Zizou Is Back Yeaaaaaah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Discussion in 'France' started by weaponx, Aug 3, 2005.

  1. ToonUSA

    ToonUSA New Member

    Jan 11, 2005
    What you can't take present times so you revert back to history?
     
  2. sl7vk

    sl7vk Member

    Mar 3, 2005
    Salt Lake City
    Club:
    AS Nancy Lorraine
    Nat'l Team:
    France
    Since you Irish are functionaly illiterate, I really shouldn't talk about an abstract subject like history. :D

    Lets stick with the present. If France win in Dublin, then I'm right. If Ireland win then you are. End of story, end of thread, end of discussion.
     
  3. ToonUSA

    ToonUSA New Member

    Jan 11, 2005
    Sounds good to me Frenchie.
     
  4. Nanbawan

    Nanbawan Member

    Jun 11, 2004
    Haute Bretagne
    Club:
    Stade Rennais FC
    Nat'l Team:
    France
    Isn't Zidane sometimes called "General de Goooooaaaaaaaaaaal" ;)
     
  5. weaponx

    weaponx New Member

    Oct 11, 2004
    Grenoble
    ToonUSA c'est un bon Troll celui-là :eek:
     
  6. weaponx

    weaponx New Member

    Oct 11, 2004
    Grenoble

    AIE :(
     
  7. ilv2

    ilv2 New Member

    May 30, 2004
    L'abbaye de Leffe
    lol, ce que t'as dit est assez facile a comprendre, meme pour les individus qui peuvent pas parler francais...

    n'incitez pas monsieur le Troll. ;)
     
  8. weaponx

    weaponx New Member

    Oct 11, 2004
    Grenoble
    T'es Français?
     
  9. ToonUSA

    ToonUSA New Member

    Jan 11, 2005
    Je ne fais rien davantage que vos compatriotes dans le forum de l'Irlande. :)
     
  10. mad theory

    mad theory New Member

    May 10, 2004
    London
    you noticed, huh?
     
  11. Autogolazo

    Autogolazo BigSoccer Supporter

    Feb 19, 2000
    Bombay Beach, CA
    Should France w/ Zidane somehow win the 2006 World Cup, then no one should question his spot next to Pele and Maradona.

    I don't question it, but this would really put him up there with, I think, just Pele, in a way.

    He would then CLEARLY move beyond Platini, beyond Cruyff or whoever else you want to name. Because you simply couldn't deny TWO World Cup trophies as main playmaker of Les Bleus.

    Equally, I would say if Ronaldo was the driving force behind another World Cup victory (he sat the bench in '94), perhaps the same would be said of him.

    There is the chance for a consumation of eternal greatness in 2006.
     
  12. jambon-beurre

    jambon-beurre Member

    Mar 12, 2005
    France
    I was thinking about that too : what can Zidane really win in this ?
    I think that if he brings us the qualification that we hope, for example scores a crucial goal against Switzerland or something like that, and then makes a good WC whatever the result is (I don't think we'll win it), then he'll be remembered as the best french player ever.
    But, if he fails, probably that it will damage its reputation a little bit and that could put him back to #2, behind Platini.
    He has a lot to win and he has a lot to lose at the same time. That's pretty courageous. But that's why we love him so much ... :eek: (I'm getting sentimental)
     
  13. ilv2

    ilv2 New Member

    May 30, 2004
    L'abbaye de Leffe
    non...
    mais j'etudie la langue a la fac :)

    whoa slow down...i like to think about these things but let's not get ahead of ourselves and celebrate just yet. you know, bad luck and all... :rolleyes:
     
  14. RedPaddy

    RedPaddy New Member

    Aug 4, 2005
    IRELAND
    I admit, Zidane was & still is one of the best players in the world. But it's not all about Zidane & Makele coming back. It's not about Keane v Zidane or Duff v Thuram, it's 11 v 11. Tactics come into it.
    Nobody gave Ireland a chance in 1994, yet we were the only team to beat Italy in the whole competition in 90 mins. Even Brazil couldn't do that in the final.
    You guys are like the Dutch, too much focus on pre-madonna individuals and not enough on the team.
    May the best team qualify....
     
  15. sl7vk

    sl7vk Member

    Mar 3, 2005
    Salt Lake City
    Club:
    AS Nancy Lorraine
    Nat'l Team:
    France
    Compare us to the Dutch any day of the week....
     
  16. lefutur

    lefutur Member+

    Sep 2, 2004
    Brooklyn, NY US
    Club:
    Olympique Lyonnais
    I have to agree with this. its stupid to focus on one or two star players if the whole squad doesnt gel as a team. that said however, what the France side has been desperately needing is a real leader that can inspire them and allow them to play to their full potential. perhaps with a better coach they would have taken a few more points up til now but there's no question in my mind that they have a much better chance of qualifying now than they did last week. The french fans shouldn't be arrogant about playing Ireland away because its going to be a very difficult match with or without Thuram.

    Does anyone know if Trezeguet will be available for this game?
     
  17. Rima067

    Rima067 New Member

    May 10, 2004

    Trezeguet and Barthez are suspended.
     
  18. BlueDamian

    BlueDamian Member+

    Jun 7, 2005
    In the shade
    Nat'l Team:
    Colombia
    Great news for Les Bleus. I'd love to see Zidane in another WC, if just to erase the image of 2002. I'm not French, but I'm a big fan of Zizou, and by extension of the French NT. What an amazing player, defenetly one of the best in the last 20 years. Good luck w/ qualifying.
     
  19. lefutur

    lefutur Member+

    Sep 2, 2004
    Brooklyn, NY US
    Club:
    Olympique Lyonnais
    it would have been a different story had he actually played.
     
  20. Real Madrid rocks!

    Jun 28, 2005

    I would hate to see Zizou come back only to see France not qualify to Germany 2006. That would be terrible. The team is no longer the same one that won the World Cup in France 1998 and the Eurocup two years later. I just hope Zizou hasn't made the wrong decision because he's my favorite player.


    Je ne pourrais pas voir Zizou de retour à l'équipe de France pour être sorti du Championat du Monde. Une chose comme ça serait vraiment affreuse. L'équipe n'est plus la même qui a gagné le championat du monde en 1998 et la coupe d'Europe deux ans plus tard. Je ne peux qu'espérer que Zizou ne se soit pas trompé parce qu'il est mon jouer préféré.
     
  21. weaponx

    weaponx New Member

    Oct 11, 2004
    Grenoble
    Domenech : «Zidane capitaine»

    Invité de l'émission Telefoot sur TF1, Raymond Domenech, sélectionneur de l'équipe de France, s'est exprimé sur le retour de Zinedine Zidane et de Claude Makelele sous le maillot bleu :

    «(A la question : L'équipe de France est-elle plus forte avec Zidane ?)Il faudrait être complètement abruti (sic) pour affirmer l'inverse ! Tout le monde se réjouit et maintenant tout le monde est optimiste pour la qualification. Moi, je ne pense pas seulement à la qualification, je souhaite aller le plus loin possible.»

    «C'est un travail de longue haleine de faire revenir un joueur : il faut être capable de saisir la petite flamme qu'ils ont en eux pour les ramener. Mais l'essentiel était qu'ils avaient envie de revenir. De mon côté, mon rôle était d'entretenir cette envie.»

    «Ce serait dramatique de penser que Zidane et Makelele reviennent selon certaines conditions. Ils sont venus pour jouer et ont dit en permanence que cela leur manquait. Il faut arrêter de chercher des petites bêtes. Nous allons jouer.»

    «Le sujet du capitanat a été évoqué avec Patrick Vieira (actuel capitaine de l'équipe de France). C'est clair, Zidane est le capitaine.»

    «Zizou(sic) joue actuellement plus dans l'axe au Real avec Luxemburgo, c'est un bon choix parce que Zidane n'a peut-être plus l'énergie pour aller sur les côtés, courir. Et cela lui permet de travailler plus dans la largeur et d'être disponible en permanence pour tout le monde, être ce point de ralliement offensif.»

    :)
     
  22. weaponx

    weaponx New Member

    Oct 11, 2004
    Grenoble
    THURAM IS BACK :cool: :cool: :cool:

    07/08/2005

    Lilian Thuram y sera

    Lilian Thuram, le défenseur de la Juventus Turin, a annoncé dimanche, lors d'une conférence de presse, qu'il répondrait à une convocation du sélectionneur Raymond Domenech, le 17 août prochain pour la rencontre France-Côte d'Ivoire à Montpellier. Il a cependant évoqué un «moment d'incompréhension».

    «Je vais me rendre là-bas, a-t-il affirmé. Je dois avouer qu'il y a eu un moment d'incompréhension, mais je n'y vais pas en reculant. Je n'y vais pas à contre-coeur. J'essaierai de répondre le mieux possible.»

    Alors que le retour de Lilian Thuram avait été annoncé par toute la presse après les déclarations de Zinedine Zidane, le joueur de la Juventus avait tardé à faire part de son intention.

    «Je dois avouer que j'étais un peu énervé quand j'ai reçu la convocation, mais, après réflexion, j'ai essayé de comprendre : Domenech est sélectionneur de l'équipe de France, il doit avoir des résultats, il doit essayer de faire la meilleure équipe de France possible. Un joueur n'a pas le droit de refuser de jouer en équipe de France.»

    Lilian Thuram compte 103 sélections. Il n'a plus joué en Bleu depuis l'Euro 2004.
     
  23. RedPaddy

    RedPaddy New Member

    Aug 4, 2005
    IRELAND
    ah now I hear Lizarazu is coming back also...what a joke..!!!!!!!
     
  24. ilv2

    ilv2 New Member

    May 30, 2004
    L'abbaye de Leffe
    ouaaaais!! thuram revient aussi

    c'est vraiment incroyable ca...
     
  25. guignol

    guignol Moderator
    Staff Member

    Apr 28, 2005
    mermoz-les-boss
    Club:
    Olympique Lyonnais
    Nat'l Team:
    France
    but coming back to OM, not to EDF, i hope!
     

Share This Page