Norway WNT 2011 [R]

Discussion in 'Women's International' started by jonny63, Dec 21, 2010.

  1. jonny63

    jonny63 Member+

    Feb 17, 2005
    Norway
    Kamper før VM i 2011:

    20. januar: Norge - Nederland (La Manga)
    21. januar: Norge - England (La Manga)
    2. mars: Norge - Finland (Algarve)
    4. mars: Norge - USA (Algarve)
    7. mars: Norge - Japan (Algarve)
    9. mars: Plasseringskamp (Algarve)
    4. mai: Privatlandskamp i Norge (motstander ikke klar)
    19. mai: Norge - Mexico (Norge – avtalen er ikke 100 prosent i boks)
    16. juni: Norge - Tyskland (Tyskland)
    20. juni: Norge - USA (Tyskland)

    http://www.fotball.no/Landslag_og_t...er/2010/Sjansene-for-VM-medalje-optimalisert/
     
  2. Norsk Troll

    Norsk Troll Member+

    Sep 7, 2000
    Central NJ
    2/3s of the game in, and Norway leads Netherlands 3-0. Heia Norge!
     
  3. jonny63

    jonny63 Member+

    Feb 17, 2005
    Norway
    Norway - Netherlands 4-0 FT
     
  4. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2011/Norge---Nederland/

    Kampfakta (uoffisiell landskamp):
    NORGE – NEDERLAND 4-0 (1-0)

    Sted: La Manga
    Gult kort: Hedda Stand Gardsjord – Norge.
    Mål: 1-0 Cecilie Pedersen (43.min). 2-0 Cecilie Pedersen (57.min), 3-0 Cathrine Dekkerhus 59, 4-0 Trine Rønning 70.

    Norges lag (4-4-2): Erika Skarbø - Ingrid Ryland (Hedda Strand Gardsjord 60.min), Runa Vikestad (Maren Mjelde 60.min), Marita Skammelsrud Lund (Nora Holstad Berge 60.min), Anja Sønstevold (Guro Knutsen Mienna 60.min - Kristine Hegland (Leni Larsen Kaurin 60.min), Madeleine Giske (Lisa-Marie Woods 60.min), Gry Tofte Ims (Trine Rønning 60.min), Melissa Wiik (Cathrine Dekkerhus 32.min (Lene Storløkken 60.min)) - Ingrid Camilla Fosse Sæthre (Lise Klaveness 60.min), Cecilie Pedersen (Isabell Herlovsen 60.min).
     
  5. Samuel Vimes

    Samuel Vimes Member

    Jun 6, 2007
    It should be noted that this was Netherlands' 2nd XI and they were naturally over-run when Norway changed all their players in the second half. (Dutch reports indicated this happened before 2-0 and 3-0, though the statistics disagree)
     
  6. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    Don't piss on my parade, Sam. :p :D

    ==

    http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2011/Norge---England/

    Kampfakta (Uoffisiell kamp)
    NORGE – ENGLAND 0-0 (0-0)

    Sted: La Manga
    Mål: Ingen

    Norges lag (4-4-2): Ingrid Hjelmseth - Hedda Strand Gardsjord (Ingrid Ryland 70.min), Trine Rønning (46.min Runa Vikestad) , Nora Holstad Berge (Marita Skammelsrud Lund 80.min), Guro Knutsen Mienna (Anja Sønstevold 70.min) - Leni Larsen Kaurin (Kristine Hegland (70.min), Lisa-Marie Woods (Gry Tofte Ims 70.min), Lene Storløkken (Madeleine Giske 70.min), Cathrine Dekkerhus (Siri Nordeide Grønli 70.min) - Lise Klaveness (Ingrid Camilla Fosse Sæthre 70.min), Isabell Herlovsen (Cecilie Pedersen 70.min).
     
  7. law10

    law10 Member+

    Dec 26, 2007
    Why give everyone a run? I mean really, you should know how good the players are, and you can run intersquad training if you're thinking an outsider has a chance at cracking your 11. I'd rather people just belted it out.

    I guess coaches want to postpone the inevitable and keep everyone happy for as long as possible, but sooner or later you've got to get down to business.
     
  8. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    It seems that Landsem is doing the exact opposite of what Sundhage is doing -- instead of using too few, she's using too many.

    But I'd rather her do this now, than try it closer to the WWC. I trust her. The team has looked sloppy at times, but the results have been decent since she took over.
     
  9. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    Algarve squad announced:

    Ingrid Hjelmseth - Stabæk
    Erika Espeseth Skarbø - Arna-Bjørnar
    Lisa-Marie Woods - Fortuna Hjørring
    Maren Mjelde - Arna-Bjørnar
    Hedda Strand Gardsjord - Røa
    Lene Mykjåland - Røa
    Leni Larsen Kaurin - Wolfsburg
    Guro Knutsen Mienna - Røa
    Gry Tofte Ims - Klepp
    Trine Rønning - Stabæk
    Lene Storløkken - LSK Kvinner
    Lise Klaveness - Stabæk
    Isabell Herlovsen - LSK Kvinner
    Elise Thorsnes - Røa
    Cecilie Pedersen - Avaldsnes
    Lindy Melissa Wiik - Stabæk
    Runa Vikestad - Kolbotn
    Madeleine Giske - Arna-Bjørnar
    Ingrid Ryland - Arna-Bjørnar
    Nora Holstad Berge - Linköping
    Caroline Knutsen - Røa

    Kampprogram
    2. mars: Norge - Finland
    4. mars: USA - Norge
    7. mars: Norge - Japan
    9. mars: Eventuell finale

    Stensland's out, apparently getting back surgery for a prolapsed disc. She hasn't played in eight weeks as it is. She's hopeful about the World Cup, and could even be back on the pitch by early April, but will miss playing for Lyon.
    http://www.vg.no/sport/fotball/kvinner/artikkel.php?artid=10021533
     
  10. Batfink

    Batfink Member+

    May 23, 2010
    Attilan
    Club:
    Manchester United FC
    Sorry if this odd or old topic, but does Cecilie Pedersen have a speech impediment?
     
  11. Andreas Kolle

    Andreas Kolle New Member

    Nov 14, 2008
    Club:
    Røa IL Oslo
    Nat'l Team:
    Norway
    I have read somewhere that she has a stutter.
     
  12. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    Includes highlights video:

    http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2011/Norge-Finland/

    Norway - Finland 5-1 (2-0)

    Location: Nadderud Stadium
    Attendance : 256
    Judge: Pernilla Larsson, Sweden
    Yellow cards: None

    Goals: 1-0 Elise Thorsnes (1.min), 2-0 Cecilie Pedersen (17.min), Elise Thorsnes (52.min). 3-1 Anna-Kaisa Rantanen (57.min), 4-1 Cecilie Pedersen (69.min), 5-1 Elise Thorsnes (71.min)

    Norway (4-3-3): Ingrid Hjelmseth - Hedda Strand Garsfjord (Ingrid Ryland 67.min), Maren Mjelde (Runa Vikestad 77.min), Nora Holstad Berge (Siri Nordby 67.min)), Guro Knutsen Mienna - Madeleine Giske (Trine Rønning 67.min), Lisa-Marie Woods (Isabell Herlovsen 46.min), Gry Tofte Ims - Emilie Haavi (Lene Larsen Kaurin 46.min), Cecilie Pedersen, Elise Thorsnes.
     
  13. amerinorsk59

    amerinorsk59 Member

    Mar 9, 2007
    Chicago area
    Club:
    Chicago Red Stars
    Nat'l Team:
    Norway
    Go Thorsnes! Go Pedersen! (Go Pettersen (ok, golf, I know but good win for Suzann!))!

    Does anyone know why Stensland, Klaveness, Lene M, Lene S, Wiik did not play (hopefully no serious injuries among them!)? Also, I noticed Siri Nordby listed in the Finland game, interesting!
     
  14. Samuel Vimes

    Samuel Vimes Member

    Jun 6, 2007
    Indeed.

    Stensland: back injury. Had surgery in February, feels healthy now and is listed in Lyon squad for CL final, but is unlikely to play. Expect she'll be in the squad and play the pre-WC friendlies.
    Klaveness: torn achilles tendon. Unlikely to play, may be selected as joker for the late tournament.
    Mykjåland: viral infection. Nothing serious and she played for Røa on the weekend.
    Storløkken: had exams.
    Wiik: cruciate ligament tear. Definitely out of the World Cup.
     
  15. law10

    law10 Member+

    Dec 26, 2007
    I watched Pettersen's entire round. Her resolve was inspirational and breathtaking. You had the feeling she was in control the entire round, and what a beautiful finish.
     
  16. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    http://www.fotball.no/Landslag_og_t...nner/2011/Kvinnelandslagets-VM-tropp-er-klar/

    Norway's WWC 2011 Roster:
    Ingrid Hjelmseth - Stabæk
    Erika Espeseth Skarbø - Arna-Bjørnar
    Lisa-Marie Woods - Fortuna Hjørring
    Maren Mjelde - Arna-Bjørnar
    Hedda Strand Gardsjord - Røa
    Lene Mykjåland - Røa
    Leni Larsen Kaurin - Wolfsburg
    Guro Knutsen Mienna - Røa
    Gry Tofte Ims - Klepp
    Ingvild Stensland - Lyon
    Trine Rønning - Stabæk
    Emilie Bosshard Haavi - Røa
    Isabell Herlovsen - LSK Kvinner
    Elise Thorsnes - Røa
    Cecilie Pedersen - Avaldsnes
    Marita Skammelsrud Lund - LSK Kvinner
    Madeleine Giske - Arna-Bjørnar
    Nora Holstad Berge - Linköping
    Caroline Knutsen - Røa

    Yep. We're missing 2. Seems like they will announce those 2 players at a later date. (This probably due to Wiik blowing her ACL and other injuries.)
     
  17. amerinorsk59

    amerinorsk59 Member

    Mar 9, 2007
    Chicago area
    Club:
    Chicago Red Stars
    Nat'l Team:
    Norway
    First of all, how ya doin' Bonnie? Hanging in there I hope! Well, I'm getting over being ultra-bummed at Norway ungracefully bowing out early from WWC 2011. Actually they looked good against Australia but just couldn't get the goals a-going in! Some key injuries! Not their year! Still think of all the young talent that bodes well for the future - Pedersen, Haavi, Thorsnes, Herlovsen, Lene M. etc. Looking forward to Euros qualifying. Haavi is FAST, wow!
     
  18. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    I'm almost as bummed about the latest rankings as I am the WWC:

    Overall Rankings

    Norway's Page

    Code:
    Date		Match			Type			Points
    [B]06/07	AUS 2:1 (0:0) NOR	FIFA Women's World Cup Final[/B]	[B]-23.00[/B]
    [B]03/07	BRA 3:0 (1:0) NOR	FIFA Women's World Cup Final[/B]	[B]-17.00[/B]
    29/06	NOR 1:0 (0:0) EQG	FIFA Women's World Cup Final	-7.00
    16/06	GER 3:0 (0:0) NOR	Friendly Women			-4.00
    19/05	NOR 5:1 (2:0) FIN	Friendly Women			2.00
     
  19. welshfan

    welshfan Member

    Dec 4, 2005
    Club:
    Olympique Lyonnais
    Nat'l Team:
    United States
  20. Bonnie Lass

    Bonnie Lass Moderator
    Staff Member

    Lyon
    Norway
    Oct 20, 2000
    Up top
    Club:
    Olympique Lyonnais
    Christ.

    Although to be fair (hopeful?) Nordby retired every other year it seems.
     
  21. jonny63

    jonny63 Member+

    Feb 17, 2005
    Norway
    Island - Norge 3-1 (3-0)
    Laugardalsvöllur. Mål: 1-0 Hólmfrídur Magnúsdóttir (8), 2-0 Margrét Vidarsdóttir (str. 15), 3-0 Magnúsdóttir (32), 3-1 Ingvild Stensland (70).
    Dommer: Kirsi Heikkinen, Finland.
    Ingen kort.
    Norge (4-4-2): Ingrid Hjelmseth - Hedda Strand Gardsjord, Trine Rønning, Maren Mjelde, Toril Akerhaugen - Emilie Haavi (Ingvild Isaksen fra 75.), Ingvild Stensland, Lisa Marie Woods (Solfrid Andersen fra 37., Marita Skammelsrud Lund fra 72.), Elise Thorsnes - Lene Mykjåland, Isabell Herlovsen.


    http://www.vg.no/sport/fotball/kvinner/artikkel.php?artid=10010445
     
  22. jonny63

    jonny63 Member+

    Feb 17, 2005
    Norway
    NORD-IRLAND – NORGE 3-1 (2-0)

    Sted: Mourneview Park – Lurgan.
    Dommer: Florence Guillemin – Frankrike.
    Gult kort: Nadine Caldwell, Catherine O’Hagan – Nord-Irland. Marita Skammelsrud Lund – Norge.
    Rødt kort: Catherine O’Hagan (to gule) – Nord-Irland.
    Mål: 1-0 Kristy MCGuinness (17.min). 2-0 Ashely Hutton (44.min). 2-1 Isabell Herlovsen (60.min). 3-1 Rachel Furness (74.min).


    Norges lag (4-2-3-1): Ingrid Hjelmseth – Hedda Strand Gardsjord, Marita Skammelsrud Lund, Maren Mjelde, Guro Knutsen Mienna (Trine Rønning 80.min) – Ingvild Stensland, Lene Mykjåland – Ingvild Isaksen, Madeleine Giske (Ada Hegerberg 72.min), Gry Tofte Ims (Caroline Graham Hansen 46.min) – Isabell Herlovsen.

    http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2011/Nord-Irland---Norge/
     
    1 person likes this.
  23. amerinorsk59

    amerinorsk59 Member

    Mar 9, 2007
    Chicago area
    Club:
    Chicago Red Stars
    Nat'l Team:
    Norway
    Now that I finished barfing aftet I saw the latest norway result, wondering why several players did not play or did not make the trip?
    big slump/funk they are in still have the tragedy and wwc affecting them? Im at a loss and hope they figure out how to turn it around - just a sad/bad year for norway including the soccer teams'...........
     
  24. jonny63

    jonny63 Member+

    Feb 17, 2005
    Norway
    Kampfakta:


    Norge – England 1-2 (1-1)

    Sted: La Manga.
    Tilskuere: ca 30.
    Kort: Ingen.
    Mål: 1-0 Trine Rønning (18.min). 1-1 Jess Clarke (26.min). 1-2 Sarrah Williams str. (88.min).

    Norges lag (4-3-3): Caroline Knudsen – Madeleine Giske, Trine Rønning (Nora Holstad Berge 84.min), Toril Akerhaugen, Kristine Hegland – Gry Tofte Ims, Ingvild Stensland, Line Holter (Maren Mjelde 59.min) – Ingvild Isaksen (Caroline Graham Hansen 79.min), Hege Hansen (Ada Hegerberg 59.min), Oda Fugelsnes (Andrine Hegerberg 59.min).

    http://www.fotball.no/Landslag_og_t...kvinner/2012/Mange-plusser-til-tross-for-tap/
     
  25. jonny63

    jonny63 Member+

    Feb 17, 2005
    Norway
    Kampfakta:


    NORGE – SVERIGE 0-2 (0-1)

    Sted: La Manga
    Tilskuere: ca 30.
    Dommer: Jose Gallego Gombin – Spania.
    Gult kort: Ingen.
    Mål: 0-1 Nilla Fisher (20.min). 0-2 Antonia Göransson (85.min).

    Norges lag (4-3-3): Caroline Knutsen - Madeleine Giske (Astrid Grøttå Ree 78.min), Nora Holstad Berge (Marita Skammelsrud Lund 61.min), Toril Akerhaugen, Kristine Hegland - Gry Tofte Ims, Ingvild Stensland (Andrine Hegerberg 46.min), Maren Mjelde - Ingvild Isaksen (Isabell Herlovsen 76.min), Ada Hegerberg (Hege Hansen 61.min), Ingrid Moe Wold (Caroline Graham Hansen 76.min).



    http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-kvinner/2012/--I-gang-med-gode-prosesser/
     

Share This Page