Never heard a sweeter sounding word than Feyenoord part 2

Discussion in 'The Netherlands' started by feyenoordsoccerfan, Jun 4, 2012.

  1. Well, focus now is on getting into the Europa League final.
    Giovanni van Bronckhorst proved with Rangers, a likewise budget constrained club, it's very much possible.
    Interested in what's going to happen in the coming transfer window.
     
  2. richsavare

    richsavare Member+

    Ajax
    Netherlands
    Jan 28, 2003
    New Jersey
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Unfortunately the replay were Cristante handled the ball was not picked up by the commentators and was not a great angle, but the Italian definitely got away with it.
     
  3. Nainggolan

    Nainggolan Member+

    Jun 4, 2021
    He’s got a few screws loose.
     
  4. Would have helped if those screws went lose during the match:p
     
  5. upload_2022-5-27_22-11-0.png
    Luis Sinisterra grootste talent van de Conference League, vijf Feyenoorders in Elftal van het Seizoen

    De Europese voetbalbond UEFA heeft aanvaller Luis Sinisterra van Feyenoord uitgeroepen tot talent van het jaar in de Conference League. De 22-jarige Colombiaan maakte elf doelpunten in het nieuwe Europese bekertoernooi, waarvan vijf in de voorrondes.

    Sportredactie 27-05-22, 14:54 Laatste update: 16:00
     
    Brilliant Dutch repped this.
  6. Feyenoord does not use option to buy Sandler. He leaves after this season.
     
  7. Feyenoord couldnot get an agreement with Dessers on the paycheck, so he's leaving Feyenoord.
    Arnesen has lot of work to do on the attackers side as also Brian Linsen is moving on and if I'm not mistaken Reiss Nelson is going back to Arsenal. Judging by the interest Sinisterra raised during the Conference campaign I would be surprised if Arnesen manages to keep him in another season.









    196699
     
  8. https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-op-rapport-trauner-en-til-vallen-tegen-in-finale
    Players report from the Conference final
    Use google translate if interested

    Feyenoord op Rapport: Trauner en Til vallen tegen in finale
    25 mei 2022 23.25 uur Door Martijn Krabbendam
    [​IMG]

    Feyenoord bleef woensdag met lege handen achter na de Conference League-finale tegen AS Roma. De Italianen hadden aan één treffer genoeg om er met de prijs vandoor te gaan. Desondanks noteerden drie verdedigers van Feyenoord een ruime voldoende. Dat gold niet voor Gernot Trauner.

    upload_2022-6-3_14-32-12.png
    Trauner ging voorafgaand aan de goal van Roma in de fout en leidde daarmee de treffer in. Het levert de Oostenrijker een 5 op als beoordeling. Lutsharel Geertruida, Marcos Senesi en Tyrell Malacia kregen alle drie een 7. Het zijn de hoogste cijfers aan de kant van de Rotterdammers.


    Naast Trauner vielen ook Cyriel Dessers, Reiss Nelson en Guus Til tegen in de finale tegen Roma. Dessers en Nelson kregen een 5,5 voor hun weifelende optreden voorin. Til werd al na iets minder dan een uur gewisseld voor Jens Toornstra. Voor hem zat er niet meer in dan een 5.

    De beoordelingen van Feyenoord:

    upload_2022-6-3_14-33-25.png
    upload_2022-6-3_14-33-57.png









    196699
     
  9. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Quite frankly, I don't think Feyenoord is losing much. I was never impressed with Nelson in all the matches I watched. Dessers has a lot of limitation is is perhaps the best of the three. Linsen is too old now and has slowed down. You are getting Danilo on a free from Ajax and he could prove to be a useful player. Had a good loan spell at Twente two seasons ago.
     
  10. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...ra-altijd-geweten-dat-ik-de-potentie-had.html


    [​IMG]
    Feyenoord-smaakmaker Sinisterra: 'Altijd geweten dat ik de potentie had'
    18:57, Vandaag
    Luis Sinisterra was één van de grote smaakmakers bij Feyenoord, dat reikte tot de finale van de Conference League. De 22-jarige Colombiaan kijkt dan ook met een zeer goed gevoel terug op het voorbije seizoen.

    "Ik heb er ontzettend hard voor gewerkt om dit te bereiken. In de afgelopen maanden is het er allemaal uitgekomen. Daarvoor ben ik God dankbaar, maar ook mijn teamgenoten en de staf die mij allemaal geholpen hebben", laat Sinisterra weten in het Feyenoord Magazine.


    Vooral de Europese duels maakten het beste los in de linksbuiten en zijn teamgenoten. "Ik denk dat het verschil met de nationale wedstrijden is dat onze Europese duels in heel de wereld te zien waren. Ik merkte het zelf ook aan de reacties die ik kreeg uit Colombia na duels in de Conference League van vrienden en familie. Die wedstrijden hadden een enorme uitstraling, dat maakte het extra mooi om ze te spelen. Los daarvan denk ik dat de sfeer in de groep een van de redenen is geweest van ons succes. Als ik in de kleedkamer rondkeek, zag ik een eenheid die voor elkaar door het vuur wil gaan. Ik zie de spelersgroep echt als een familie."

    Sinisterra had een groot aandeel in het succes. Na een moeizame start is hij alsnog uitgegroeid tot steunpilaar bij Feyenoord. "Ik heb altijd geweten dat ik de potentie had om te bereiken wat ik nu heb bereikt. In het eerste jaar moest ik alleen ook geduld hebben. Er stond een groep die het vertrouwen van de trainer kreeg, dus ik moest wachten op mijn kans, al wist ik niet wanneer die zou komen. Ondertussen moest ik wennen aan het leven in Nederland, de taal, het eten, noem maar op."

    "Achteraf gezien ben ik dankbaar voor wat er toen allemaal is gebeurd, want ik ben er sterker door geworden. Ik ben altijd blijven investeren in mezelf, daar moet je op uiteindelijk ook de vruchten van plukken. Ik denk dat ik dat het afgelopen seizoen heb gedaan", besluit Sinisterra.







    196929
     
  11. Oh dear. It seems Borrussia Dortmund are after Bijlow.
    Crap, as it's hard to find really dependable goalies as PSV and Ajax have found out, and we with that Marciano dude.






    197309
     
  12. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    It would certainly sharpen Bijlow as the Dortmund defense is pretty bad. Lots of shot blocking practice in real game situations.
     
  13. Well, we will lose 50% or more of our current defense and I'm not thrilled by the rumours about possible replacements. So if it comes to shots stopping practice, I guess he will have that in the next season more than enough.
     
  14. Teak

    Teak Member+

    Feyenoord, VfB Stuttgart, Valencia
    Nov 22, 2008
    Grain Belt
    Club:
    Feyenoord
    Chelsea leftback Ian Maatsen, formerly of Feyenoord acadmeny, is one of those prospects being discussed for replacing Malacia.

    The other is Daley Sinkgraven.
     
  15. I don't want those assholes, club and player, profiting from our development capacities.
    You left our grounds, rot on the epl benches.
     
    Deadtigers repped this.
  16. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Sinkgraven couldn't even get playing time at Leverkusen. He is not a LB.
     
    Deadtigers repped this.
  17. The impressive story of how a non Dutch became a Feyenoordfan.
    Chilling events lead to him get to know and love Feyenoord.

    Samir was shot three times in the head in Bosnia and during his recovery he fell in love with Feyenoord.
    Use google translate.
    https://www.rijnmond.nl/nieuws/1516...s-zijn-herstel-werd-hij-verliefd-op-feyenoord

    Samir werd in Bosnië drie keer door zijn hoofd geschoten en tijdens zijn herstel werd hij verliefd op Feyenoord



    Vandaag, 12:22 5 minuten leestijd

    [​IMG]

    Samir uit Bosnië is groot Feyenoordfan © Liza Faken
    Zonder die ene seconde die de 49-jarige Bosniër Samir bijna fataal werd, was hij nooit zo'n groot fan van Feyenoord geweest. Hij werd tijdens de Bosnische burgeroorlog meerdere keren door zijn hoofd geschoten, overleefde ternauwernood en kwam tijdens zijn herstel in Rotterdam in aanraking met Feyenoord. Op ruim 1.700 kilometer van de Kuip, in Sarajevo, doet hij zijn verhaal.
    Samir is een man met het uiterlijk van een zeerover, maar hij heeft een warme persoonlijkheid. Als hij de achterbak van zijn auto opent, haalt hij trots een Feyenoordshirt tevoorschijn. Met een typisch Oost-Europees accent klinkt het: “Feyenoord is my club”.
    De veteraan heeft zijn passie voor Feyenoord indirect te danken aan de Bosnische Burgeroorlog in de jaren 90. Als hij achttien jaar is, gaat hij het leger in om zijn familie te beschermen en voor de onafhankelijkheid van zijn land te vechten. Niet veel later vecht hij voor zijn eigen leven. Dat de 49-jarige Bosniër zijn verhaal kan doen, getuigt van een goede afloop.
    [​IMG]

    De bergen rondom Sarajevo in Bosnië en Herzegovina © Liza Faken
    Beschoten met een machinegeweer
    Eenmaal aangekomen tussen de vervallen flats van Sarajevo, de hoofdstad van Bosnië en Herzegovina, begint Samir te vertellen over het ongeval in januari 1993, daar waar het gebeurde. Samir wijst naar boven. “Daar, op de zevende verdieping, werd ik geraakt. Ik bevond me in de frontlinie. Aan de andere kant van de weg, in het park, schoot er iemand met een machinegeweer.”
    [​IMG]

    In dit appartementencomplex beleefde Samir zijn benauwdste momenten © Liza Faken
    Vanaf dat moment kan Samir zich niks meer herinneren. Drie keer wordt hij door zijn hoofd geschoten. Zijn vrienden brengen hem snel naar het ziekenhuis, waar hij klinisch doodverklaard wordt. “Mijn hart klopte niet meer. Ik werd gereanimeerd en kreeg zuurstof toegediend.” Om Samir de benodigde zorg te kunnen bieden, wordt hij via het Rode Kruis overgeplaatst naar Nederland en belandt in het Erasmus MC.
    In Rotterdam wordt Samir maar liefst zes keer geopereerd aan zijn gezicht. “De kogels hebben de botten en spieren rondom mijn linkeroog verbrijzeld. De arts in Rotterdam heeft stukjes bot gepakt uit andere delen van mijn lichaam en dit in mijn gezicht geplaatst. Helemaal mijn gezicht herstellen kon niet. Een kunstoog was bijvoorbeeld niet mogelijk, omdat alle spieren rondom het oog ook helemaal verwoest waren.”
    [​IMG]

    Het linkeroog van Samir is bedekt met een pleister © Liza Faken
    Nieuwe liefde
    Samir overleeft het ongeluk en herstelt verder in Rotterdam. Hier ontmoet hij zijn nieuwe liefde: Feyenoord. “Na mijn ontslag uit het ziekenhuis ben ik gaan wonen in de Millinxstraat in Rotterdam-Zuid. Door de mensen in Rotterdam werd ik al gauw aangestoken met het Feyenoordvirus. Iedereen vertelde mij over hoe mooi de club was. Ik raakte verliefd op het prachtige stadion met de atmosfeer die er hangt en op de ‘geen-woorden-maar-daden-mentaliteit' van de club”, vertelt Samir met kippenvel op zijn armen.
    Hij ziet Feyenoord tijdens zijn verblijf in Rotterdam, dat duurt tot oktober 1996, twee prijzen winnen. Ook ziet hij een aantal clubhelden zoals Jószef Kiprich en Henrik Larsson spelen in de Kuip. Maar het is een andere legende die echt tot de verbeelding spreekt: “Ronald Koeman is tot op de dag van vandaag mijn lievelingsspeler van Feyenoord. Hij kwam in de zomer van ‘95 binnen als grote ster van FC Barcelona en hij was met zijn doelpunten ontzettend belangrijk voor onze club.”
    Telefoon
    “Feyenoord zit in mijn hart. Ik zou graag nog eens naar een wedstrijd willen gaan. Twee jaar geleden was ik bij de Kuip, helaas was het seizoen toen al afgelopen en waren er geen wedstrijden meer. Ik hoop in september weer naar Rotterdam te gaan en dan ook een wedstrijd te bezoeken.”
    Tot die tijd houdt Samir alles bij via zijn telefoon. “Het meeste van de club is tegenwoordig te volgen via internet, dat probeer ik dan ook te doen. De Conference League-finale kon ik kijken. Ik was erg trots op Feyenoord dat ze in de finale stonden. Ik was blij dat Džeko (landgenoot van Samir die eerst bij AS Roma speelde, red.) niet meedeed, zodat ik 100 procent voor Feyenoord kon zijn. Ik baalde ontzettend van het resultaat, dat we niet hadden gewonnen."
    [​IMG]

    Samir (r) in Sarejevo © Liza Faken
    Nieuwe blik
    Samir is het liefst de hele dag met bezig met sport, blijkt uit zijn verhalen. Zo geeft hij jonge kinderen skiles; een passie die is ontstaan toen Jure Franko in eigen land in 1984 als eerste Joegoslaaf ooit een medaille won op de Winterspelen. Met politiek heeft hij niets.
    “Met politiek en oorlog wil ik zo min mogelijk bezig zijn. Oorlog kent uiteindelijk alleen maar verliezers. Sinds mijn ongeluk focus ik me op de mooie dingen van het leven, zoals sport en natuur. Ik vind het prachtig om jonge kinderen te leren skiën. Ze de mooie dingen van het leven laten zien."
    Dit alles doet Samir met slechts een oog, maar dat deert hem niet. “Het is misschien bijzonder dat ik ski met één oog, maar alles zit in je hoofd. Als je gelooft dat je iets kan en je dromen achterna streeft kan je alles bereiken in het leven.”
    Dit is een verhaal van Christian Marck, van onze mediapartner Radio en TV Capelle.





    197505
     
  18. Teak

    Teak Member+

    Feyenoord, VfB Stuttgart, Valencia
    Nov 22, 2008
    Grain Belt
    Club:
    Feyenoord
    Malacia sold to Olympic Lyonnais for €15m, finally, and €4m of that will be used to buy Italian international striker Wilfried Gnonto from FC Zurich.

    Calvin Stengs to be brought back to the Netherlands on loan from Nice, where he didn't fit in very well.

    And Mohamed Taabouni to be obtained on a free transfer from AZ Alkmaar. Slot is bringing in players he used to train.
     
    gabrielguilarte repped this.
  19. https://www.ad.nl/nederlands-voetba...europees-droomseizoen-met-feyenoord~a64f0029/
    upload_2022-6-26_20-25-1.png
    Arne Slot volgt Erik ten Hag op als beste coach na Europees droomseizoen met Feyenoord

    Arne Slot is de winnaar van de Rinus Michels Award. De coach leidde Feyenoord het afgelopen seizoen naar de finale van de Conference League. Hij volgt Erik ten Hag op.

    Sportredactie 26-06-22, 17:59 Laatste update: 19:16
    Slot werd verkozen boven Ten Hag (Ajax), Ron Jans (FC Twente), Joseph Oosting (RKC Waalwijk) en Kees van Wonderen (Go Ahead Eagles). In zijn eerste seizoen in Rotterdam werd Slot derde in de eredivisie, maar vooral de Europese prestaties van Slot en Feyenoord waren indrukwekkend. De Rotterdammers stoomden door naar de finale van de Conference League. In Tirana werd met 1-0 verloren van AS Roma. Slot is de eerste Feyenoord-trainer sinds Ronald Koeman (2011/2012) die de prijs in ontvangst mag nemen.
    Waar Slot Feyenoord naar een Europese finale leidde, daar werd Ten Hag kampioen met Ajax, leidde Jans FC Twente naar Europees voetbal, werd Oosting tiende met RKC Waalwijk en handhaafde Kees van Wonderen zich eenvoudig met Go Ahead Eagles. Collega-trainers mochten hun stem uitbrengen en kozen dus voor de Feyenoord-coach.

    Oeuvreprijs
    Bert van Marwijk kreeg de oeuvreprijs toegewezen. De 70-jarige trainer won in 2002 met Feyenoord de UEFA Cup en bereikte acht jaar later met het Nederlands elftal de finale van het WK, waarin Spanje na verlenging met 1-0 te sterk bleek. De oeuvreprijs wordt niet elk jaar uitgereikt. Eerder viel de prijs ten deel aan onder anderen Louis van Gaal, Johan Cruijff, Foppe de Haan, Kees Rijvers, Leo Beenhakker en Dick Advocaat.
     
  20. Teak

    Teak Member+

    Feyenoord, VfB Stuttgart, Valencia
    Nov 22, 2008
    Grain Belt
    Club:
    Feyenoord
  21. Problem with those mofo's is that they spent their formative years idle over there, where guys like Malacia were honing their shills on top of what they learned at the academy.
    I've zero trust/expectations in these remigrants.
     
    PuckVanHeel and Orange14 repped this.
  22. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    I hope the rest of your pre-season goes better than today.;) I guess the Danish league might still be playing.
     
    feyenoordsoccerfan repped this.
  23. PuckVanHeel

    PuckVanHeel BigSoccer Yellow Card

    Oct 4, 2011
    Club:
    Feyenoord
    Ignore them and let them go to Kazachstan or so.
     

Share This Page