Official Cadiz CF Thread (R)

Discussion in 'Andalucia' started by Pichi, Jul 7, 2005.

1. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Well now that they are back in primera they might as well have their own thread. ;)

El Pichi

2. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Here is the interview with the most popular Cadiz CF player of all time Magico Gonzales from El Salvador.

El Pichi

'Mágico' González: 'El Cádiz es lo más grande de mi vida'

Por ENRIQUE RIVAS.

Mágico González (San Salvador, 13-03-1959) sigue siendo un ídolo en Cádiz. Desde su país ha vibrado con el ascenso de su Cádiz, un equipo que lleva en la sangre. Hay quien pide que vuelva al club, pero el genio centroamericano sólo se ve trabajando con las categorías inferiores.
    Publicidad

El Cádiz vuelve a ser de Primera...Increíble, esto es muy lindo, se lo merece, todos lo merecen, el club, el equipo y sobre todo la afición. Además, sé que hay mucho trabajo detrás de este ascenso. Es una gran alegría.

Y ahora todos se acuerdan de aquel 'Submarino Amarillo' y de usted.Yo también lo recuerdo como si fuese ahora. Era un momento difícil en mi vida, andaba con malas compañías, no tenía muy claro qué iba a hacer y se me metió el fútbol en la sangre. La llamada de la directiva del Cádiz para que jugase allí fue una bendición de Dios, lo más grande que me ha pasado en la vida.

¿Qué recuerdos tiene?Estábamos todos muy unidos, hicimos grandes cosas. En la cabeza tengo la camiseta amarilla con el '11', ésa era la mía, nunca se me olvidará. Pero eso ya es pasado, ahora me atrevo a decir que a partir de este año comienza la mejor época de la historia del Cádiz.

¿Mejor que la suya? Espero que sí. Lo digo con el corazón.

Hablaba de su camiseta amarilla con el '11'. ¿Sabe que todavía es una de las más vendidas en Cádiz? Me encanta, así puedo ayudar al club. Aquí en El Salvador cuento cosas como ésa y presumo de cadismo.

¿Ha seguido la temporada del Cádiz? Sí, por supuesto.

¿Cómo se informaba de su trayectoria? Por televisión y por conversaciones que he tenido con Huguito (Hugo Vaca), Pepe (Mejías), Chico (Linares), Juan José… hablaba con ellos de vez en cuando y me iban contando cosas. Ha sido un año muy emocionante.

¿Qué sabe del equipo?Está marcado por su juventud, sencillez y humildad. Esos son los ingredientes que han posibilitado que suba a Primera. Además, me decían que lo importante es que es un equipo, un conjunto por encima de jugadores, ningunos son mejores que otros sino que todos unidos forman un bloque, eso me gusta. Es primordial en un equipo como el Cádiz. Pero ahora hay que tener calma. Me gustó lo que dijo Espárrago, que el proceso se adelantó tres años, hay que ir con cuidado y tener esto muy presente porque es peligroso creérselo, porque puede ser como la espuma, que tras subir, baja.

¿Y Espárrago? Le conoce muy bien, fue técnico suyo. Le recuerdo muy centrado en su trabajo, muy serio, es uno de los mejores entrenadores que he tenido en mi carrera. Nunca tuve ningún problema con él y reconozco que eso no era sencillo por como era yo.

Para muchos ha sido la pieza clave de este logro. ¿Qué opina?Un equipo son un montón de cosas y una muy importante es el entrenador. Seguro que ha sido pieza clave pero también los jugadores y, cómo no, también la afición.

La afición sigue de fiesta y disfrutando.¡Qué lindo! Se lo merecen, es su recompensa después de tantos años de apoyo al equipo. Eso demuestra que no todo en el fútbol es el dinero, también es muy importante el cariño y más ahora que no queda mucho en el fútbol. Espero que disfruten el ascenso, se lo merecen por como se han volcado con el equipo.

¿Puede ser el momento de volver a Cádiz?Me encantaría, me han insinuado algo para llegar a Cádiz pero ahora en Primera es donde todos quieren estar, sería arrogante por mi parte llegar ahora. Es el momento de trabajar duro para consolidar al equipo y cuando esto se consiga y ya se haya pasado la nube por el ascenso, es cuando me gustaría estar y disfrutar de mi Cádiz en Primera. Cada vez que pienso que volvemos a Primera me lleno de regocijo.

Dice que le han insinuado algo. ¿Ha recibido alguna propuesta del club? No, no, nada formal. He hablado con gente de Cádiz pero no he tenido una conversación formal del club con alguna propuesta.

¿Le gustaría? Tengo que reconocer que soy demasiado informal para dedicarme profesionalmente al fútbol. Pero el fútbol es lo que yo sé. Quizá con los jóvenes… pero con esto no quiero decir que sea fácil, al contrario es lo más difícil, hay que saber enseñarles.

Un mensaje al cadismo. Les diría que lo nuestro es una cuestión de amor.

3. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    La pretemporada ya toma cuerpo

Lorenzo Buenaventura perfila las bases del trabajo de la nueva campaña, "que no diferirá demasiado de la anterior", y destaca que "tenemos un motor importantísimo: la afición"

cádiz. Cuando en la pasada primavera rechazó una oferta del Liverpool -campeón de Europa- para continuar en el Cádiz, Lorenzo Buenaventura no sabía en qué categoría jugaría el equipo amarillo. Entonces primaron otros factores al meramente futbolístico. Su sueño era regresar a la elite con el equipo en el que inició su carrera. La suya fue una apuesta arriesgada. Abandonar el Atlético de Madrid y volver al Sur. Sin embargo, como suele sucederle a los valientes, su órdago le salió bien. Está en Cádiz, es feliz con lo que hace, le entusiasma el momento que vive el cadismo y, para colmo, trabajará en Primera División. "Indiscutiblemente, personalmente este último año ha sido un sueño. La apuesta que hice ha tenido una recompensa impresionante. Creo que la pasada temporada ha sido casi perfecta, en todos los aspectos, subimos, no tuvimos lesiones de gravedad y hasta jugamos bien, creo que eso nos puede dar moral para afrontar la nueva Liga, en la que hemos subido un peldaño pero que es bastante alto".

En estos días, en que los cadistas apuran sus vacaciones, Lorenzo Buenaventura ya programa la pretemporada. "No diferirá demasiado de la del pasado año -comenta-, aunque tendrá que ser más condensada porque hay cinco jornadas en miércoles y la Liga acaba en mayo".

El preparador físico del Cádiz ha comenzado a hacer cálculos y sabe que "contando los partidos de Copa y Liga, habrá dos meses en los que prácticamente jugaremos todos los miércoles. Tendremos que adaptarnos".

Lorenzo destaca que "nadie vive de la historia" y que este año deberán trabajar "durísimo" para "agarrarnos muy fuerte a la categoría y mantenernos ahí muchos años".

La involucración del sevillano con el proyecto de futuro cadista es máxima. "Tenemos que intentar seguir creciendo, el equipo, el club, todo. Por fortuna contamos con un motor importantísimo que es nuestra afición, es un sustento vital para nosotros".

Buenaventura reconoce que al ver las imágenes de la afición haciendo cola para sacar los abonos el primer día que estos se pusieron a la venta "llamé a Víctor Espárrago y se lo conté. Me dijo en tono de broma que hay que ver la que habíamos formado, refiriéndose a todos los que formamos el club, claro. Hay que aprovechar esta fiebre amarilla. Que la gente no quepa en el estadio son los problemas agradables de resolver". Y manda un mensaje al equipo que es casi un mandamiento para el cuerpo técnico. "Si el cadismo sigue con esta ilusión, habrá que darle respuesta. Todos queremos crecer".

Lorenzo Buenaventura tuvo un porcentaje altísimo en el éxito del Cádiz, al que mantuvo como una moto todo el campeonato. Ahora tiene un reto tan complicado como ilusionante, hacer que el equipo amarillo compita a un buen nivel en Primera División.

4. GoodDead

GoodDead Moderator
    Staff Member

Aug 8, 2004
    Toronto Canada
    Club:
    Sporting Braga
    Nat'l Team:
    Portugal
    My Braga will meet Cadiz on the 4th in the Ramon Caranza tourney.

5. Mario

Mario New Member

Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    no habia leido esa entrevista con el 'Magico' Gonzalez, yo conozco al hijo y por lo que sé transpira el cadismo

6. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    I was there and saw your Braga team lose to Cadiz but was glad to see your team beat Sevilla FC! :D

Viva Er Beti!

Pichi

7. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Cadiz-Real Madrid (R)

From todays Diario de Cadiz.

El Pichi

El Cádiz prepara su gran día

El cuerpo técnico amarillo comenzará hoy a planificar el debut liguero ante el Madrid y Luis Soler afirma que la estrategia puede ser una baza

Si hay algo más ilusionante para el cuerpo técnico de un equipo de fútbol que preparar un debut en Primera División debe ser que el rival sea el Real Madrid. Víctor Espárrago y sus ayudantes, Luis Soler y Lorenzo Buenaventura, llevan semanas pensando en la mejor forma de hincarle el diente al considerado por la FIFA el mejor equipo de la historia. Saben que no será fácil, pero también son conscientes de que los blancos tienen puntos débiles. Uno de ellos es la defensa en las jugadas a balón parado, en la que los madridistas suelen encajar muchos goles. Quizá por ello, Luis Soler preparaba ayer tarde algunas jugadas que ensayarán a partir de hoy. La estrategia es una de sus misiones en el equipo amarillo, una suerte que el Cádiz explotó hasta la saciedad en Segunda. "Ahora sabemos que será más complicado porque en Primera los jugadores tienen más calidad y sus conceptos técnicos son mejores. No obstante, no creo que el Madrid vaya a pararse demasiado a examinar en el tipo de jugadas a balón parado que nosotros practicamos. Al Barcelona le sorprendimos y esperemos que al Madrid también podamos hacerlo".

Luis Soler reconoció ayer a este periódico que "preparar un partido como éste es muy bonito. Ojalá el Madrid se confíe en algo porque entonces podemos crearles problemas".

El equipo amarillo entrenará hoy en El Rosal a partir de las nueve y media de la mañana y por la tarde disputará un nuevo amistoso, el último de la pretemporada, en Puerto Real. Los jugadores que presumiblemente comenzarán el duelo ante el Madrid el próximo domingo en el Carranza no actuarán en el Sancho Dávila, por lo que en la mañana de hoy trabajarán a mayor ritmo que el resto de sus compañeros.

Si no hay ninguna novedad negativa durante la semana en forma de lesiones, lo más normal es que el equipo que juegue de inicio frente al cuadro de Luxemburgo sea el formado por Armando en la portería; Varela, Paz, De Quintana y Raúl López, en la línea defensiva; Suárez y Fleurquin, en el doble pivote; Enrique y Jonathan Sesma por las bandas; Matías Pavoni como mediapunta y Oli como hombre más adelantado. No obstante, la buena actuación de Benjamín en el tiempo que jugó ante el Nacional de Montevideo, demostrando que es un jugador de primera categoría y que puede dar consistencia a la medular amarilla, podría hacerle desplazar del titular a Suárez o Fleurquin. Este último sería quien tendría más opciones de sentarse en el banquillo.

El segundo entrenador del Cádiz también comentó que hasta el momento el objetivo de la pretemporada se ha cumplido. "Hemos trabajado bien y no hemos tenido lesiones, eso es algo muy importante para nosotros, poder contar con todos los jugadores de la plantilla".

Por último, al preguntarle si cuentan con que el club haga un último esfuerzo y fiche a un mediapunta aseguró que "sabemos que la secretaría técnica está trabajando duro para ello". Los nombres de Pacheco o Vukic siguen sonando como posibles refuerzos.

8. AFA7886

AFA7886 New Member

Jul 1, 2005
    California
    Is Matias Pavoni still part of the team???? He was an important player last season.

9. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Cadiz-Real Madrid (R)

Cádiz 1-2 Real Madrid

CADIZ, August 28 (Primera Liga) - There was little to pick between the multi-millionaires of Real Madrid and Primera Liga new boys Cadiz but the galacticos eventually stole the show in the final stages.

Despite spending heavily over the summer - particularly on Brazilian pair Julio Baptista and Robinho - Madrid were far from convincing and could easily have dropped points.

Baptista was in the starting line-up, playing just behind Raul and Ronaldo, while Robinho was on the bench. There was no place in the 18-man squad for Michael Owen, who looks to be on his way out of the club. Jonathan Woodgate was also missing, and the defender must wait a little longer to make his competitive debut.

Playing in their first ever top flight game, Cadiz couldn't have made a worse start as they fell behind inside four minutes.

Roberto Carlos' ball into Ronaldo's feet on the edge of the area seemed to carry little threat, but, out of nothing, the Brazilian turned sharply and fired a curling shot that beat Armando Riveiro low to his left.

Undeterred by the goal, Cadiz began to push men forward and they were able to cause problems for the Madrid defence.

Fernando Enrique's chipped cross-shot caught the Madrid backline flatfooted, allowing Alvarez Oli to steal in unmarked, but, gifted with a free header five yards out, the former Betis hitman could only nod agonisingly wide.

The home side then forced a good diving save from Casillas as Enrique's volley from 25 yards stung the keeper's hands.

After the interval the Andalusians kept pushing forward, but were finding it hard to make the breakthrough as first Jonathan Sesma and then Oli had shots blocked inside a crowded area before Madrid were able to scramble the ball clear.

Cadiz got a well deserved equaliser just after the hour mark through Argentinian Matias Pavoni.

A poor corner from the right was cleared to the edge of the area where Oli nodded the ball back into the danger zone.

The former Newell's Old Boys midfielder reacted quickest to hook the ball across the face of goal and inside the far post to send the home fans into raptures.

Madrid needed to shake things up and Wanderley Luxemburgo threw on Robinho for his debut.

The diminutive Brazilian immediately made an impact with his trickery and direct running, and proved to be the catalyst for the Merengues' second wind.

Five minutes from time, Beckham punted the ball upfield and Robinho took it with a superb first touch, playing the ball into Ronaldo's path.

His momentum took him into the area where he crossed low for Raul to fire the ball in from two yards.

In stoppage time Madrid could have had a third goal their performance would not have deserved.

Cadiz failed to clear their lines after a Madrid corner, allowing Ivan Helguera to swivel and fire a venomous shot against the underside of the bar.

10. Mario

Mario New Member

Mar 11, 2000
    San Salvador, El Sal
    Re: Cadiz-Real Madrid (R)

ni modo

11. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Cádiz 1-1 Celta Vigo

CADIZ, October 2 (Primera Liga) - Celta Vigo missed the chance to move back to the top of the Primera Liga after being held to a 1-1 draw at Cadiz on Sunday.

Celta lost pole position on Saturday to Getafe, courtesy of their 2-1 defeat of Valencia, but they would have had high hopes of grabbing it back at fellow top flight new-boys Cadiz.

However, they were unable to build on Fernando Baiano's equaliser after Andres Fleurquin handed the hosts a 15th-minute lead.

A slow start was broken open by Fleurquin's strike.

Jonathan Sesma sent over a corner from the left and Fleurquin rose high above the Celta defence to power home a header from 12 yards.

The goal livened up proceedings and, after Cadiz almost made it 2-0, Celta struck back.

Matias Pavoni had a low shot parried by visitors' keeper Jose Manuel Pinto and from the resulting counter-attack, Baiano scored.

Larena Jorge played in the striker and he made no mistake from close range.

Jorge almost went from goal-maker to goal-scorer nine minutes later but his shot, after the Cadiz defence had failed to clear, was kept out by home keeper Armando.

Armando came to Cadiz's rescue again after 36 minutes when he kept out a Jorge effort following fine work from Antonio Nunez.

The second half was poor in comparison to the first with the game descending into a dull midfield battle with neither side possessing a player with the craft and individual skill to spark it back into life.

Both sides had half- chances in the final 10 minutes but a combination of poor finishing and fine defending kept the scoreline at 1-1.

Alexander Medina ought to have put the hosts back in front but, having controlled the ball nicely on his chest, promptly thrashed his shot into the side-netting.

Celta's late opportunity was less clear-cut.

Javi Guerrero's corner was only partially cleared and Jose Enrique's header was goalbound until a clutch of defenders got in the way to smuggle the ball to safety.

Cadiz coach Victor Esparrago had spoken before the game about how his side had done well so far this season despite a difficult run of fixtures and this result and performance will lend further weight to his argument that they can yet avoid the drop.

They may have failed to get their first home win of the season but they showed enough, especially in the first half, to suggest they could stay in the top flight.

That Celta will be disappointed with just a point away from home demonstrates how far they have come and relegation should not be an issue for the Galician side.

12. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Espanyol 0-2 Cádiz

BARCELONA, October 16 (Primera Liga) - Espanyol conceded two sloppy goals as they lost to a defensively strong Cadiz side on Sunday.

The visitors succeeded in their gameplan of playing deep and giving Espanyol little room to move the ball while they took full advantage of the home side's mistakes.

First Matias Pavoni and then Jonathan Sesma scored against a static defence and then late on the Catalan side's misery was complete by the sending off of Armando Sa.

Raul Tamudo, out of the side for three weeks, almost made the perfect return, taking advantage of indecision from Jose de la Cuesta and keeper Armando to flick the ball goalwards but it went a yard wide.

Espanyol paraded Miguel Angel Lotina's ideal attacking line-up with Luis Garcia alongside Tamudo and Juanfran Torres but the home side were struggling to make inroads into the Cadiz defence.

This was mainly due to the poor delivery of balls into the box and full-back Armando Sa in particular was guilty of some bad crosses.

Cadiz, although strong at the back, offered little going forward and their first effort on goal did not come until after 25 minutes through a wayward shot from Pavoni.

Too often the ball was given away by both sides and needless free kicks were conceded.

As the first-half drew to a close Espanyol became frustrated by Cadiz's stifling game and their own play began to fall apart.

The whistles grew in volume as Espanyol resorted to hoofing the ball down field more in hope than expectancy.

Lotina's half-time team talk appeared to have changed little as Espanyol continued to play in a similar vein after the break.

Passing the ball around the defence without an outlet, Daniel Jarque ended up giving the ball away to Enrique Ortiz. The Cadiz player bore down on goal but from an acute angle keeper Carlos Kameni was able to save.

Espanyol have failed to produce consistent performances this season with the team still not gelling after a number of changes over the summer.

Lotina decided to withdraw Eduardo Costa and bring on youngster Jonathan Soriano while in attack he replaced Juanfran with Jofre.

But no sooner had he made the tactical switch than Espanyol were a goal down.

In what must surely go down as a goalkeeping error from Kameni the ball was whipped in from the wing and left by the Cameroonian, and Pavoni fired home at the far post.

Espanyol were forced into pressing forward with more conviction and Jofre was proving to be a useful outlet on the left wing.

However, Cadiz remained solid in comparison to Espanyol who gifted another goal with 10 minutes left, Estoyanoff pulling the ball back for Sesma to score.

Espanyol could find no way back into the match while Armando Sa completed a disappointing performance with a red card for a dangerous tackle.

13. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    A nice article on the Cadiz coach Victor Esparrago.

"ME DICEN POR LA CALLE, 'PISHA', QUÉ GRANDE ERES"

El domingo dirigirá su partido número 300 como entrenador de Primera. Ésta es una cifra alcanzada a lo largo de la historia por muy pocos privilegiados como Luis, Toshack, Ricardo Zamora, Di Stéfano, Cruyff...

Recuerdo que en mi época del Valencia estaba cerca de los registros de Luis y de Toshack. Íbamos parejos. Pero luego tuve ese parón de seis años, y me quedé atrás. En aquel entonces, por el 90 y 91, estaba equilibrado con ellos en la Liga española.

Contra el Real Madrid en el Carranza. En el primer tiempo tiramos 17 córners y al filo del descanso marcó Hugo Sánchez. Perdimos 0-4.

Pero son casos distintos, porque por aquel entonces el Cádiz llevaba varios años en Primera y habían formado un buen equipo. Este año llevamos poco de Liga, pero estamos seguros y sólidos. El equipo sigue en aquella línea.

Hoy en día el aspecto mediático y de comunicación hace que todos sepamos todo de todos. Ya apenas hay secretos. Ahora estamos ojo avizor con todos los equipos. Se ha evolucionado mucho en el aspecto físico.

En los años de mi retiro aunque no estuve en la cocina, sí que seguí de alguna forma vinculado. Colaboraba en emisoras y televisión y he visto muchos partidos del Cádiz, del Recre, del Sevilla o del Betis. Nunca me alejé del entorno.

Sigo con la misma ilusión de cuando empecé. Por eso acepté todo esto. Hubo un momento en que no tenía esa ilusión, y la verdad, fui en ese momento muy honesto y por eso dije que no seguía. Pero cuando me hablaron de venir al Cádiz hubo un montón de cosas que me sedujeron. Ya cuan

do salí de Montevideo venía con esa ilusión y esa motivación, y llegó la propuesta. Cuando arranqué lo hice como si hubiese sido mi primer día en los banquillos. Vine con unas ganas tremendas, y también me sentí apto para afrontar todo esto porque si no lo hubiese sentido no habría aceptado porque no quería engañar a nadie. Yo siempre digo que quien no arriesga en la vida, lo arriesga todo.

Aquí en Cádiz la gente tiene mucho salero y mucha gracia. Pero siempre me llama la atención aquello de 'qué grande eres, pisha'. Es lo que más he sentido. Son cosas que a uno no le llama la atención porque ya conozco la idiosincrasia del gaditano. Ya en mi primera época me integré enseguida. Siempre fui tanto al estadio como a las playas y las calles de la ciudad. Hice muchos amigos, y en verdad nunca me fui de Cádiz. Resido aquí en Sevilla y mi triángulo lo completa Huelva y Cádiz.

Lo estamos intentando. A nivel administrativo el proyecto está aceptado a largo, porque si no fuese así el Cádiz no existiría ya. La gente se ha mentalizado y ha tenido consciencia de dónde estaba el Cádiz. Se estuvo a punto de desaparecer. Y pienso que los directivos y el Consejo de Administración han hecho un proyecto largo y la gente lo ha apoyado. Se han dado por suerte los resultados, porque a veces en un proyecto bien trabajado cuando no se dan los resultados la gente duda. Pero esto no es de ahora, viene de los últimos cinco años en los que el Cádiz estaba mal y la gente ha cogido responsabilidad, sabía lo que se jugaba. Se supo administrar perfectamente aún con las dificultades que habían en esos momentos. Yo no lo viví, pero sí me han contado lo del encierro porque se bajaba ya la cortina. Todo esto me lleva a pensar que se apostado por un proyecto que viene ya desde el anterior entrenador, José González. Pero él tuvo una oferta mejor y quiso mejorar. Ya se sabe que los hombres pasan y las instituciones son las que quedan. Tenemos que cada uno en su momento aportar para intentar quedar en la buena historia, y los entrenadores están de paso, y los directivos también están de paso aunque tienen un margen para arreglar cosas, porque ellos dependen de una administración y la dependencia de los resultados no es tan directa. A un equipo se le puede buscar un revulsivo trayendo a otro entrenador, y con la directiva no pasa esto. Pero de momento, sus decisiones han sido acertadas. Acertaron con José porque ascendió el equipo a Segunda, y luego también han acertado conmigo.

Buenaventura, Luis Soler... He tenido la fortuna de poder proponerle a la Directiva mis compañeros de trabajo. Porque sin ellos habría sido todo mucho más difícil y no se hubiesen conseguido cosas. Siempre hablo en plural. Yo a los futbolistas les digo que soy un compañero más de ellos. Al fin y al cabo, todos queremos lo mismo, sólo que hay unos que tienen que tomar las decisiones y otros que tienen que trabajar en el campo.

Cuando vine Mágico tenía mala fama de llegar tarde y de ser juerguista, pero yo lo traté como uno más y no tuvo ningún problema conmigo. Estuvo correctísimo. Y la plantilla era importante. Estaba Carmelo, Zalazar, Cabrera, González, Amarillo, Juan José, Villa, Francisco, había gente importante. Y la verdad es que no tuvimos problemas y el equipo funcionó. La calidad de Mágico era excepcional, tenía una gran categoría, y era muy sensible. La verdad es que se portó bien.

No. Sinceramente, en la época del Valencia cuando no quise renovar, en el año 1990, se habló de porqué no firmaba ese contrato que me ofreció el presidente que era Arturo Tuzón. Se corrió el rumor de que habían contactado conmigo, pero lo que hicieron fue mandarme una carta de felicitación por haber sido el mejor. No acepté la renovación porque yo pensaba que había cumplido un ciclo y me tenía que marchar. En aquel entonces, tenía un contrato bueno, con Cruyff era de los contratos más cotizados. No entendían que no quisiese renovar con ese contrato y se especuló un poco, pero no hubo nada. Después, firme por el Sevilla.

14. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Here is the match report from yesterday:

viva er beti y europa tiembla!

Er Pichi

Cádiz 1-0 Athletic Bilbao

CADIZ, October 23 (Primera Liga) - Athletic Bilbao's season of misery gained a new chapter on Sunday as they slumped to defeat at recently-promoted Cadiz.

Athletic are no strangers to setbacks having picked up just one win in seven league matches before this one but the defeat to Cadiz represents a major blow for the proud Basque outfit and a potentially decisive one for coach Jose Luis Mendilibar.

Mendilibar has been under increasing pressure following his side's poor start to the campaign but looked to have gained some respite with Thursday's 1-0 Copa del Rey victory at Real Union.

But calls for his dismissal are now likely to start again with renewed intensity after Fernando Enrique's early strike for Cadiz left Athletic rooted in the bottom two with just five points from eight games.

In contrast, Cadiz are enjoying an impressive re-introduction to life in the top flight after a gap of 14 years and have now won three and drawn two of their eight outings.

The decisive moment of this match arrived in the 13th minute when Enrique scored with what was the first decent opportunity for either side.

Given too much time and space on the edge of the Athletic area, Enrique was able to drive in a shot from the right-hand side that whistled diagonally across goal and into the bottom left-hand corner of Daniel Aranzubia's net.

That early strike hinted of a potential goal-fest but, despite both teams creating a number of chances in the remainder of the match, it was the defences who came out on top.

Athletic's best opportunity to draw level in the first half fell to Francisco Yeste in the 35th minute but he could not keep his powerful header from Andoni Iraola's cross on-target.

Nine minutes after that Cadiz had a chance to double their lead when Enrique found Jonathan Sesma inside the six-yard box.

But Jonathan lacked composure in front of goal and the chance was lost.

The second half was a similar story with both sides looking decent going forward without being able to find a finish.

For the visitors, Luis Prieto shot wide from inside the area while Ismael Urzaiz and Carlos Gurpegi also failed to make the most of their chances.

At the other end, Cadiz's best spell saw them create three opportunities in as many minutes just after the hour-mark.

However, not one of the openings managed to produce a goal as a combination of poor finishing and good defending denied the Cadiz trio of Jonathan, Andres Fleurquin and Abraham Paz.

Athletic became increasingly daring in the closing minutes as they sought the equaliser and they created two of the best chances of the match during that period.

In the 81st minute a goal-bound effort from Yeste was stopped on the line by Ramon De Quintana while, four minutes into injury-time at the end of the game, Yeste was denied once again, this time by Cadiz goalkeeper Armando who did well to keep out the Athletic man's free-kick.

15. Quango

Quango BigSoccer Supporter

Jul 25, 2003
    Colorado
    Club:
    Colorado Rapids
    I was browsing the La Liga shop over at soccer-spain and saw Cadiz's third jersey. It is sweet!

16. Qdog

Qdog Member

May 8, 2002
    Andalusia
    Club:
    Sevilla FC
    Nat'l Team:
    United States
    Better then the ugly green of the team from Sevilla, but still too much like tank pond green for me. Give me red or give me wizard blue! ;)

17. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    QDog stay off this thread!! :p How coincidental is it that you wrote for the first time on the Cadiz thread and they then lost at home to a relegation zone Alaves team. Stick to your Sevilla thread so maybe they start to lose too! :D

Viva Er Beti y Europa Tiembla!

Er Pichi

18. Qdog

Qdog Member

May 8, 2002
    Andalusia
    Club:
    Sevilla FC
    Nat'l Team:
    United States
    No harm was meant. I'm with you on Cadiz. Afterall, we need to keep good Andalucia representation in La Primera while Betis are doing their road trip to Montequinto. :p:D

19. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    QDog,

I was just kidding about staying off the list I just thought that it was funny that you write on the list and the team goes to hell. In that case better stay off the Betis one too! :)

I usually get to go to some Cadiz matches when I go to Spain during the summer. They did a great job fixing up the Carranza stadium, I still remember it was 4 or 5 years ago at the Copa de Carranza that the seats were full of pigeon caca and it was dark and not in the best shape. That is no longer the case!

viva er beti y Europa tiembla!

Er Pichi

20. Qdog

Qdog Member

May 8, 2002
    Andalusia
    Club:
    Sevilla FC
    Nat'l Team:
    United States
    No worry, Pichi. It's all good. But you might have a point. Maybe I need to get on the Betis thread more often...;)

21. El Guero Naco

El Guero Naco New Member

Sep 1, 2003
    Atlanta, GA
    Hey guys, I was looking into maybe getting to a Cádiz game maybe in early December. Any info on where the stadium is and ticket prices? Proximity to the bus station is a good thing to know. Thanks.

22. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    The stadium is just off the avenida Carranza (the main drag) on the right side of the avenida upon entering Cadiz. Although I don't believe there is an official bus stop I have always gotten off (Sevilla-Cadiz line operated byu Comes SA) at the Municipal Gym which is about 300 yards from the Carranza, that is an easier option than getting off at the bus station which is the old part of the city and a nice walk or municipal bus ride to the stadium. If you take Renfe and are on a cercania they have a new stop located about 1KM past the stadium closer to the city center. With the pescaito frito such as bienmesabe and the like you may want to get there early eat lunch along the paseo maritimo and then go to the match. I never had any problems with the crowd except one year a bunch of Beticos went to the Trofeo Carranza and the guardias had to stand inbetween our group and a bunch of young Cadiz punks who had the most foul mouths I have ever heard, needless to say my Spanish swearing vocabulary increased two fold that evening. Ticket prices are not bad here is their web site! http://www.cadizcf.com/

Viva Er Beti y Europa Tiembla!

Er Pichi

23. Pichi

Pichi Moderator
    Staff Member

Dec 17, 1999
    San Jose, CA
    Club:
    Real Betis
    Nat'l Team:
    Spain
    Todays match summary:

Cádiz 0-1 Valencia

CADIZ, November 20 (Primera Liga) - Spain winger Vicente struck the only goal late on as Valencia claimed a narrow victory over Cadiz in a bad-tempered clash.

Vicente's winner came nine minutes from the end, by which time both teams had been reduced to 10 men and been shown a raft of yellow cards.

Valencia defender Carlos Marchena, a team-mate of Vicente at international level, was the first to be handed his marching orders in the 66th minute after picking up a second yellow card for a foul on Enrique Moruno.

Marchena was then followed back to the changing rooms by Jesus Alvarez Oli 13 minutes later after the Cadiz striker was shown a straight red card for a terrible tackle on Ruben Baraja.

And it was only moments after that dismissal that Vicente netted the winning goal, albeit with a large slice of luck.

After being awarded a free-kick out on the left, the winger crossed the ball into the area that evaded both attackers and defenders alike before creeping inside the far past.

Valencia will be delighted with the three points, especially after weathering a Cadiz storm following the sending-off of Marchena, but it was tough on the home fans who were left empty-handed after having to endure a dismal spectacle in blustery conditions.

They had to wait until the 22nd minute before witnessing the first real chance of the match with Baraja's long-ball putting David Villa clear on goal.

Spain's recent goal hero against Slovakia in the second leg of the World Cup play-off only had Armando Riveiro to beat, but the Cadiz goalkeeper spread himself well and blocked the striker's low shot.

Ten minutes later Cadiz nearly profited from a defensive lapse as Andres Fleurquin flicked on Armando's long punt forward, finding the run of Oli Alvarez.

The veteran striker ghosted past the visitors' backline, but his shot was tame and straight into the waiting arms of Santiago Canizares.

Canizares was beaten just before half-time but the goal was ruled out as Jonathan Sesma used his hand to divert Oli's cross into the net, an indiscretion that earned the Cadiz youngster a yellow card.

The official was forced back to his book 21 minutes into the second half when Marchena, having already been booked for a late challenge on Enrique, received a second yellow after tangling with the Cadiz midfielder again.

Two minutes later Cadiz carved through the Valencia backline with ease.

Fleurquin picked out Mariano Pavoni and the former Newell's Old Boys midfielder volleyed a shot just wide of the target.

Cadiz were really making their numerical superiority tell and created a string of chances.

First Enrique broke though and lobbed the ball over the advancing Canizares, only for Emiliano Moretti to clear off the line.

Then, barely a minute later, Pavoni missed an even better chance.

Oli drew the keeper out before squaring to the Argentinian midfielder who only had to shoot into an empty net, but he could only drive against the bar under pressure from countryman Roberto Ayala.

Five minutes later the home side were also down to 10 men when Oli received a straight red for his challenge on Baraja, and Valencia used that boost to go on and seal all three points thanks to Vicente.

24. Catfish

Catfish Member

Oct 1, 2002
    Chicago
    Club:
    Arsenal FC
  25. magia

magia New Member

Jan 5, 2005
    Asuncion
    Dos Santos is like acheaper version of Riquelme(no as good of course), but what you really need its another striker

Share This Page