Never heard a sweeter sounding word than Feyenoord part 2

Discussion in 'The Netherlands' started by feyenoordsoccerfan, Jun 4, 2012.

  1. Another Feyenoord icon just passed away.
    Wim Jansen died at the age of 75.
    Rest in peace, Wim.






    191225
     
    aveslacker repped this.
  2. https://www.rijnmond.nl/nieuws/1458...yenoord-over-wim-jansen-niets-was-hem-te-veel
    Oud-ploeggenoten Feyenoord over Wim Jansen: 'Niets was hem te veel'
    [​IMG]
    Wim Jansen (tweede linksonder) in het Feyenoord van 1966. Rechtsboven Piet Romeijn (derde van links) en Rinus Israël (tweede van links). © Joop van Bilsen/Anefo/Nationaal Archief

    'Te bescheiden', 'een fijne jongen' en 'nooit negatief'. Het zijn drie karaktereigenschappen die vaak naar voren komen, als oud-ploeggenoten Piet Romeijn, Eddy Treijtel, Rinus Israël, Guus Haak en Wim Rijsbergen reageren op het overlijden van Feyenoord-icoon 'Wimpie' Jansen (75 jaar).
    "Ik heb het net gehoord, potverdikkeme", vertelt Piet Romeijn (82) aan de telefoon. De voormalig vleugelverdediger speelde zeven jaar bij Feyenoord met Jansen, met als hoogtepunt het winnen van de Europa Cup I in 1970. "Verschrikkelijk. Ik wist dat hij niet goed lag, maar zo snel..."
    Romeijn herinnert zich Jansen als 'een bijzondere jongen'. "Voor de hele ploeg was hij een heel fijne knul, in de omgang en als voetballer. Het was altijd gezellig met hem. We gingen goed met elkaar om. Hij was ook een wereldvoetballer, tuurlijk wel. Ik vond het een van de betere, eerlijk gezegd. Een vreselijk harde werker en een fijne jongen."
    'Wim kon je alles vertellen'
    Ook oud-doelman Eddy Treijtel (75), die elf jaar ploeggenoot was van Jansen, reageert geschrokken op het overlijden van de oud-middenvelder. "Het was wel plotseling eigenlijk. De laatste keer dat ik 'm zag in de Kuip zag ik al dat hij behoorlijk vermagerd was. Hij begon toen zelf over zijn dementie, maar dat viel mij alles mee. Hij wist alles nog van vroeger."
    Treijtel beschrijft zijn band met 'fantastische jongen' Jansen. "Toen ik naar AZ ging was hij de eerste die het wist. Wim kon je alles vertellen, die vertelde niets door. Ik had een enorme vertrouwensband met hem. De laatste jaren gingen we geregeld met Sjaak Troost erbij een kopje koffie drinken. Toen het slecht met mij ging is hij een paar keer ook hier geweest. We zochten elkaar altijd even op."
    "Hij was absoluut een wereldvoetballer", vervolgt Treijtel. "Hij knapte het vuile werk op voor iedereen en maakte ook nog eens belangrijke goals. Wim is altijd te bescheiden geweest. Maar dat was Wim, die kon je niet veranderen."
    Nooit negatief
    Jansen zat 'wat voetbal betreft op één lijn' met Johan Cruijff, die hij kende van Oranje en zijn korte periode bij de Washington Diplomats in de Verenigde Staten. Mede door de band met Cruijff keerde Jansen in 1980 terug op de Nederlandse velden. Niet bij zijn geliefde Feyenoord, maar bij aartsrivaal Ajax.
    Op 7 december 1980 stond Jansen voor het eerst tegenover zijn oude club, waar hij maar liefst vijftien jaar voor had gespeeld. Jansen kreeg tijdens de warming-up in de besneeuwde Kuip een ijsbal tegen zijn oog. Daardoor was hij zo aangeslagen dat hij zich al voor rust moest laten vervangen. "Wim had de pech dat hij een ijsbal tegen zijn oog kreeg, maar hij vond dat erbij horen", vertelt Treijtel. "Nooit een negatief woord erover. Zo was Wim ook niet. Hij was nooit negatief. Terwijl hij wel duidelijk zijn mening had. Reken ook maar dat hij zijn stempel op het spel drukte als hij niet tevreden was."
    Met beide benen op de grond
    Oud-verdediger Rinus Israël (79), van 1966 tot 1974 ploeggenoot, hield na zijn jaren bij Feyenoord altijd contact met Jansen. "Als een van de weinigen. Je moet wel een heel aardige vent zijn om met mij om te gaan", vertelt Israël. "Hij is altijd met beide benen op de grond gebleven, was altijd aanspreekbaar en liep niet te pronken met zijn loopbaan. Ondanks dat hij een geweldige voetballer was bleef hij erg bescheiden."
    Volgens Israël zag Jansen het voetbal niet alleen heel erg goed, hij beheerste ook alles. "In de duels, gaatjes dichtlopen, aan de bal... hij was een complete voetballer."
    De laatste jaren kwam Israël geregeld naar Rotterdam, om met Jansen en Michel Beukers (oud-voetballer en scout) te lunchen. En om te praten over voetbal. "Dat contact is al die jaren gebleven, de coronacrisis heeft het uiteindelijk beëindigd. De afgelopen tijd ben ik op de hoogte gehouden van zijn situatie. Omdat het snel slechter ging zou ik nog voor de laatste keer naar hem toe gaan, maar omdat ik corona kreeg was ik daartoe niet in staat. Erg spijtig."
    Vader en zoon
    "Als er één gewaardeerde en gehonoreerde speler was, was het Wimpie Jansen wel", vertelt oud-verdediger Guus Haak (84), vijf jaar ploeggenoot van Jansen bij Feyenoord. "Een ongelooflijk fijne jongen. We hadden vooral aan het begin een beetje een vader/zoon-verhouding. Altijd elkaar helpen, klaarstaan voor elkaar. Niets was hem te veel. Een ongelooflijke werker op het middenveld was het, daar konden we allemaal een voorbeeld aan nemen."
    Haak beschrijft Jansen als 'een voetbaldier'. "Wimpie liep ook jarenlang op Varkenoord, daar zijn mensen hem ook dankbaar geweest. Als er één fijne collega was waar je met plezier mee samenwerkte, was het Wimpie Jansen wel. Hij heeft nooit de waardering gekregen die hij verdiende. Een ongelooflijk fijne vent. Het leven is hard."
    Stofzuiger
    Wim Jansen speelde in totaal 65 interlands voor het Nederlands elftal. Een daarvan was de WK-finale van 1974, die met 2-1 verloren werd van Duitsland. Ook Wim Rijsbergen (70) speelde in die finale. "Wim Jansen was een van de topspelers in de jaren zeventig", vertelt Rijsbergen. "Zeer gewaardeerd, maar voor veel mensen ondergewaardeerd als speler. De focus lag op Willem van Hanegem, Jansen viel hem nooit af. Maar Wim Jansen hield de balans, veel kenners zagen dat. Johan Cruijff heeft hem ook altijd op waarde ingeschat. Wim was volgens mij de eerste stofzuiger op het middenveld ooit, in de positieve zin van het woord."
    "Daarbuiten was het een zeer loyale collega en een geweldige man. Nooit op de voorgrond, altijd rustig. Hij deed zijn ding. Samen met echtgenote Coby een paar waarvan je dacht: zo kan het ook."








    191238
     
  3. Brilliant Dutch

    Brilliant Dutch Member+

    Ajax
    Netherlands
    Oct 14, 2013
    Amsterdam, Holland
    Nat'l Team:
    Netherlands
    ^^^^^ why did you guys feel the need to copy (half) our Ajax shirts???
     
  4. Jorrit Hendrix, former PSV player signed. He's going to be making the depth of the bench larger for Slot to have options. He's obviously an experienced addition to choose from.





    191421
     
  5. https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=398654
    Interview with Fredrik Aursnes. Use google translate if interested.


    [​IMG]
    Fredrik Aursnes onhult 'grote factor’ om contract bij Feyenoord te tekenen
    [​IMG]

    Zaterdag, 8 januari 2022 om 07:32 • Laatste update: 12:59

    Fredrik Aursnes heeft razendsnel zijn stempel gedrukt op ‘het nieuwe’ Feyenoord. De middenvelder weet haast zeker dat niemand hem kende toen de club uit Rotterdam vorig jaar zomer zaken deed met zijn voormalig werkgever Molde FK. “Ik verwacht van niemand hier dat ze de Noorse competitie op de voet volgen, al is die in mijn ogen wel een beetje onderschat”, vertelt Aursnes zaterdag in gesprek met het Algemeen Dagblad.

    Na zijn eerste half jaar in De Kuip staat de teller van Aursnes op 25 duels in alle competities. Arne Slot zag al snel in dat de middenvelder te goed was voor de reservebank. Mede met dank aan de Noor oogt Feyenoord nu stabieler dan voorheen. “Toen ik net bij Feyenoord was, zag ik vanaf de bank dat er echt een goed team stond”, zegt Aursnes. “Ik realiseerde me dat ik niet zomaar meteen een basisplaats zou hebben. Toch ben ik in het elftal gekomen. Ik had een voordeel. Molde, de club waar ik speelde voor Feyenoord, speelt op dezelfde manier als wij nu. Druk zetten, afjagen, veel doelpunten maken. Het voelde vertrouwd.”

    Aursnes won informatie in bij landgenoten Jonas Svensson en Fredrik Midtsjø over hun ervaringen met Slot bij AZ. “Ze gaven heel hoog over hem op. Datzelfde beeld schetste Marcus Pedersen, die al een paar weken in Rotterdam zat", verzekert de Noors international. "Dat Slot de trainer is, was een grote factor in mijn besluit om te tekenen. En we hebben een goed elftal. Het schijnt dat we aanvallender voetballen dan de club gewend was, maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen.”

    Enkele andere clubs in de Eredivisie hadden ook interesse in Aursnes, maar het was Feyenoord dat de strijd om zijn handtekening won. “Dat wist ik zelf niet, dat ik ook werd gevolgd door andere clubs in de Eredivisie”, zegt Aursnes. “Ik wilde na vijf jaar bij Molde graag naar het buitenland. Ik sprak alleen met Werder Bremen, maar daarna verloor die club negen keer op een rij en degradeerde uiteindelijk.”

    Feyenoord werd deze maand in de strijd om Joey Veerman afgetroefd door PSV. Het nieuws ging langs Aursnes heen. “Ik lees geen Nederlandse kranten”, bekent de Noor. “Het is mij ontgaan. De club heeft vast een plan en als daar een extra middenvelder bij hoort, dan is dat prima. Zelf sta ik op vier gele kaarten, de volgende betekent een schorsing. En Guus Til is geschorst in de Conference League. Je hebt een brede selectie nodig.”






    191428
     
  6. And within a short time we have to say farewell to another Feyenoord icon

    KIJK TERUG: Feyenoord neemt op indrukwekkende wijze afscheid van Wim Jansen en vernoemt plein op Varkenoord naar icoon
    Dennis Kranenburg
    [​IMG]
    Bij De Kuip hebben Feyenoord-supporters massaal de laatste eer bewezen aan de overleden clublegende Wim Jansen. Hij stierf deze week op 75-jarige leeftijd. Rijnmond zond het eerbetoon aan het Feyenoord-icoon online live uit.
    Vanaf 11 uur verzamelden oud-spelers en trainers zich bij het Maasgebouw waar een besloten dienst werd gehouden voor Wim Jansen. Op voetbalgebied was iedereen het met elkaar eens: Jansen hoort bij de grootste spelers die de club ooit voortbracht. Maar ook buiten het veld was hij geliefd. Oude bekenden omschrijven Jansen als sympathiek, prettig in de omgang, iemand zonder sterallures en vooral als een heel warm mens. Met daarnaast ontzettend veel kijk op 'het spelletje'.
    Na de dienst ging de rouwstoet naar het voorplein. De stoet reed langs de trofeeën die Jansen tijdens zijn spelerscarrière won. Zo zagen supporters onder andere de Europacup 1, de UEFA Cup en de wereldbeker staan uit de gouden tijden van de club. Daarin had Wim Jansen een groot aandeel. Bij de poort vormden vele supporters die op het afscheid waren afgekomen een indrukwekkende erehaag.
    Al rijdend door de erehaag werden vele fakkels ontstoken en klonk er gezang en applaus. Onder de letters 'Stadion Feyenoord' was een spandoek met de beeltenis van Jansen opgehangen en op dat punt stopte de stoet. Daar klonk massaal het 'You'll Never Walk Alone'. Vervolgens reed de stoet door naar Varkenoord waar een plein naar de overleden Feyenoorder werd vernoemd.
    Als klein jongetje al wist Jansen dat hij ooit in De Kuip wilde spelen, nadat hij met zijn vader een wedstrijd had bezocht. Op 10-jarige leeftijd werd hij lid van de club en doorliep hij de jeugdopleiding van de Rotterdammers. In 1965 stroomde hij door naar het eerste elftal waar hij samen ging spelen met zijn grote voorbeeld Coen Moulijn.
    Na zijn spelersloopbaan keerde Jansen terug op verschillende posities terug bij zijn geliefde Feyenoord. Als trainer, waarmee hij met Feyenoord de KNVB Beker won, maar ook als technisch directeur, assistent-trainer en jeugdtrainer. In zijn laatste jaren fungeerde hij als klankbord voor jeugdtrainers op Varkenoord. Ook in het buitenland was Jansen succesvol. Zo won hij als trainer van het Schotse Celtic in het seizoen 1997/1998 de dubbel. Ook daar stond men vandaag stil bij het overlijden van Wim Jansen.
    Met het overlijden van Jansen neemt Feyenoord in korte tijd weer afscheid van een geliefde oud-speler. Slechts acht dagen geleden stond het plein voor de Kuip ook al vol toen om afscheid te nemen van Christian Gyan die op 43-jarige leeftijd overleed aan kanker.
    Er was ook een liveblog rondom de uitvaart van Jansen. Daarin zie je reacties van de voetbalwereld die afscheid heeft genomen van het clubicoon van Feyenoord.
    Deel dit artikel







    191488
     
  7. https://www.si.com/soccer/mancheste...ping-to-complete-deal-before-january-deadline
    Feyenoord 'Looking' to Sign Manchester City Defender on Loan - Club 'Hoping' to Complete Deal Before January Deadline
    Feyenoord are eyeing a loan swoop for Manchester City and Netherlands defender Philippe Sandler as an emergency defensive signing, according to a report from Holland.
    Srinivas Sadhanand 4 hours ago
    Ever since Philippe Sandler joined Manchester City from PEC Zwolle, he was billed to be the next big thing.

    A youth graduate from Ajax’s fabled academy, the youngster’s fantastic footballing education was expected to bear fruit under Pep Guardiola, who has openly declared Dutch legend Johan Cruyff as his role model on several occasions.

    However, making only a single appearance for the Sky Blues since his arrival, and experiencing failed loan spells at Anderlecht and Troyes - the 24-year old’s career has stagnated over the past few years.

    With that being said, it is essential for the talented defender to get some playing time under his belt in order to reignite his progression.

    According to a report by Voetbal International, as translated and relayed by Football Oranje, Feyenoord are understood to be ‘looking’ to sign Phillippe Sandler on loan.
    The Dutch giants are said to be ‘hoping’ that they can complete a deal for the Manchester City man before deadline day on Monday.

    Further details suggest that Feyenoord boss Arne Slot has been in dire need of a defender and the potential signing of the highly-rated talent could ease his problems at the back, with deals for other transfer targets being ‘ruled out’.

    Sandler’s versatility as a youngster is what set him apart from the rest, comfortable being deployed as both a centre-back as well as a defensive midfielder.

    However, the Premier League champions have no cause for concern in both roles, with their defensive record being the best in England and Rodri emerging as the most in-form holding midfielder in Europe this season.





    191489
     
  8. When one looks up back my posts on Reiss Nelson, these prophesied what Slot now acknowledges in public.
    https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/arsenal-transfer-news-nelson-feyenoord-26079006
    Feyenoord boss admits he expected more from Arsenal loanee Reiss Nelson amid "struggles"
    Arsenal youngster Reiss Nelson has scored just once since joining Feyenoord on loan last August and his manager Arne Slot has demanded a "higher yield" from the Englishman
    By
    Tom BlowSports Writer 17:23, 28 Jan 2022 Updated17:57, 28 Jan 2022
    Feyenoord manager Arne Slot has admitted he's concerned about Reiss Nelson's form since he joined them on loan last August.

    The Arsenal forward, 22, has scored just one goal and produced one assist in 18 games for the Dutch giants this season.

    Much was expected of Nelson following his impressive loan spell at Hoffenheim in 2018-19, scoring seven goals for the German outfit.

    He's also done well in England, making 22 appearances in all competitions during the 2019-20 campaign to help Arsenal win the FA Cup.

    Although Nelson has failed to deliver the goods so far this season, Slot is convinced he will find his form in the coming months.
    "The talent is there, but what Reiss still struggles with is creating big chances for himself or his teammates," said Slot, as quote by Sport Witness.

    "You see a lot of skill, speed and agility, but the final push is still missing. Then it’s just not a finish or just not an assist.

    "The most difficult thing in football is to get the best out of your play. And if you play for Feyenoord, where you often end up in a promising position as a winger, you expect a higher yield.

    "I don’t think he is much of a goal scorer anyway. I don’t see him doing that much in training either, but at Hoffenheim, in the Bundesliga, he scored seven goals. That’s excellent.

    "I did notice that against NEC, he looked for his direct opponent when he had the ball, which was lacking in the game with Vitesse.
    "I think Reiss is much more of a preparer than a finisher, and I’m convinced he’ll show he can do better."

    Feyenoord, who last won the Eredivisie five years ago, are hoping to regain their title this season.

    The 1970 European champions are currently third in the table - six points behind champions Ajax - and have also progressed to the knock out stages of the Europa Conference League.

    Arsenal manager Mikel Arteta has previously described Nelson as a "special player" who "can eliminate players one on one", while skipper Alexandre Lacazette has praised his work ethic.

    "He [Nelson] is a big talent," said Lacazette in July 2020. "I trust in him, he is working a lot in every training session."
    Speaking last November, Nelson revealed what he was learning in the Netherlands. "In the months that I am here, I am really impressed with Feyenoord," said the talent.

    "I knew the name Feyenoord when I came to De Kuip, of course, and I also knew that the game against AZ was a bit loaded.

    "I thought it was fantastic to come on in a packed stadium with a great atmosphere."

    On comparisons with the English game, Nelson added: "When I compare English football with Dutch football, I see that in England, it’s more about running and switching quickly.

    "The pace of the matches is higher. Here it is more about tactics, I notice."






    191499
     
  9. He's being medically examined today and when that shows no problems he's playing the rest of the season for Feyenoord.
    After that he's a free agent, but ManCity wants a buy back option.
    https://www.ad.nl/nederlands-voetba...ty~a310d6ca/?referrer=https://duckduckgo.com/
    Feyenoord heeft beet: Philippe Sandler komt over van Manchester City

    Philippe Sandler moet in de Kuip zijn door blessureleed geplaagde voetbalcarrière nieuw leven inblazen. Het voormalige talent is voor Feyenoord een buitenkansje, als hij eindelijk fit kan blijven.

    Mikos Gouka 31-01-22, 12:55 Laatste update: 13:28
    Door Mikos Gouka

    Zo snel als Philippe Sandler kwam als veelbelovende speler bij PEC Zwolle, zo snel is hij ook weer uit beeld verdwenen bij het grote publiek. Bij Feyenoord moet de bijna 25-jarige centrale verdediger zijn loopbaan weer op de rails zien te krijgen. De Rotterdammers huren hem van Manchester City, waar zijn verbintenis komende zomer afloopt. De Engelse topclub heeft het recht bedongen om hem eventueel als eerste terug te kunnen kopen.
    Die kans lijkt niet zo groot. In Manchester kwam de speler, mede door fors blessureleed tot slechts twee optredens voor de ploeg van manager Pep Guardiola. Drie jaar geleden viel hij kort in tijdens het FA Cup-duel met Rotherham, diezelfde maand was hij basisspeler in het toernooi om de League Cup tegen Burton Albion.

    Blessures
    In de Premier League kwam hij nimmer in actie. Anderlecht probeerde het met de technisch prima onderlegde voormalig jeugdspeler van Ajax. Sandler werd twee seizoenen geleden gehuurd door de club uit Brussel, uiteraard op voorspraak van Vincent Kompany die bij Manchester City uiteraard nog wel wat deuren kon en kan openen. De Nederlander begon in België nog prima met negen optredens als basisspeler. Een knieblessure maakte echter al snel een einde aan zijn speeltijd bij paarswit.

    Eenmaal terug in Manchester bleef het bij een paar spaarzame optredens in het tweede elftal. Bij Troyes moest het dit seizoen gebeuren. Het avontuur bij de nummer zestien van Frankrijk bleek echter ook geen succes. Slechts zeventig minuten speelde hij in de Ligue 1, 12 tegen Montpellier op 19 september en 58 tegen Olympique Lyon op 22 september.

    Een spierblessure zorgde wederom voor een revalidatieperiode. ‘Return to Sandler’ kopte de Belgische krant Het Nieuwsblad deze maand enigszins cynisch toen ook Troyes de Nederlander terug had laten keren naar Manchester City. Volgende maand wordt Sandler alweer 25 jaar. Met 30 eredivisieduels bij PEC Zwolle, 9 wedstrijden in de hoogste Belgische klasse bij Anderlecht, twee partijtjes bij Troyes en twee bekerpotjes bij Manchester City staan er nog nauwelijks kilometers op het hoogste niveau op de teller van de speler.

    Maar Feyenoord-trainer Arne Slot is zeer gecharmeerd van Sandler, in zijn tijd als hoofdtrainer van AZ zag hij het al helemaal zitten in de 1,90 meter lange verdediger die makkelijk kan opbouwen. AZ wilde hem inlijven maar Sandler koos voor Manchester City. In Rotterdam zien ze drie jaar later de goedkope komst van Sandler als een waar buitenkansje. Als de speler eindelijk eens gevrijwaard blijft van blessureleed en het niveau van weleer kan oppakken, is Sandler een welkome versterking in de Kuip. Al dachten ze dat bij Anderlecht en Troyes uiteraard ook en kon die hoop helaas voor de onfortuinlijke speler snel de prullenbak in.

    Teixeira
    Bij Feyenoord proberen ze op de slotdag van de transferdeadline de overbodige Portugees João Teixeira nog te slijten. Famalicao is geïnteresseerd in de middenvelder. Ramon Hendriks zal Feyenoord ook nu er een extra verdediger is binnengehaald waarschijnlijk niet verlaten. Technisch directeur Frank Arnesen wil dat Hendriks zijn tot medio 2023 doorlopende contract eerst zal verlengen. Pas bij die situatie staat Feyenoord eventueel nog open voor verhuur van de 20-jarige zelf opgeleide linksbenige verdediger.







    191532
     
  10. Feyenoord neemt Sandler met ingewikkelde constructie over van Manchester City
    Feyenoord heeft centrale verdediger Philippe Sandler overgenomen van Manchester City, waar hij niet in de plannen van trainer Pep Guardiola voorkwam. De voormalig PEC Zwolle-speler keert dus na drieënhalf jaar terug in de eredivisie.

    Zo heeft technisch directeur Frank Arnesen zijn vierde winterse transfer te pakken voor Feyenoord. Eerder vonden ook Patrik Wålemark, Cole Bassett en Jorrit Hendrix hun weg naar Rotterdam.

    Ingewikkelde constructie
    Dat het aantrekken van Sandler zo lang duurde, had te maken met de ingewikkelde constructie die de clubs en speler met elkaar zijn overeengekomen. In eerste instantie zou Sandler tot het einde van het seizoen gehuurd worden, maar nu neemt Feyenoord de verdediger transfervrij over van City.

    [​IMG]
    Philippe Sandler in het shirt van Manchester City ANP
    Feyenoord heeft daarbij de optie om Sandler na dit seizoen nog een jaar vast te leggen, terwijl de Engelsen een terugkoopoptie bedongen mochten zijn prestaties in Rotterdam daar reden toe geven.

    Sandler, die in de jeugd bij Ajax speelde, verliet in 2018 PEC Zwolle voor Manchester City, waar hij in drieënhalf seizoen niet verder kwam dan twee bekerwedstrijden. Hij speelde voornamelijk in het tweede elftal van City en werd ook twee keer verhuurd, aan Anderlecht en Troyes.








    191599
     
  11. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    Very good defender, hope he remains injury free and reaches his full potential. Followed him at troyes. I will say he is better than Ake.
     
  12. So we go into the weekend with 5 new signings.
    Philippe Sandler, a CD, also capable to play in the midfield.
    Cole Bassett, a midfielder, on loan.
    Dermaine Karim, a midfielder.
    Patrik Wålemark, a winger.
    Jorrit Hendrix, a midfielder on loan

    Players who left Feyenoord:

    Mark Diemers (Hannover 96, huur),
    Naoufal Bannis (NAC Breda, huur),
    Christian Conteh (FC Dordrecht, huur),
    Aliou Baldé (Waasland-Beveren, huur),
    Franco Antonucci (FC Volendam, huur),
    Joao Teixeira (Familacao, transfervrij)




    191705
     
  13. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    Looks like the transfers did nothing to improve the team. Likely Feyenoord will edge above PSV.
     
  14. Fans salute Wim Jansen's funeral procession:
    upload_2022-2-6_20-26-20.png

    In all stadiums in the Eredivisie this weekend before the start of the matches 1 minute in silence was observed by the Dutch football fans in honour of this silent force of Dutch football.




    191751
     
    aveslacker repped this.
  15. aveslacker

    aveslacker Member+

    Ajax
    United States
    Apr 2, 2006
    Old Madras
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    United States
    Second place is within their grasp imo.
     
  16. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    Any news on when Philippe sandler will be avaliable for selection.
     
  17. Nope, but I expect him to make his first minutes soon. He seems to be injury free atm. Slot now has the luxury to play players with certain qualities when needed in a match against a team that requires those properties. Geertruida got against Sparta the preference over Pedersen, because Gertruida has passing qualities Pedersen lacks. So I dunno the specific qualities Sandler has that set him apart from the current CD's to be used against specific opponents. However he will get minutes anyway, just to get him and the others get used to each other.
     
  18. aveslacker repped this.
  19. Although not on the UEFA list, Cole Bassett can play for Feyenoord in the Conference League, in case of corona issues. It's a far stretch however.
    https://www.vi.nl/nieuws/waarom-de-niet-ingeschreven-bassett-toch-nog-in-actie-kan-komen-in-europa
    Waarom de niet ingeschreven Bassett toch nog in actie kan komen in Europa
    8 feb. 2022 11.05 uur
    The show must go on. Dat is het motto van de UEFA wat betreft het restant van de Europese toernooien. Er moet wel heel veel gebeuren wil een knock-outduel worden afgelast vanwege coronabesmettingen.

    De UEFA heeft deze week het wedstrijdreglement voor de alles-of-niets-fase van de Champions League, Europa League en Conference League vastgesteld. Volgende week al worden de Europese toernooien hervat, met de eerste achtstefinaleduels in het miljardenbal en de tussenronde in zowel de Europa League als de Conference League.


    Het moet raar lopen wil de omikronvariant voor afgelastingen zorgen. Pas als er minder dan dertien spelers van de A-lijst inzetbaar zijn óf geen enkele geregistreerde doelman kan aantreden, wordt eventueel gekeken of een duel kan worden verzet. Om het aantal aan te vullen mogen clubs zelfs spelers inzetten die niet zijn ingeschreven bij de UEFA. Voorwaarde is wel dat deze selectieleden bij de nationale bond staan geregistreerd.


    Concreet betekent dit dat de door Feyenoord niet ingeschreven Cole Bassett (hoofdtrainer Arne Slot moest een nieuweling laten afvallen) bij een corona-uitbraak alsnog mag worden toegevoegd aan de selectie van de Rotterdammers voor een Conference League-duel.

    Zelfs als een scheidsrechter of het hele arbitrageteam positief heeft getest, kan de wedstrijd mogelijk alsnog doorgaan. 'In een exceptioneel geval stelt de UEFA misschien een arbiter aan die dezelfde nationaliteit heeft als een van de clubs of wordt een scheidsrechter benoemd die niet op de FIFA-lijst staat.'

    PSV en Vitesse zijn de eerste Nederlandse clubs die in 2022 Europees in actie komen, beide in de tussenronde van de Conference League. De formatie van scheidend hoofdtrainer Roger Schmidt ontvangt volgende week donderdag Maccabi Tel Aviv. Vitesse gaat op bezoek bij Rapid Wien.







    191883
     

Share This Page