Heerenveen! [R]

Discussion in 'The Netherlands' started by RutgerB, Jan 27, 2007.

  1. +PL+

    +PL+ Member+

    Jun 22, 2015
    Club:
    Manchester United FC
    They lost again to Ajax 5-1. What is wrong with Heerenveen defense? It is like a Swiss cheese! No matter how hard AMFs, wingers or forwards work, as long as this team let so many easy goals to slip in like this, there would be no hope for this team. Why does the manager not bring some half decent defenders?
     
  2. Orange14

    Orange14 Moderator
    Staff Member

    Apr 27, 2007
    Bethesda, MD
    Club:
    AFC Ajax
    Nat'l Team:
    Netherlands
    ^^^^St. Juste is often mentioned as NT caliber defender.
     
  3. +PL+

    +PL+ Member+

    Jun 22, 2015
    Club:
    Manchester United FC
    #478 +PL+, Apr 17, 2017
    Last edited: Apr 17, 2017
    If he is playing and is considered good then Netherlands NT should be in hot water now! He has been on the pitch on and off this season due to injury anyway but this guy is just one young fellow (20 yr old), a team needs 4 decent defenders to hold together. The entire defense line is consisted of mostly 19-to 22 year old kids while defense should be a place for the most experienced players. That is why Heerenveen is so miserable in defense line despite their pretty decent offense line. Kuba, Zeneli, Larsson and Reza are pretty decent but defense line let down the whole team one match after another.

    Defense is really important in football but I don't know why Dutch teams usually pay less attention to this aspect. Except top 3-4 dutch teams the rest are fixed only on attacking tactics. This is a really wrong approach and can hurt even the big teams in Eredivisie because lesser teams give less challenge to the top forwards/offensive players and gradually they develop less and when they finally go to top 4 leagues they won't deliver as their expected to do so (ex: Janssen and Depay).
     
  4. Rinus127

    Rinus127 Member

    Sep 8, 2015
    Club:
    AFC Ajax
    ‘Rasvoetballertje’ Arjen van der Heide (15) beleeft mooie tijden in Heerenveen
    • [​IMG]
    • 29 juni
    • 29 juni
    • Anne Roel van der Meer
    • Sport
    Arjen van der Heide in actie tegen het regioteam in Bakhuizen. FOTO FPH/MUSTAFA GUMUSSU


    • Direct dit artikel delen:



    Het voetballeven van Arjen van der Heide kan deze zomer niet veel mooier meer worden. De vijftienjarige vleugelaanvaller en jeugdinternational speelde in Bakhuizen voor het eerst in de hoofdmacht van SC Heerenveen.

    PUBLICITÉ
    inRead invented by Teads
    Het moet een week of vier geleden zijn, denkt Arjen van der Heide. Toen belde Gerry Hamstra. De technisch manager van SC Heerenveen verzocht de talentvolle jeugdspeler om zijn vakantie even uit te stellen. Dan zou hij kunnen meetrainen met de eerste selectie. ,,Om hem te triggeren en uit te dagen”, aldus Hamstra.

    ,,Wow”, zei Arjen van der Heide tegen zijn ouders. ,,Dit is een droom die uitkomt.” Maar, zei hij woensdag, al te uitbundig was hij nou ook weer niet. ,,Dat past niet bij me. Ik ben best eigenwijs, maar ook vrij nuchter.”

    Met de ‘grote jongens’
    De ‘linkspoot’, geboren in Heerenveen, stond zondag als jongste speler voor het eerst met de ‘grote jongens’ op het trainingsveld, op sportcomplex ’t Paradyske in Langezwaag. Die naam past perfect bij het gevoel dat Arjen van der Heide had. Paradijselijk was het.

    ,,Ik trainde plotseling met de voetballers die ik normaal alleen zie spelen als ik in het stadion zit. Kik Pierie heeft me goed geholpen. Hij zat er vorig jaar voor het eerst bij en gaf goede tips. De trainer (Jurgen Streppel, red.) benadrukte in een paar korte gesprekjes dat ik moest genieten, maar ook dat ik mijn kans moest proberen te pakken. ‘Laat je gelijk maar zien’, zei hij.”

    Dat advies knoopte hij in zijn oren. In de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding op het nieuwe seizoen, woensdagavond tegen de regioselectie Súdwest (met spelers van NOK, Oeverzwaluwen, De Wâlde, Balk en Bakhuizen), speelde de havo-scholier in de eerste helft mee. Op het ondanks de regen prima bespeelbare veld liet hij af en toe zien wat hij in zijn mars heeft. ,,Een rasvoetballertje”, aldus Streppel. ,,Leuk om te zien.”

    Vervroegd naar de A’s
    Stel dat Arjen van der Heide, misschien wel de toekomstige opvolger van Sam Larsson, vorige maand niet was gebeld door Gerry Hamstra. Was hij dan teleurgesteld geweest? Nou, nee. Niet bepaald. Daarvoor heeft hij de wind sowieso te veel in de zeilen. ,,Ik hoor komend seizoen eigenlijk nog in de B’s te spelen, maar word al vervroegd doorgeschoven naar de A’s. Dat is al heel erg mooi.”

    Er is meer moois. Eerder deze maand was Arjen van der Heide met Oranje onder 16 op stap voor een vierlandentoernooi in Japan. Hij speelde met zijn teamgenoten een wedstrijd voor 7000 toeschouwers tegen het gastland. En hij scoorde een doelpunt tegen de Verenigde Staten.

    ,,Heel bijzonder om mee te maken, maar ook interessant om een keer te zien hoe anders de cultuur in een land als Japan is. We zaten in Sendai. Dat is een stad in het tsunamigebied van 2011. We hadden een excursie in een gebied waar vroeger allemaal huizen stonden. Nu was het leeg. Indrukwekkend.”

    Last van de groei
    De persoon die een jaar geleden tegen Arjen van der Heide zou hebben gezegd dat het begin van de zomer in 2017 zo zou verlopen, had hij uitgelachen. ,,Vooral twee jaar geleden heb ik heel erg last gehad van de groei. Ik had pijntjes aan enkels en knieën. Vorig seizoen ging het iets beter, maar toen kreeg ik een liesblessure en lag ik er acht weken uit.”

    Niettemin ontwikkelde hij zich dus stormachtig. ,,Niet te bevatten eigenlijk. Laatst belde Ajax met de vraag of ik in Amsterdam wilde komen voetballen.” Nee dus. ,,Er zijn bij Heerenveen nog genoeg uitdagingen. En mijn sociale omgeving vind ik ook belangrijk.”

    Arjen van der Heide, als D-junior overgekomen van Heerenveense Boys, wil niets liever dan doorbreken in Heerenveen. ,,Maar ik heb geen haast, ik ben nog hartstikke jong.” Als hij over een tijdje echter eenmaal eerste elftalspeler is, dan is het tijd voor een ,,paar leuke tussenstapjes.”

    Chelsea of Real Madrid
    En daarna? Met jeugdige onbevangenheid: ,,Naar Chelsea of Real Madrid. Ik sta met beide benen op de grond hoor, maar denk echt dat dat wel realistisch is. Cristiano Ronaldo is mijn voorbeeld. Hij heeft met heel hard werken heel veel bereikt. Hoewel hij best oud is, scoort hij heel erg veel. Ronaldo is een echte atleet. Ik heb veel respect voor hem.”

    Van Bakhuizen naar Madrid is een grote stap, beseft Arjen van der Heide. ,,Mijn rechterbeen moet nog beter en ik moet atletischer worden. Dan kan ik op een gegeven moment ook de grote jongens aan. Dat komt wel goed, denk ik.”
     
  5. Wow, Werner Hahn after around 6 minutes play dislocated his shoulder celebrating the Heerenveen first goal. He must have been waving his arm like a rampant windmill:eek:o_O
     
  6. Taken from a Heerenveen fan post in the Kik Pierie thread of the Yanks:

     
  7. Epitome990

    Epitome990 Member+

    Jun 27, 2013
    Club:
    SV Werder Bremen
    Nat'l Team:
    Austria
  8. Match blog Heerenveen - Ajax.
    Demmit, the score shoud have been the other way around. Lucky win.

    geen nieuwe berichten
    90'+2'

    Einde tweede helft! Door een 0-4 zege in Heerenveen is het de komende tijd wat rustiger bij Ajax. Trainer Marcel Keizer gaf in Friesland een basisplaats aan David Neres en dat pakte perfect uit voor de geplaagde trainer.

    89'

    Gele kaart Nemanja Mihajlovic

    86'

    Donny van de Beek wordt vervangen door Siem de Jong

    87'
    Maximilian Wöber is de eerste Oostenrijkse doelpuntenmaker voor Ajax sinds Felix Gasselich op 25 mei 1985.

    85'

    Klaas-Jan Huntelaar wordt vervangen door Kasper Dolberg


    82'

    GOAL! 0-4 Ajax! Doelpunt Maximilian Wöber. Het is de jonge Oostenrijkse verdediger, die prima speelt, die zijn eerste treffer maakt voor Ajax bij zijn debuut in de basis.

    81'
    Wat een kans voor Henk Veerman. Een voorzet van Kobayashi neemt de invaller direct op de slof maar de bal gaat net naast.

    79'
    Schöne maakte zijn zesde Eredivisie-doelpunt tegen sc Heerenveen, tegen geen ploeg scoorde hij vaker (gelijk met Heracles Almelo en FC Groningen.

    75'

    Morten Thorsby wordt vervangen door Henk Veerman

    74'

    GOAL! 0-3 Ajax! Lasse Schöne benut strafschop. Woudenberg trekt Huntelaar naar beneden in het strafschopgebied en arbiter Serdar Gözübüyük wijst naar de stip. Schöne benut de penalty.

    74'

    Gele kaart Lucas Woudenberg

    73'

    David Neres, maken van beide goals wordt vervangen door Justin Kluivert

    66'
    Heerenveen gooit de boel open om te forceren. Daardoor heeft Ajax veel ruimte voor de tegenaanval, vooralsnog niet met succes. Wel een voordeel voor de wedstrijd: het spel golft op en neer.

    64'
    Kans voor Younes maar de vleugelaanvaller lepelt de bal voorlangs.

    61'

    Marco Rojas wordt vervangen door Nemanja Mihajlovic

    61'
    Nu is het de Japnner Yuki Kobayashi die de vrije trap mag nemen, maar zijn schot stuit op de vuisten van doelman Onana. De druk van Heerenveen neemt toe.


    © pro shots
    58'
    Heerenveen is fel maar Ajax lijkt het in de tweede helft wat meer onder controle te hebben.

    57'

    Gele kaart Lasse Schöne

    56'
    Aanval Heerenveen maar de voorzet van Woudenberg bereikt geen enkele van zijn ploeggenoten.

    55'
    Stijn Schaars schiet een kansrijke vrije trap in de muur.

    51'
    Bijna is daar de 0-3 van Ajax. Younes legt bal goed terug en Van de Beek raakt de lat. Heerenveen ontsnapt tegen Ajax, dat aanzienlijk beter is begonnen aan de tweede helft. Hoe gaat de thuisploeg hier meer om?


    Gele kaart Morten Thorsby

    48'

    Kik Pierie wordt vervangen door Nicolai Næss

    34'

    Gele kaart Matthijs de Ligt

    45'

    Tweede helft begonnen. Kan Heerenveen zich weer oprichten na de goede eerste helft maar onterechte achterstand tegen Ajax?

    RUST
    Klaas-Jan Huntelaar geeft voor het eerst sinds 16 maart 2008 twee assists in een Eredivisie-wedstrijd (Ajax - Willem II, 4-1).


    © pro shots
    RUST
    Klaas-Jan Huntelaar gaf bij beide doelpunten van Neres de assist. Hij is nu bij 6 van de 13 Eredivisie-doelpunten van Ajax dit seizoen direct betrokken (3 goals - 3 assists).

    45'
    [​IMG]
    Einde eerste helft. Wat een wedstrijd. Heerenveen was tot de 38ste minuut heer en meester in het duel. Maar toen sloeg Ajax ineens toe. Twee gaols van de niet eens goed spelende David Neres.

    41'

    Gele kaart Daniel Høegh

    40'

    GOAL! 0-2 Ajax! Doelpunt David Neres. En weer is het Neres die scoort! Ajax op rozen na het povere begin.

    37'

    GOAL! 0-1 Ajax! Doelpunt David Neres. Bij een snelle tegenstoot is het Nerez die de bal naast Hansen kan schieten.

    36'
    En weer treft Heerenveen de paal. Een vrije trap van Stijn Schaars gaat dwars door de muur heen en treft de paal. Ajax ontsnapt andermaal

    34'

    Gele kaart Matthijs de Ligt

    34'
    Paal. Pierie schiet een terugspringende bal uit een vrije trap op de paal. Arbiter Gözübüyük heeft echter buitenspel gezien.

    [​IMG]
    © pro shots
    32'
    Ziyech krult een vrije van Ajax maar net naast de kruising.

    31'
    Kik Pierie (17 jaar en 73 dagen) is de op 2 na jongste speler met een gele kaart in een Eredivisie-wedstrijd. Alleen Richairo Zivkovic (17 jaar en 45 dagen) en Mitchell van Bergen (17 jaar en 49 dagen) waren jonger bij hun 1e gele kaart.

    27'
    Eerste grote kans van Ajax. Ziyech krijgt op de links de bal aangespeeld en kan uithalen. Maar doelman Hansen heeft niet al te veel moeite met het slappe schot. Wöber kopt daarna uit een corner naast.

    27'
    Bijna een half uur gespeeld in Heerenveen. Ajax maakt nog weinig klaar tegen de agressief spelende thuisploeg die al enkele kansen kreeg om de score te openen.

    24'

    Gele kaart Joël Veltman

    20'
    En weer een kans voor Heerenveen. Pierie speelt goed diep op Resa en het is Wöber die op het allerlaatste moment kan ingrijpen. Prima ingreep van de jonge Oostenrijker, want Resa had alleen op het doel kunnen afgaan.

    15'
    Martin Ødegaard kan na een foute terugspeelbal van Nerez alleen op doelman Onana af. Maar de Ajax-doelman laat zich niet uitspelen en voorkomt de openingstreffer.

    13'

    Gele kaart Kik Pierie

    14'
    De wedstrijd wordt wat agressiever als de jonge Kik Pierie een harde overtreding maakt op David Nerez.

    12'
    Heerlijke voorzet van rechts van Dumfries en Resa kan inkoppen. De bal gaat net naast, maar arbiter Gözübüyük heeft al voor buitenspel gefloten.

    10'
    Hakim Ziyech wordt fel aangepakt als hij een Ajax-aanval wil opzetten.


    7'
    Diepe bal op Morten Thorsby van Denzel Dumfries wordt op tijd onderschept door doelman Onana voordat de Noor gevaarlijk kan worden.

    5'
    Ødegaard kan bijna alleen op Onana af, maar verstapt zich over de bal.

    5'
    De openingsfase is voor Heerenveen, dat fel aan de wedstrijd begint.

    0'

    Ajax heeft afgetrapt in Heerenveen.
     
  9. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    Can anyone one seriously tell me why pelle van Amersfoort is not playing.jurgen streppel is starting to suck big time.
     
  10. Search for Pierie posted by me. Then you get the ratings of the Heerenveen team's matches and you get your answer by looking at those ratings.
     
  11. :D
    Groningen - Nieuwspaal
    nieuwspaal.nl/tag/groningen/
    De Friese legercommandant Fokko Boonsma heeft gedreigd de naastgelegen provincie Groningen “compleet te vernietigen” als Groningen doorgaat met het ontwikkelen van een kernwapen. Friesland voelt zich bedreigd, nu bekend is dat Groningen een raket voor de middellange afstand wil testen in het grensdorpje ...
     
  12. wilson00

    wilson00 Member

    Oct 14, 2015
    Club:
    Arsenal FC
    pelle Van Amersfoort has being in thick of things since featuring in starting first lineup for heerenveen. Streppel must be sratching his head now.
     

Share This Page