Home > Soccer Forum > Americas > Argentina

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread Display Modes
Old 25 Nov 2003, 02:13 PM   #1
EL MONO MARIO
BigSoccer Member+
 
EL MONO MARIO's Avatar
 
Join Date: Apr 2002
Location: Montevideo, Uruguay

Supporter: CA River Plate, Club Nacional de Football
Foe: CA Boca Juniors, CA Peñarol
Thumbs down Y ahora se retira Matias Almeyda

Harto de estar harto, Almeyda dijo basta. Siempre decía que no pensaba jugar al fútbol por mucho tiempo, que iba a largar joven. Y cumplió: ayer le puso fecha a su retiro. Se acabaron los cortes en el medio y ahora una opción menos para Marcelo Bielsa, que usó de titular al Pelado en los dos últimos partidos de la Selección Argentina.

"Yo reduje mi contrato hasta julio. Así que en estos días estoy analizando si en enero o en julio digo basta", dijo el volante del Inter en el programa Costa Fiebre, de radio La Metro.

"Me siento un bicho raro en este ambiente. Me parece todo muy sucio y como no lo voy a cambiar prefiero dar un paso al costado", explicó el Pelado.

Y siguió: "No me banco ver a ex jugadores criticando con mala leche, entre las cosas que me molestaron". Hasta hace unos meses, se manejaba la opción del regreso a River. Pero... "A mí nadie me llamó, y por los plazos que estoy manejando no creo que llegue a jugar la Libertadores, como se estaba diciendo".

Matías varias veces explicó que le molestaban muchas cosas que ocurrían alrededor del fútbol. Vale recordar una declaración de octubre del 2.000: "Si la gente supiera todo lo que sucede, no se preocuparía tanto. Si todos nos callamos, esto va a ser siempre una gran mentira. Esto es todo una mentira, se le miente a la gente. Si en algún momento dejo el fútbol va a ser por eso, no lo considero un juego. Juego para mí era en Azul o en las inferiores de River, esto depende de un negocio y nosotros somos máquinas. Ni yo ni nadie lo va a cambiar, esto es un asco para mí". Por aquella época se había enojado porque la Lazio lo vendió al Parma casi sin consultarlo. Una radio romana lo cruzó al aire con un dirigente lazial, Massimo Cragnotti, y le dijo de todo.

También se había sentido mal en su época del Sevilla, que lo había comprado en 12 millones de dólares a River, en 1996. Hasta pensó en dejar de jugar.

Si la salida de Matías es en enero, el partido del miércoles pasado ante Colombia en Barranquilla habrá sido el último con la Selección. Si no, el 30 ó 31 de marzo se puede despedir en el Monumental, ante Ecuador.

En su carrera ganó dos títulos locales y la Libertadores (96) con River, dos Copa Italia con la Lazio y una con el Parma, un Scudetto, una Recopa y una Supercopa europea con la Lazio.

El 21 de diciembre cumplirá 30 años, así que se retirará joven, como Christian Bassedas (30), Gustavo Lombardi (26) y Fernando Pandolfi (28).
EL MONO MARIO is offline   Quote 

TRY BIGSOCCER
NOW!
NEWS, SCORES & TABLES FOR 1,300 CLUBS

Connect in the web's largest forums.
Blog about soccer from your point of view.
Shop 17,000 authentic soccer items.




On sale for $39.99
at our soccer store

On sale for $39.99
or buy soccer jerseys

Old 20 Aug 2004, 10:47 PM   #2
sidspaceman
BigSoccer Moderator
 
sidspaceman's Avatar
 
Join Date: Feb 2002
Location: AMÉRICA DE CALI
Blog Entries: 5

Supporter: America de Cali
Default Almeyda expresses kidnapping fears

Argentine international Matias Almeyda has asked to quit his club new Independiente and leave the country after only a week due to kidnapping fears amid a wave of high-profile abductions.
'He asked for the end of his contract due to security problems. He wants to leave the country,' a spokesman for Independiente told Reuters on Wednesday.

http://soccernet.espn.go.com/headlin...307534&cc=5739
sidspaceman is offline   Quote 
Old 24 Aug 2004, 01:30 PM   #3
sidspaceman
BigSoccer Moderator
 
sidspaceman's Avatar
 
Join Date: Feb 2002
Location: AMÉRICA DE CALI
Blog Entries: 5

Supporter: America de Cali
Default Argentina's Almeyda signs for Brescia as free agent

Argentina international Matias Almeyda has joined Italian club Brescia after walking out on Independiente in his home country over kidnapping fears.

Almeyda, who played for Argentina at the 1998 and 2002 World Cups, signed a one-year contract with Brescia, the Italian Serie A club announced on their official website on Tuesday.

http://sports.yahoo.com/sow/news;_yl...ters&type=lgns
sidspaceman is offline   Quote 
Old 12 May 2006, 02:39 PM   #4
soccer krazy
BigSoccer Member+
 
soccer krazy's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: California
Default Matias Almeyda UPDATE!

Can anybody tell me if almeyda has retired yet? the last i heard was that in 2005 he was playing in U de chile. Is he still playing there? If so how is he doing?
soccer krazy is offline   Quote 
Old 12 May 2006, 04:11 PM   #5
shaf-argentina
BigSoccer Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Auckland, NZ
Default Re: Matias Almeyda UPDATE!

I have seen him play a 7 a side match against a veteran brazil team. the argentina team was led by Diego, this was shown on the Linekar met Maradona documentary.
shaf-argentina is offline   Quote 
Share

Reply

  Home > Forums > Americas > Argentina


On sale for $74.44
at our soccer store

On sale for $49.99
or buy soccer jerseys

Share
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Forum Jump

World of Soccer
On The Pitch
Equipment & Gear
Soccer Store
England
Europe
USA
Americas
Asia, Oceania & Africa
Women's Soccer
Not Soccer Related
Customer Service







All times are GMT -5. The time now is 08:15 PM.



 

Copyright © 2009 Big Internet Group, LLC. All rights reserved. PRIVACY POLICY. TERMS OF USE.
The BigSoccer name and logo and 'Share the Passion!' are service marks of Big Internet Group, LLC.
The BIG Network: Soccer | Aussie Rules Football | Travel | Cricket | Lacrosse | Music
Views expressed by the bloggers and users of BigSoccer do not represent the views of Big Internet Group, LLC.