PSV Eindhoven

Discussion in 'The Netherlands' started by RWB1, Jul 1, 2017.

  1. BaritoPutra

    BaritoPutra Member+

    Jan 26, 2007
    The revolving door in PSV central defense is continuing.... Baumgartl is reportedly heading out, with another loanee, also from Germany, is joining in.

    Teze has been doing surprisingly well in the right CD. I hope he gets to keep his spot, and grows even better. A young talent to monitor this season. He is strong and pacey - and seems to have right attitude to develop.

    On a related transfer news.... Marco Van Ginkel is also heading back to PSV! Wow, haven't heard his name in a while!
     
  2. PSV offloaded 3 players on loan who were about 30 million in transferfees and were players who were pure shit. The scouting department should take a good look in the mirror for all that wasted money in two seasons time.
     
  3. BaritoPutra

    BaritoPutra Member+

    Jan 26, 2007
    I remembered Baumgartl had a string of strong displays when he first joined last season... was certainly a much better option than Schwaab and/or Viergiever. For whatever reason he regressed a lot - and I was actually surprised he was let go. I thought he would be at least a decent rotation player. I guess coach must have that much trust to Teze and Boscagli. And maybe Obispo... though he hasn't seen a field yet so far this season.

    Doan and Bruma have always been suspicious. Lack the cutting edge, and not good enough. Bruma has got to be one of the, if not the, biggest flop in Eredivisie in past decade... given the transfer fee (most spent by PSV ever, I think?), how little he contributed, and how fast he's sent packing.
     
  4. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    obispo has been out for a long time. last it was reported, he was training on his own after recovering from last injury.
     
  5. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    I see they have signed former German NT striker, Mario Goetze on a free transfer. He has never been the same player since he had that illness a couple of years ago and Dortmund did not resign him.
     
  6. Blondo

    Blondo Member+

    Sep 21, 2013
    That would make 6 German players + a German manager (and a few Germans in his staff) = PSV Endehöfe
     
    Orange14 repped this.
  7. :D
     
  8. UrufootballEN

    UrufootballEN New Member

    Oct 9, 2016
    Nat'l Team:
    Uruguay
    Classic Club World Final | 1988 Nacional vs. PSV

    ▪️ Link:
     
  9. Interview with Mario Götze. Use google translate.
    https://www.ad.nl/nederlands-voetba...verkoos-mijn-vader-was-blij-voor-me~a025e35c/
    [​IMG]
    PREMIUM
    Mario Götze. © BSR Agency
    Waarom Mario Götze PSV boven Bayern verkoos: ‘Mijn vader was blij voor me’

    Mario Götze naar PSV was dé eredivisietransfer van 2020, wellicht zelfs van deze eeuw. Welke impact heeft de 28-jarige Duitse wereldkampioen in Eindhoven? En hoe kijkt hij zelf inmiddels naar zijn keuze? ,,We zijn nu ook bezig met het zoeken naar een huis in Nederland.’’

    Maarten Wijffels 28-12-20, 07:00 Laatste update: 09:48

    Door Maarten Wijffels

    Laatst nam de media-afdeling van PSV een filmpje op met Mario Götze. Het was voor een commerciële partner van de club in China en de take stond er in één keer op. De producer en zijn team waren tevreden, ook omdat Götze er op deze manier weinig tijd mee kwijt was. Maar dat was dus buiten de speler gerekend. Götze zelf zei namelijk: laten we de take nog een tweede keer doen. Voor de zekerheid. Want dit detail en dat detail, dat kan misschien nog wel beter.


    Het zegt iets over de professionaliteit van de man die in 2020 tekende voor de meest opzienbarende eredivisietransfer in jaren. Professioneel is hij ook tijdens een interview. Je kan hem alles vragen, maar hij weet precies wat hij kwijt wil. In control, maar op een charmante manier. Sinds zijn winnende goal in de WK-finale van 2014 is ‘Super Mario’ gewend dat alles wat hij zegt of doet gespreksstof is voor de Duitse (boulevard)media.

    Als hij vandaag opbiecht dat hij dacht: ‘Oké, 80 procent van de wedstrijden zullen we wel makkelijk winnen in de eredivisie’, dan zit daar altijd een risico aan. Voor je het weet knutselt iemand in Duitsland een kop in chocoladeletters in elkaar. “Mario Götze: ‘Ik dacht dat ik in een shitcompetitie terechtkwam'.” Of iets dergelijks.

    Hoe anders is het leven nu voor je? Als jij bij PSV in het weekeinde scoort tegen PEC Zwolle of een grote kans mist, maakt Duitsland zich er niet langer druk over.
    Götze: ,,Het is een nieuwe ervaring. En best een prettige bijkomstigheid aan de stap naar PSV. Maar het is niet dat ik me eraan stoor, ik ben het al zo lang gewend dat veel mensen wat van me willen en iets van me vinden. Ik was 17 jaar toen ik debuteerde bij Borussia Dortmund, onder Jürgen Klopp, toen begon het al. Twee keer kampioen voor je twintigste, later natuurlijk dat winnende doelpunt in de WK-finale. Ik zou het niet moeilijk willen noemen, eerder een challenge, hoe je omgaat met alles wat er dan op je af komt. Zeker weten. En wat je vooral leert, is dat het geen zin heeft om er advies over in te winnen. Je moet er zelf je weg in vinden.

    Ik ben het al zo lang gewend dat veel mensen wat van me willen en iets van me vinden. Ik was 17 jaar toen ik debuteerde bij Borussia Dortmund, onder Jürgen Klopp, toen begon het al

    Mario Götze
    ,,Uiteindelijk ben ik gewend geraakt aan het altijd in de aandacht staan. Ook afgelopen herfst zullen veel mensen verrast zijn geweest over mijn keuze voor PSV, maar het maakt me niet veel meer uit wat anderen vinden. Ik ben 28, ben in juni voor het eerst vader geworden van een zoon, Rome, en met een eigen gezin verandert het perspectief en zijn randzaken steeds minder belangrijk. Ik ben blij, totaal happy nu. Het bevalt me echt goed hier.’’

    Over hoe PSV hem letterlijk op de laatste dag van de zomerse transferperiode aantrok, stond al eens een reconstructie in deze krant. De verbazing binnen de club over het slagen van de stunt sprak uit bijna elke letter. In Duitsland streek Götze zo’n tien miljoen euro per jaar op, bij PSV iets meer dan twee. ,,Als je me om tien uur ’s morgens had gezegd: eind van deze laatste transferdag is Mario Götze PSV-speler, had ik je voor gek verklaard’’, zegt directeur Toon Gerbrands nu nog steeds.

    Hoe Götze omgekeerd naar de optie PSV keek, werd in belangrijke mate bepaald door de aanwezigheid van trainer Roger Schmidt. ,,Hij zocht contact met me’’, kijkt de speler zelf terug. ,,Ik kende hem al een beetje van Bayer Leverkusen. Daar zat hij eerder als coach. Daarna is hij naar China gegaan. Toen hij dit voorjaar terug was in Duitsland hadden we al een keer gepraat over hoe dat avontuur was geweest. Ik wilde altijd een keer in het buitenland voetballen, dat gevoel had ik al veel langer als ik naar andere competities keek.’’

    Uitzondering
    In de jaren 80 en 90 speelden Lothar Matthäus, Andreas Brehme, Jürgen Klinsmann en nog een paar andere Duitse topspelers in Italië en Engeland. ,,Maar tien jaar geleden waren Duitse voetballers in het buitenland een uitzondering’’, zegt Götze. ,,Per Mertesacker en Mesut Özil waren zo’n beetje de eersten die weer gingen, dat vond ik mooi als ik ze sprak bij de nationale ploeg.’’

    ,,Nu Roger bij PSV zat, zei hij dat de situatie en het moment ideaal waren voor mij om bij hem te komen spelen. Ik had op dat moment andere opties, ook mooie buitenlandse clubs in topcompetities, ja. Er liepen gesprekken en ik sprak ook met andere trainers, maar nergens was het plaatje zo duidelijk als hier. PSV en Schmidt, dat voelde voor mij als de beste optie. Op de slotdag van de transfermarkt, op 6 oktober, hebben mijn vrouw en ik (Götze is getrouwd met topmodel Ann-Kathrin Brömmel, red.) besloten: we doen het.’’

    Götze sprak ook met Bayern, zo onthulde hij afgelopen week in Sport Bild. Hij kreeg telefoontjes van trainer Hansi Flick en directeur Uli Hoeness. ,,In de zomer hebben we openlijk gesproken over mijn toekomst, over de plannen van Bayern‘’, zegt Götze. ,,Ze zeiden dat ze me als persoon en als speler waarderen en dat ze me graag terug wilden halen naar de club. Maar ik koos voor een club in het buitenland.”

    Zoveel verandert er ook weer niet natuurlijk. Je bent geen Mexicaan die in Europa komt spelen.
    ,,Nee, exact. Met een pasgeboren baby is het fijn dat Duitsland nog de uitvalsbasis kan zijn. Maar we zijn nu ook bezig met het zoeken naar een huis in Nederland.’’

    Hij vertelt dat zijn vader de transfer naar het buurland ook meteen zag zitten. Professor doctor ingenieur Jürgen Götze, met een leerstoel datatechniek aan de Universiteit van Dortmund, heeft drie zoons die allemaal profvoetballer zijn of waren. Fabian, de oudste, is 30 en gestopt. Hij speelde in het tweede van Borussia Dortmund en later voor clubs als Bochum en Mainz. Felix, de jongste van 22, brak net niet door bij Bayern München en speelt momenteel in de Bundesliga bij FC Augsburg. Om die reden voetbalt Mario bij PSV met de naam ‘M. Götze’ op zijn shirt.

    Ik zie hem als één van de belangrijkste personen in mijn leven. Er is een vertrouwensband tussen ons

    Götze over Klopp
    ,,Mijn vader was blij voor me, omdat hij weet hoe belangrijk een trainer is in de keuze voor een club. Hij heeft gezien hoe Jürgen Klopp met me omging als tienertalent bij Dortmund, hoe ik later bij Bayern München werkte onder Pep Guardiola.’’

    Met Kloppo, zoals Götze de huidige manager van Liverpool noemt, heeft hij nog steeds veel contact. ,,Ik zie hem als één van de belangrijkste personen in mijn leven. Er is een vertrouwensband tussen ons.’’ Met Guardiola was de relatie zakelijker. ,,Ik was net 21 toen ik van Dortmund naar Bayern ging. Dat gaf natuurlijk ook een storm aan publiciteit. Achteraf had ik misschien langer bij Kloppo moeten blijven, maar het was zeker geen fout om naar Bayern te gaan. Ik wilde mezelf uitdagen, Peps filosofie leren kennen. Met Bayern haalden we drie halve finales Champions League en Guardiola leerde me het voetbal zien vanuit heel andere posities in het veld. Guardiola zette je gewoon letterlijk overal neer in wedstrijden. Arjen Robben kan daar ook over meepraten.’’

    [​IMG]
    Mario Götze als speler van Borussia Dortmund. © BSR Agency
    Wat Götze nu bij PSV meebrengt aan ervaring in de internationale top, duidde Roger Schmidt vorige week nog treffend. De trainer sprak over ego-gedrag voor het doel, dat een korte periode opspeelde bij de PSV-spitsen. Schmidt: ,,Mario is dan zó belangrijk om erbij te hebben. Die laat in het veld het juiste voorbeeldgedrag zien, zonder woorden. Híj kiest altijd voor de zinvolste pass die hij op dát moment kan geven. En voor niks anders.’’

    Directeur Gerbrands komt met nog een tweede voorbeeld. Laatst won PSV met 0-1 in de Europa League bij Granada. Die cruciale zege bracht de zekerheid van Europees voetbal na de winterstop, voor het eerst in vijf jaar. Het leidde tot veel vreugde, spelersgroep en staf gingen op het veld op de foto. Gerbrands: ,,En ook in het hotel bleef de stemming na het eten uitbundig. Alleen Götze, die zag het hoofdschuddend aan. Echt met een blik van: je bent een ronde verder, oké. Maar je hebt nog niks gewonnen. Pas over twee of drie rondes wordt het interessant. Ik had daar op die avond een leuk gesprek met hem over. Dat is zijn manier van denken. En die brengt hij in bij onze groep, met veel jonge spelers. Op een manier die niet arrogant is of verveeld. Aardige vent, breed geïnteresseerd.’’

    [​IMG]
    Mario Götze viert zijn eerste goal voor PSV. © BSR Agency
    In 2021 moet blijken waar het toe leidt in de eredivisie. Landskampioen werd PSV in 2018 voor het laatst. Götze vierde zijn laatste titel in 2016 bij Bayern, maar hij speelde destijds weinig, mede door een stofwisselingsstoornis. Die kwam pas later aan het licht - en werd verholpen - toen hij was teruggekeerd bij Dortmund. Bij de club van zijn hart speelde hij vorig seizoen ook weinig meer. ,,Dat was teleurstellend, maar bij PSV heb ik de draad toch snel opgepikt.’’

    Na amper vier trainingen debuteerde je al tegen PEC Zwolle. Hoe ervaar je het niveau in de eredivisie?
    ,,Dat debuut kwam sneller dan ik dacht, eerlijk gezegd. Maar ik was al redelijk fit, had gedurende de zomer veel gedaan. Weliswaar in mijn eentje, want mijn contract bij Dortmund was afgelopen, maar ik wist wel wat ik moest doen. Ik heb gewoon het schema van het jaar ervoor erbij gepakt en ben gaan hardlopen en werken in de gym.

    ,,De ambitie is er nog. Kampioen worden met PSV, terugkeren in de nationale ploeg, er is nog veel om voor te spelen als je 28 jaar bent. En het niveau? De eredivisie is dus niet zo makkelijk als ik dacht. Met de Europese wedstrijden erbij en de coronasituatie zijn het zware maanden geweest. Maar onze pieken en dalen in de prestaties worden minder. Er zit duidelijk groei in.’’
     
  10. Too young Willy van der Kuijlen died at the age of 74
    RIP
    upload_2021-4-19_10-58-25.png
     
  11. PSV to receive a 50 million infusion from Brainport companies in Eindhoven, of which the computerchip machine builder monopolist ASML is the most important one.
     
  12. They're part of the new sponsorgroup of PSV Eindhoven.
    Given they control the production of the top grade machines (unfortunately if you order one now it only get's shipped in about 2.5 years - if you're lucky - ) they should make known to customers that they will favour those who will be generous sponsors of PSV.:D
     
  13. If a new development in chips is going to succeed, PSV will profit from it as it's a local high tech development.
    It's about chips working on light (fotons) instead of electricity.
    These photons work faster and with considerably less energy.
     
  14. Gsus.
    The moment you think Mo Ihattaren is getting his stuff in the right order it blows up again.
    He was confronted with agreements on behaviour he hadnot complied to.
    He now has been removed from the first team selection and is training individually.
    Raiola is looking if a transfer is possible, but sofar no interest has been shown by any club.
    It's going to be a tough call for Raiola to get Mo in a place that fits him.
    Last year's history isnot going to persuade clubs to invest alot of money, salary and transfersum wise, in a player who shows he doesnot appreciate what's being done for him.
    His only chance is to be angled in by van Bommel, with whom Mo always had a good relationship.
    However there he will be at the bottom of the picking order, while at PSV he has status, damaged by his behaviour but still status, and the question is whether in the current light of his behaviour he will be able to deal with that.
    No doubt Wegmans will kick his ass when he gets to cocky.
     
  15. My projection for the season is PSV the title winner.
    Their play is far more confident, effective and quality wise a level above Ajax.
     
  16. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    I wonder if there is a release clause.
     
  17. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
  18. UEFA named Mario Götze Player of the Week
    [​IMG]telecomasia.net|57 minutes ago
    Dutch PSV attacking midfielder Mario Götze was named the best player of this Europa League round. Götze dished out one goal and one assist in the match against Real Sociedad. The meeting ended in a 2-2 draw.
     
  19. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
  20. Obispo rating total up to now (4 matches) 28.5.
    Timber 26.
     

    Attached Files:

Share This Page