Stewart article (in Dutch)

Discussion in 'Yanks Abroad' started by Scotty, Oct 26, 2002.

1. Scotty

Scotty Member+

Dec 15, 1999
    Toscana
  2. Scotty

Scotty Member+

Dec 15, 1999
    Toscana
    The link isn't turning out to be too trustworthy. Here is the text:

--------------------------------------------------
    Stewart mag nog niet weg bij NAC

Van onze sportredactie

Donderdag 24 oktober 2002 - BREDA - Earnest Stewart mag in de winterstop nog niet transfervrij vertrekken bij NAC.

"Dat hebben we vorige week van het interimbestuur van de club gehoord", zegt Arnold Oosterveer, zaakwaarnemer van Stewart. "We zullen ons de komende maanden op zijn toekomst bezinnen."
    Het contract van Stewart bij NAC loopt aan het eind van het seizoen af. De Amerikaans international vroeg afgelopen zomer toestemming om in de winterstop al te mogen verkassen naar een club in de VS. De competitie daar begint in januari.
    "Maar Amerikaanse clubs betalen normaliter geen transfersommen. Die hebben een vastgesteld budget, waar ze de spelerssalarissen van moeten betalen. Een transfersom zou van dat budget af gaan", weet Oosterveer.
    Het transfervrij laten gaan van Stewart, Speler van het Jaar in de States, zou wel de bezuiniging van een half jaar salaris betekenen. In juli mag de aanvaller hoe dan ook zonder vergoeding naar een andere club.
    "Maar de trainer zegt dat hij hem nodig heeft. Logisch, dat zou ik ook zeggen als ik Stewart bij mijn groep had. Maar je weet natuurlijk niet hoe de situatie is als er in de winterstop een club komt die wel een transfersom wil betalen."

3. jinne

jinne New Member

Feb 12, 2000
    Holland
    Basic content:

Stewart can't leave transferfree in the winter. Which could be a problem according to his agent since MLS teams normally don't pay a transferfee. Only the trainer still wants to keep him that's why the are still troubling his possible move. Although an earlier exit from Stewart would mean a half year of wage less to pay for financial unstable NAC.

Share This Page