Guigs' Copa do Brasil 2014 [R]

Discussion in 'Brazil: Clubs and Competitions' started by Mengão86, Jan 10, 2014.

  1. Mengão86

    Mengão86 Moderator
    Staff Member

    Flamengo
    Brazil
    Nov 16, 2005
    Maryland, RJ/ES/PE
    Club:
    Flamengo Rio Janeiro
    Nat'l Team:
    Brazil
    Some Copa do Brasil action tonight. Something tells me that Pato will score on his debut....
     
  2. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Well he did score

    Palmeiras will have their second game, and I'm sad for everyone of the Clube do Remo, they couldn't get a chance to travel to RS to face off inter there.
     
  3. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    I'm happy that I'm watching Copa do Brasil games this late at night.. but holy shit.. Globo really needs to let go of Football in Brazil... they start the games so late in order not to have to cancel their Novelas it's insane!

    11:45pm in Brazil.. and you expect people to show up to a game where they have to drive or take public transportation home at midnight?

    Do clubs not understand they are losing TONS of money with this?
     
    NotreDameFlamengo repped this.
  4. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Corinthians got away from a second game late boy!
     
  5. Emperor Adriano

    Emperor Adriano Member+

    Jun 17, 2009
    Utica NY (the refugee city)
    Club:
    Santos FC
    Nat'l Team:
    Brazil
    They actually save money. More fans= more security they have to pay for. Tv is how clubs make most of their money now regardless.
     
  6. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Only because they can't control their fans and stadiums, reality is clubs which are organized get most of their income from matchday.
     
  7. Emperor Adriano

    Emperor Adriano Member+

    Jun 17, 2009
    Utica NY (the refugee city)
    Club:
    Santos FC
    Nat'l Team:
    Brazil
    Looking forward to both of these on Wednesday. Also botafogo-pb x Goias.
    Vilhena - RO X Palmeiras
    Potiguar- RN X Portuguesa
     
  8. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    I want to see Fluminense fail and Horizonte finish the job. paga serie B!
     
    Mengão86 repped this.
  9. Emperor Adriano

    Emperor Adriano Member+

    Jun 17, 2009
    Utica NY (the refugee city)
    Club:
    Santos FC
    Nat'l Team:
    Brazil
    Some potiguar fans were booing their team while they were leading portuguesa 1 x 0 haha
     
  10. Emperor Adriano

    Emperor Adriano Member+

    Jun 17, 2009
    Utica NY (the refugee city)
    Club:
    Santos FC
    Nat'l Team:
    Brazil
    Awesome crowd in Manaus for Vasco , to bad they didn't see a goal. Mancini on the comeback trail with Vila Nova haha and Rafinha with a nice goal for bahia.
     
    NotreDameFlamengo repped this.
  11. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    I was impressed by bernardo and thalles, vasco reserves are not that bad at all.
     
  12. NotreDameFlamengo

    Jul 25, 2011
    Raleigh, NC
    Club:
    Flamengo Rio Janeiro
    "Melhor do que Neymar"
     
  13. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    I want to see Fluminense fail with Fred scoring 3 goals... can we please have that happen!! Fred took a stance against Organizadas, it's about time for players to start getting involved that way.
     
  14. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Após o "recado" dado no último fim de semana - quando um bando de marginais, travestidos de torcedores, foi para a porta das Laranjeiras ameaçar os jogadores do time -, o futebol brasileiro está prestes a viver mais uma tragédia anunciada nesta quinta-feira, caso o Fluminense não elimine o Horizonte pela Copa do Brasil.

    Sábado passado, ao sair do meu trabalho, me deparei com cerca de 20 desocupados rodeando meu carro em cima do passeio, praticamente dentro do clube. Os cinco seguranças do time até tentaram conter a fúria desses bandidos… Mas foi em vão! Minha reação, e única defesa, foi acelerar o carro, mesmo correndo o risco de machucar quem estivesse na frente, tendo em vista que começaram a bater no vidro e na lataria do meu veículo. Pra completar, quase provoquei um acidente, pois vinha um caminhão e não vi. Graças a Deus, nada de mais grave aconteceu.

    Fui embora indignado, revoltado, pensando se realmente vale a pena tanto esforço e dedicação diários para esse clube que aprendi a respeitar e a gostar. Só no domingo me dei conta de que apenas 20 pessoas (geralmente, as mesmas) estavam matando a minha vontade de dar alegria a milhões de torcedores de verdade, aqueles que vibram com as conquistas e sofrem com as derrotas, mas sem partir pra agressão, pois entendem que nem sempre é possível vencer. Em 2011, vivi uma situação parecida aqui mesmo no Fluminense e, desde então, optei por não aceitar esse tipo de intimidação.

    Esse bando de à toa deveria se reunir para protestar contra a falta de segurança pública, educação, saneamento básico, saúde… Ameaçar não trabalhadores e pessoas de bem como eu, mas, sim, os políticos COMPROVADAMENTE corruptos. Eles prestariam um serviço muito maior à sociedade. Mas, em vez disso, surgem do nada às 15h30 de uma quinta-feira - como ocorreu na semana passada - para xingar atletas. Isso quando não conseguem o número do telefone dos jogadores e ficam mandando mensagens com ameaças de morte.

    Quantos "Kevins" ainda terão de pagar com suas próprias vidas? Quantos centros de treinamentos terão de ser invadidos? Mais quantos inocentes terão de ser espancados até a morte? Ou será que somente quando um jogador for espancado alguma providência mais enérgica e eficaz será tomada contra esses bárbaros? Ficam as perguntas. O esvaziamento dos estádios de futebol não pode ser uma mera coincidência. As bandeiras que antes tremulavam nas arquibancadas, hoje se transformaram em armas brancas nas mãos desses bandidos.

    Quando a imprensa publica tais atos de agressão e vandalismo cometidos pelas organizadas, essas matérias são exibidas entre elas como troféus e, quem os pratica, são tratados como “heróis” internamente. O enfoque deveria ser outro. É preciso questionar os prós e os contras dessas facções, que exploram de maneira ampla a imagem dos times sem pagar royalties; são as principais responsáveis pelas mortes nos dias de jogos e perdas de mandos de campo por seus times; possuem marginais infiltrados; afastam os verdadeiros torcedores dos estádios; e que, por fim, ganham ingressos e até transporte gratuito das diretorias da maioria dos clubes, que insistem em manter uma relação obscura com esse tipo de organização.

    Resumidamente, na minha opinião, os integrantes de torcidas organizadas não tem direito sequer de reclamar quando o time perde - tendo em vista que nem ingresso eles pagam -, quanto mais de agredir ou intimidar jogadores. Ser membro de torcida organizada no Brasil já virou profissão, meio de vida. Há casos de presidentes de facções que se elegem ou conseguem cargos políticos.

    Lutarei com a arma que tenho. Por isso, a partir de hoje, as comemorações dos meus gols não serão mais para as torcidas organizadas. Meus gols serão dedicados exclusivamente aos verdadeiros torcedores do Fluzão, a não ser que a lei seja mais rigorosa ou os responsáveis por essas facções revejam o papel que elas deveriam exercer, que é apoiar o time do coração incondicionalmente, principalmente nos momentos de dificuldade, pois é quando mais precisamos de incentivo
     
  15. Emperor Adriano

    Emperor Adriano Member+

    Jun 17, 2009
    Utica NY (the refugee city)
    Club:
    Santos FC
    Nat'l Team:
    Brazil
    Best Crowd Flu has had at the Maracana all year. Buyer beware on Sobis- he looks terrible. Flu would be lucky if Corinthians bought him.
     
  16. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Flu demolished Horizonte... poor guys... I'm thankful Fred scored a goal.
     
  17. Mengão86

    Mengão86 Moderator
    Staff Member

    Flamengo
    Brazil
    Nov 16, 2005
    Maryland, RJ/ES/PE
    Club:
    Flamengo Rio Janeiro
    Nat'l Team:
    Brazil
    I didn't see the game, but did Cristovão change anything?
     
  18. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Cristovao did what he does best, sure it's soon to really call it and it's Horizonte, but that defense looked really good.
     
  19. Emperor Adriano

    Emperor Adriano Member+

    Jun 17, 2009
    Utica NY (the refugee city)
    Club:
    Santos FC
    Nat'l Team:
    Brazil
    #44 Emperor Adriano, Apr 11, 2014
    Last edited: Apr 11, 2014
    He just went to a 4-2-2-2 and dropped valencia. That 3 volante formation with conca as the number 10 was ugly under Renato. Sobis missed 2 chances and killed the build up another couple times, all in the 1st half. I assume Walter will be starting in the Brasilerao.
     
  20. Catracho_Azul

    Catracho_Azul Member+

    Jun 16, 2008
    New Orleans
    Club:
    Corinthians Sao Paulo
    Nat'l Team:
    Honduras
    Copa do Brasil

    Confrontations defined for the 2nd Phase:
    Nacional-AM (ND) x Corinthians (A)
    Santa Rita-AL (ND) x Potiguar de Mossoró (ND)
    CRB (C) x São Paulo (A) (Tricolor is facing another team from Alagoas)
    Bragantino (B) x Figueirense (A)
    Paraná (B) x Ponte Preta (B)
    ABC (C) x Atlético-GO (B)
    Londrina (D) x Barueri
    Sampaio Corrêa (B) x Palmeiras (A)
    ASA (C) x Avaí (B)
    Tupi (C) x Fluminense (A or B?)[​IMG]
    América-RN (B) x Náutico (B)

    (A) - Série A
    (B) - Série B
    (C) - Série C
    (D) - Série D
    (ND) - Non Division
     
  21. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Vasco just can't catch a break, another mistake by the bandeirinha
     
  22. Mengão86

    Mengão86 Moderator
    Staff Member

    Flamengo
    Brazil
    Nov 16, 2005
    Maryland, RJ/ES/PE
    Club:
    Flamengo Rio Janeiro
    Nat'l Team:
    Brazil
    Must be because they always rob in favor for Resende.
     
  23. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Just saying its upsetting, seeing it so many time, this one was bad too.
     
  24. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    Everton costa just passed out while seating on the bench. Doing CPR on him
     
  25. Guigs

    Guigs Member+

    Dec 9, 2011
    Club:
    Vasco da Gama Rio Janeiro
    So ambulance is still there, and now they are saying he's awake and well, after saying they were doing cpr, I buess its wait until tomorrow to find out what happened.
     

Share This Page