#TheFinals๐ pic.twitter.com/hH3ls5PXBy— Ajax Vrouwen (@AjaxVrouwen) April 19, 2022
Round 24 of the 2021/22 Eredvisie season (3 more to go?): แแขแฌแฌแแกแซNแ แฌ 24 ๐ฅHet einde van de competitie nadert, nog 4๏ธโฃ speelrondes te gaan! ๐๐#PureEnergieEV pic.twitter.com/nRh8loMZHK— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) April 28, 2022 Home teams tonight all teams without a livestream
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/29/damaris-egurrola-in-spanje-kreeg-ik-geen-eerlijke-kans-a4119003 Interesting article on how Damaris Egurrola became an Orange Lioness. Use google translate if interested. Interview Damaris Egurrola: โIn Spanje kreeg ik geen eerlijke kansโ Damaris Egurrola, voetbalster Na haar debuut voor het Nederlands elftal hoopt Damaris Egurrola (22) zich zaterdag met Olympique Lyon te plaatsen voor de finale van de Champions League. โScoren is een van de zaken waar ik bij mijn club aan werk.โ Danielle Pinedo 29 april 2022 om 18:00 โAls voetbalster ben ik een bevoorrecht mens. Ik verdien mijn geld met wat ik het liefste doe. Vaak zeg ik tegen ploeggenoten: probeer daar nou bij stil te staan, bij hoe mooi het is wat we doen. Niet alleen als je wedstrijden speelt, maar ook als je traint. Hoeveel mensen kunnen doen wat wij doen?โ Damaris Egurrola (22) is geen spraakwaterval, maar als de middenvelder spreekt over haar liefde voor de bal, is ze niet te stoppen. Ze is vooral dankbaar, zegt ze. Dankbaar dat ze voor een topclub als Olympique Lyon speelt. Dankbaar dat ze voor Nederland mag uitkomen, het land waar haar moeder werd geboren en waar een groot deel van haar familie nog steeds woont. Zaterdagavond speelt Egurrola in Parijs tegen Paris Saint-Germain in de return van de halve finale van de Champions League. Lyon verdedigt een 3-2 voorsprong. In april maakte ze haar debuut in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Cyprus in Groningen, waar zij als kind vaak haar zomervakanties doorbracht. Zoโn veertig familieleden en vrienden zaten op de tribune. Haar ouders waren uit Bilbao overgekomen. โZe huildenโ, zegt Egurrola. โDat emotioneerde mij. Mijn ouders zijn een grote steun. Net als ik hebben ze lang op dat moment gewacht.โ Vorige zomer werd Egurrola door bondscoach Mark Parsons benaderd. Met Lyon speelde ze een wedstrijd in de Veenigde Staten tegen diens voormalige werkgever Portland Thorns (hij had toen nog een duobaan). โHet was een eerste kennismakingโ, vertelt ze. โDaarna hebben we vaker gesproken over de mogelijkheid om voor Oranje te spelen.โ Zijn ideeรซn over het team en haar eventuele rol daarin, spraken haar aan. Wat ook hielp is dat Daniรซlle van de Donk, haar ploeggenoot bij Lyon, razend enthousiast was: hoe geweldig zou het zijn om voor dezelfde club รฉn hetzelfde land uit te komen. โIn september besloot ik dat ik voor Nederland wilde spelenโ, zegt Egurrola. โEr moesten toen alleen nog wat praktische zaken bij de FIFA geregeld worden.โ Echt voor de hand lag het niet dat zij voor het Nederlands elftal zou kiezen. Egurrola werd geboren in Florida en verhuisde op haar zesde naar Baskenland, waar haar vader vandaan komt. Ze speelde in alle Spaanse jeugdelftallen โ van Onder 16 tot Onder 20 โ en leek goede kans te maken om het nationale elftal te halen. Tot er iets onverwachts gebeurde. Iets waar zij niet graag aan herinnerd wordt. Egurrola vertelt dat zij haar laatste wedstrijd voor Onder 20 speelde, toen zij tijdens de rust bezoek kreeg van Jorge Vilda, de bondscoach van de senioren. โIk mag jou niet als speelster, zei hij. Ik mag je spel niet. En dat terwijl ik middenin een belangrijke wedstrijd zat.โ Het raakte haar, zegt ze. Waarom gedroeg deze man โ niet eens haar coach โ zich zo respectloos? Na al die eindtoernooien die ze voor haar land had gespeeld. โIk was een jonge vrouw. Hij probeerde mij te beschadigen, zo voel ik het. Ik weet nog steeds niet wat hem bezielde.โ Ze zou รฉรฉn duel in het Spaanse elftal spelen, een vriendschappelijke wedstrijd tegen Kameroen. Pijnlijk, zegt ze, omdat veel van haar ploeggenoten uit Onder 20 doorstroomden. โDe jaren tikten weg. Ik had niet het gevoel dat ik een eerlijke kans kreeg.โ Misschien dat het haar daarom zo goed deed dat Parsons meteen zijn vertrouwen in haar uitsprak. โHij wilde me er graag bij hebben en dat had ik nodigโ, zegt ze. Een โmensenmensโ noemt ze de bondscoach. Zorgzaam en attent. โIn mijn eerste dagen met Oranje vroeg hij voortdurend hoe ik mij voelde, of ik het naar mijn zin had, of ik goed kon aarden in de groep. Dat gaf mij zelfvertrouwen, ook op het veld.โ In haar tweede wedstrijd voor Oranje, een oefeninterland tegen Zuid-Afrika, scoorde ze tweemaal: een keer met een kopbal en een keer met een doelpunt in de rebound in blessuretijd. โHet gebeurt niet vaak dat ik scoorโ, grijnst ze. โScoren is een van de zaken waar ik bij mijn club aan werk. Wie weet kan dat in de toekomst nog veel opleveren.โ Geen vergezichten Ondanks de tegenslag die zij als jeugdinternational ondervond, heeft Egurrola zich snel ontwikkeld. Ze vertelt dat ze in Spanje tot haar dertiende met oudere jongens heeft gevoetbald. Vijf jaar lang was ze het enige meisje; meidenteams waren er in de omgeving van haar woonplaats Guernica niet. โDat heeft mij als mens en als speelster gevormd. Jongens zijn sterker en sneller. Ik moest mij voortdurend aanpassen.โ Vijf jaar lang speelde ze voor Athletic Club in Bilbao. Toen Everton zich meldde, vond ze het tijd te vertrekken. Ze zou slechts vier maanden in Engeland spelen, want toen begon de Franse grootmacht Olympique Lyon aan haar te trekken. Het klopt, zegt Egurrola, dat de Fransen een ton voor haar hebben neergeteld, dat bedrag was opgenomen in een clausule bij haar contract. โEr zijn maar twee speelsters voor wie zij meer hebben betaald.โ. Van vergezichten moet Egurrola weinig hebben. Ze leeft van dag tot dag. Olympique Lyon bevalt haar goed. Ze hoopt dit jaar de Champions League te winnen. En als het even kan ook komende zomer het EK met Oranje. โWe hebben geen feilloos teamโ, geeft ze toe, โmaar we hebben de tijd om aan dingen te werken. Kijk wat we in huis hebben: routiniers als Stefanie van der Gragt en Merel van Dongen, grote talenten als Esmee Brugts. Waarom zou het ons niet lukken?โ Als het EK in juli begint hoopt ze vloeiend Nederlands te spreken, zegt Egurrola, die al Spaans, Baskisch, Engels en Frans spreekt. Ze volgt een online taalcursus en verbiedt haar Nederlandse familie om haar in het Engels te appen of te bellen. Misschien komt het door al die mooie jeugdherinneringen, maar ze voelt zich echt thuis in Nederland. CV: Amerikaans-Spaans-Nederlands Foto Nicolรฒ Campo/Sipa USA Damaris Berta Egurrola Wienke (22) werd geboren in het Amerikaanse Florida, waarvan ze zich vooral de lange, brede straten herinnert. Haar vader verdiende zijn geld met pelota, een balspel dat lijkt op het Friese kaatsen. Haar Nederlandse moeder werkte een tijdje in Mexico en streek daarna neer in de VS. Toen zij zes was verhuisde het gezin naar het Spaanse Baskenland. Egurrola ging spelen in de jeugd van Athletic Bilbao. Ze vertelt dat ze met rugnummer 13 speelt, omdat haar vader in zijn sport hetzelfde rugnummer droeg. Ze maakte als zestienjarige haar debuut in het eerste team van Athletic Bilbao, dat dat jaar als eerste eindigde in de Spaanse Eredivisie. Ze speelde zich in de kijker en werd in 2020 overgenomen door Everton. Daar zou ze slechts vier maanden spelen; Olympique Lyon betaalde 100.000 euro voor haar, toen een hoog bedrag. Begin deze maand maakte Egurrola haar debuut voor het Nederlands elftal in een interland tegen Cyprus in Groningen, de stad waar zij als kind in de zomervakanties met neefjes en nichtjes voetbalde.
That's the problem with international football, if the coach does not like you as a player or as a person you are frozen out. The good thing is she could play for the Netherlands or the USA. I wonder if the Spanish FA have privately lectured Vilda for forcing her out. And I am not surprised Mark Parsons managed to convince her to come, he is a nice guy.
Damaris had Putellas, Guijarro, and Bonmati before her, which made it near impossible to break through for the Spanish national team. For the Dutch team, this is very different. She is the natural Spitse replacement in the defensive midfield position.
Still a big difference between 'breaking through' and not getting called up for almost two years whilst being the best player in the WSL and next starting for Lyon. I remember her from the youth teams and was disappointed when she went to Everton instead of Barcelona (not that I knew if Barcelona showed any interest). And then we have Vilda acting innocent and being 'surprised' when she couldn't be called up anymore for the Spanish NT but found out she had put in a request to switch countries
De snelheid waarmee vrouwenvoetbal op mannenvoetbal inloopt, is torenhoog The speed at which women's football is catching up with men's football is sky-high https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/01/een-uitzonderlijk-vrouwelijke-speler-a4119076 use google translate if interested. U heeft het misschien gemist omdat alle berichtruimte weer eens werd opgeรซist door het meest hysterische theekransje dat de Nederlandse televisiekijker de afgelopen jaren voorgezet kreeg, maar zaterdagavond werden de halve finales van de Womenโs Champions League gespeeld. Vanaf zes uur viel aan de binnenlandse praatprogrammapaniek te ontsnappen met Vfl Wolfsburg-FC Barcelona. Om negen uur speelde Paris Saint-Germain tegen Olympique Lyon. Je hoefde er niet eens de tv voor aan te zetten, de wedstrijden werden uitgezonden op YouTube. Bij elk nieuw kampioenschap is de snelheid waarmee het vrouwenvoetbal vooruitgaat de te verwachten verrassing. De ballen lijken met het seizoen strakker, de passes nauwkeuriger, de hakjes frequenter en combinaties verraden dat er zwaar op wordt getraind. Deze trein gaat niet stoppen. Op amateurvelden draaien steeds meer meisjes meer voetbaluren en in de vijver van talenten wordt het alsmaar drukker. De snelheid waarmee vrouwenvoetbal op mannenvoetbal inloopt, is torenhoog โ net als mijn verwachtingen. Aangenomen dat klimaatverandering de mensheid over een tiental jaren nog toestaat te voetballen, zou het kunnen dat we het punt bereiken waar vrouwelijke spelers hun mannelijke evenknieรซn alle hoeken van het veld laten zien. De beste voetballers die de mensheid heeft gekend, waren immers klein en licht gebouwd, kenmerken die je vaker bij vrouwen ziet dan bij mannen. Lionel Messi is 1 meter 69, Diego Maradona was 1 meter 65 en Johan Cruijff was gebouwd als een sliert spaghetti. Over een jaar of tien โ wederom aangenomen dat klimaatverandering professioneel voetbal nog toestaat โ moet u niet verbaasd zijn als analisten het bij mannenvoetbal hebben over โeen uitzonderlijk vrouwelijke voetballerโ, wanneer ze een vooral technische, lichte, wendbare, kleine speler omschrijven. Sterker, het zou goed kunnen dat ze Maradona, Messi en Cruijff als voorbeelden van uitzonderlijk vrouwelijke voetballers aanwijzen. Het enige dat mij, buiten klimaatverandering, voor de toekomst van het vrouwenvoetbal doet vrezen, is dat het inlopen niet alleen van technische aard lijkt te zijn, maar dat het ook gebeurt in zaken om het spel heen. Toen Ada Hegerberg voor Lyon haar eerste goal scoorde โ een kopbal - vloog ze haar teamgenoten niet in de armen, maar eiste ze met norse blik en handgebaren haar applaus op. De aanmoedigingsliederen werden niet meer door sopranen gezongen, maar door lage basstemmen. De supporters rolden grote vlaggen uit over het publiek en gingen daaronder vuurwerk zitten afsteken. Als het glazen plafond boven het voetbalveld aan diggelen gaat, kan hetzelfde gebeuren met de glazen bodem. Dan zouden de vrouwen van Barรงa of Lyon, wie er 21 mei ook met de cup met de grote oren vandoor gaat, in Turijn een feestje kunnen bouwen. Dan zouden ze wat schatjes kunnen oppikken die ze meenemen naar hun hotelkamers en wanneer die daar de volgende dag nog liggen te slapen, zouden de kampioenen willekeurige objecten uit de kamer grijpen en die bij de slapers tussen de benen steken. Als ze dat daarna lachend aan elkaar vertellen, zou de glazen bodem geheid breken, maar naast potentieel technischere voetballers zijn vrouwen โ op uitzonderingen na โ toch betere mensen. Die glazen bodem zal minder snel bezwijken dan het glazen plafond. Carolina Trujillo is schrijfster.
Eredivisie round 25: ๐ฆ๐ฝ๐ฒ๐ฒ๐น๐ฟ๐ผ๐ป๐ฑ๐ฒ ๐ฎ๐ฑ ๐ Komend weekend zijn er twee wedstrijden op โ๏ธdag!@AjaxVrouwen - @PECVrouwen wordt uitgezonden op @ESPNnl ๐บ#PureEnergieEV pic.twitter.com/V0k8YbuXX3— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) May 5, 2022 Twente making no mistakes and still frontrunners for the league title ... https://www.vi.nl/competities/nederland/eredivisie-vrouwen/2021-2022/rankings to see top goal scorers, 'etc'.
Oi oi, was a bad week for the Feyenoord ladies being whopped at home with 5-0 by ADO. Not good when you have to travel to Eindhoven to meet PSV.
Round 25 results and round 26 program (playing 24 matches this season): ๐๐๐๐๐๐๐๐๐ โจDit weekend zijn er twee wedstrijden op vrijdag en twee op ๐ฏ๐๐ฉ๐๐ง๐๐๐ ๐ Gaat de schaal zaterdag al uitgereikt worden?! ๐ฅ #PureEnergieEV pic.twitter.com/vH7bDFud9C— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) May 12, 2022
Feyenoord - Ajax is going to be played in the "Kuip". https://www.nporadio1.nl/fragmenten...treffen-ajax-in-kuip-bezoekersrecord-verwacht They expect a record number of fans for a women match. It's not strange the Feyenoord lasies are excited to play there, but I saw on Ajax tv the coach and the Ajax ladies thrilled too like "yeah/jay, we play in the Kuip." https://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl...ussen-feyenoord-en-ajax-officieel-in-de-kuip/ Edit: for a women Eredivisie match
Well, that didnot as planned. use google translate if interested https://www.rijnmond.nl/nieuws/1500...rouwen-in-de-kuip-mondt-uit-in-teleurstelling FEYENOORD Competitiedebuut Feyenoord Vrouwen in De Kuip mondt uit in teleurstelling Vandaag, 15:53 โข 2 minuten leestijd Feyenoord Vrouwen hebben met 1-4 verloren van Ajax Vrouwen in De Kuip ยฉ Orange Pictures - Hans van der Valk Anyway, it was a record with about 14,000 fans.
๐ข ๐๐๐ ๐๐๐ ๐๐๐ Met trots introduceren we ons nieuwe @nikefootball tenue (thuis- en uitshirt) voor #WEURO2022! ๐ฅNu verkrijgbaar op https://t.co/TxolOSHPAM en https://t.co/co4avB1Ahu! pic.twitter.com/z0DEdBw0wO— OranjeLeeuwinnen (@oranjevrouwen) May 25, 2022
In the meanwhile the Eredivisie reached it's end last friday with Twente maintaining their lead (and even widened the gap by defeating Ajax at Ajax). Top 4 teams currently in battle for the league cup with Twente and Ajax both winning their first leg ties against ADO Den Haag and PSV respectively. ๐ธ๐ถ๐ท๐ท ๐๐ธ๐ถ๐ท๐น ๐๐ธ๐ถ๐ท๐บ ๐๐ธ๐ถ๐ท๐ป ๐๐ธ๐ถ๐ท๐ผ ๐๐ธ๐ถ๐ท๐ฟ ๐๐ธ๐ถ๐ธ๐ท ๐๐ธ๐ถ๐ธ๐ธ ๐๐ด #FCTwente โฝ @PureEnergieEV pic.twitter.com/UHSppKCdyk— FC Twente Vrouwen (@FCTwenteVrouwen) May 20, 2022 ๐ ๐๐ฟ๐ฒ๐ฑ๐ถ๐๐ถ๐๐ถ๐ฒ ๐๐๐ฝ ๐Seizoen 2021-2022 zit erop! Dit zijn de deelnemers en data van de Eredivisie Cup ๐ Zien we je bij een van de wedstrijden? Meer weten over de Eredivisie Cup? Kijk dan op onze website ๐ญ#EredivisieCup #PureEnergieEV pic.twitter.com/YKgEQAd6BF— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) May 21, 2022
Here's the selection for the Euro championship for The Netherlands. Parsons has definitely infused the squad with young players, though I question how many are ready for this high-level of prime time. Despite the youth movement, 31-year-old Renate Janssen once again manages to squeeze into the squad--at the expense of Van de Sanden. Van de Sanden has not been a club starter for a while--but she's got a ton more international experience than Janssen. I haven't seen much of Leuchter, but wasn't much impressed by her in the last Dutch friendly I watched. She is young and has apparently done well in the Eredivisie--but there is a BIG difference between the Eredivisie and the Euros. It will be interesting to see how fit Van de Donk is. I imagine we'll see her some in the last friendly or two coming up. I think Martens is healthy--and she will be a key player for the Dutch, of course. I do love this selection video--very creative. ๐ถ ๐๐ก๐ข๐ฌ ๐ข๐ฌ ๐จ๐ฎ๐ซ ๐๐จ๐ฆ๐๐ง'๐ฌ ๐๐ฎ๐ซ๐จ ๐๐๐๐ ๐๐ช๐ฎ๐๐๐ถ @mparsons_1 heeft deze ๐ฎ๐ฏ speelsters geselecteerd voor het EK๐๐#NothingLikeOranje pic.twitter.com/pkGgb6a4J2— OranjeLeeuwinnen (@oranjevrouwen) May 31, 2022
Leuchter is not a winger by any stretch of imagination but will probably have to fill that role if she get's playing time. She has great finishing/striking abillity though ... And to cap off the season, the League Cup goes to FC Twente ๐ ๐๐๐ ๐๐๐ ๐@FCTwenteVrouwen verslaat in een doelpuntrijk duel @AjaxVrouwen en wint de Eredivisie Cup! ๐ฅ#TWEAJA #EredivisieCup #PureEnergieEV pic.twitter.com/GN6H76XOyV— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) June 5, 2022 ๐๐ข๐ข๐ ๐ ๐ข๐ฅ๐ก๐๐ก๐ ๐About yesterday.. ๐๐ธ#EredivisieCup #PureEnergieEV pic.twitter.com/FMF2mqEQah— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) June 6, 2022 Not to forget, Anna-Lena Stolze with a goal of the year contender in this match ๐๐ ๐ ! ๐ฅWat een heerlijke goal van Anna-Lena Stolze ๐ฅAlle doelpunten van de finale nog eens zien? Bekijk de samenvatting via https://t.co/3wsRietGuT ๐#TWEAJA #EredivisieCup #PureEnergieEV pic.twitter.com/FOq6gUEcS9— Eurojackpot Vrouwen Eredivisie (@VrEredivisie) June 6, 2022
๐ฆ๐ฐ๐ต๐ฒ๐บ๐ฎ #WEURO2022! Zijn jullie al aan het aftellen, fans? โณ#NothingLikeOranje pic.twitter.com/gzXahWh216— OranjeLeeuwinnen (@oranjevrouwen) June 8, 2022
Where were the problems. Spitse misses a PK that would have put the Dutch up 2-1--and then they give up 4 goals? Who played centerback in place of Van der Gragt when she was taken out? England have a couple of players in Hemp and Kirby who can put real pressure on a defense, but giving up 4 second-half goals? Where were/are the problems? Didn't see game but have to assume Dutch lost their focus after the missed PK. Parsons and Co. have to straighten out the defense. Is Spitse still good enough to start every match? She's still a great free-kick specialist but she's got a lot of miles on her legs and lacks pace now. Other issues: Wilms is young; Janssen hasn't really played fullback in a long while--she's strictly been a centerback for Wolfsburg. You don't really want players changing positions for the Euros. Certainly some do it--England have two players in positions other than what they play for their club teams--but it isn't ideal, obviously. This team still has a lot of very good players in their prime, and I think they will still be a major factor in the Euros. This was the team's first game in this long international break--England had already played Belgium--and Martens is still rounding back into shape after being out for a long time, and the same for Van de Donk. The big worry is that the team had a very nice connection--and a great record of achievement--with Wiegman--who of course is not only Dutch but a former player and a coach who has a good management style--and there is no way that the team can have the same vibe with Parsons. That's not to say that he's not a good coach--he's proven that he is--but he's English, doesn't speak Dutch, and there's no way that the communication connection is the same. The Dutch are known for their strong number of good Dutch coaches--but when it came to replacing Wiegman they couldn't find a suitable Dutch replacement, and now the wheels on the Oranje bus have gotten a little wobbly!
Simply put these players dont have the stamina to play the pressing game but even then 4 out of 5 or maybe all 5 England goals were the result of individual errors. Sheer stupidity ... (plenty of suitable Dutch coaches, but none that were willing to take the risk . Oh yeah: Spitse never had pace to begin with . It really comes down to what game you want to play and who you surround her with when it comes down to added value of Spitse .... Roord still thinks she's at the playground instead of a professional match ) Dijkstra replaced vd Gragt btw ... Up until the 1-0 the Dutch controlled the game, after that maybe they already started to drop back too much and let England into the game. This has been a problem that has been pointed out throughout the campaign: the backline stays back way too much instead of closing ranks and huge gaps appear as a result.